יום חמישי, 19 באוגוסט 2010

עוגיות שוקולד צ'יפס ללא מרגרינה

אז נתחיל עם עוגיות הבית שלנו.
קלות להכנה, טעימות, ועם שמן, כך שהן מתאימות גם לנמנעי החמאה והמרגרינה. אנחנו משתדלים תמיד שיהיה לנו קצת מהבצק בפריזר כדי שנוכל להכין עוגיות פתע. 
במתכון הזה באים לידי ביטוי כמה מהעקרונות והמנהגים שכבר סיגלתי לעצמי בתחום הבישול הזול, אני אטפל לאחד מהם כרגע: 

טיפ מס' 1: לא משתמשים בשוקולד צ'יפס קנויים
הרבה יותר זול פשוט לקחת חבילת שוקולד ולקצוץ אותה, מאשר להשתמש בשוקולד צ'יפס קנוי. שלא לדבר על האיכות הגבוהה יותר. וגם, ברור שגושי שוקולד (צ'אנקס בלעז) הרבה יותר שווים מצ'יפס. אמנם שקית שוקולד צ'יפס ממוצעת שוקלת יותר מחפיסת שוקולד, אבל איכשהו זה מרגיש שווה ערך במתכון הזה, אולי בגלל האיכות הגבוהה יותר של השוקולד הקצוץ לעומת הצ'יפס. אם אתם עדיין מרגישים מקופחים, שימו 2 חפיסות. עדיין יותר זול, ומספק פצצת שוקולד לפנים. לסיכום, אלא אם כן יש לכם צורך להשתמש במוצר שמחירו כפול ושהרכיב הראשון שלו הוא שמן צמחי מוקשה חלקית והשני הוא סוכר, פשוט תעברו לשוקולד קצוץ. איך קוצצים שוקולד? קחו לעצמכם סכין גדולה וקרש חיתוך ופשוט חותכים. 


לרוחב... 


ואז לאורך...


העוגיות האלה הן רכות ונעימות מבפנים ופריכות מבחוץ, בהנחה שמוציאים אותם מהתנור בזמן הנקוב. אם תשאירו אותם עוד דקה או שתיים תקבלו עוגיות פריכות לגמרי. שזה גם אחלה. 
לא אשלה אתכם שהעוגיות הללו מתחרות בעוגיות שעשויות מחמאה (מממ... חמאה...) אבל הן נותנות פייט עצבני ליתר עוגיות הפרווה, גם אלה עם מרגרינה. 


עוגיות שוקולד צ'יפס ללא מרגרינה 
מבוסס על: עוגיות שוקולד צ'יפס של לבנה קירשנבאום מתוך ספרה Levana’s Table עם שינויים קלים שלי 
עלות: 9 ש"ח 
כמות: בערך 40 עוגיות גדולות למדי 

מרכיבים: 
2 ביצים 
¾ כוס סוכר לבן 
¾ כוס סוכר חום (כהה רגיל. לא דמררה) 
¾ כוס שמן 
כפית וניל 
2 וחצי כוסות קמח 
¾ כפית אבקת אפייה 
¾ כפית סודה לשתיה 
כפית מלח 
חבילת שוקולד מריר קצוץ (אפשר כמובן להשתמש בשוקולד חלב או לבן אבל אז העוגיות יהיו חלביות) 

הוראות הכנה: 

לחמם את התנור ל-180 מעלות ולשמן או לרפד בנייר אפייה תבנית אפייה שטוחה. 
לטרוף את הביצים ו-2 סוגי הסוכר בקערה (אפשר במיקסר או ביד, עם כף גדולה). 
להוסיף את השמן והווניל ולערבב עד שהתערובת אחידה לגמרי (זה יראה שמנוני וג'יפה בהתחלה אבל אל דאגה, התערובת תתאחד). 
להוסיף את יתר המרכיבים חוץ מהשוקולד ולערבב רק עד שהתערובת אחידה. 
לקפל פנימה את השוקולד הקצוץ ביד (התערובת תהיה די סמיכה ועשויה להעמיס על המיקסר). 
בשלב זה יש לכם שלוש אופציות: להכין מיד, לקרר במקרר כשעה כדי שתוכלו ליצור כדורים אחידים ואסטטיים, אוו לתרגל דחיית סיפוקים ולהכניס את הבצק למקפיא עטוף היטב. {אפשר גם לחלק את הבצק ולשלב בין האופציות השונות, כך שבעצם יש לכם 7 דרכי פעולה שונות. הידד לקומבינטוריקה ולמתמטיקה הדיסקרטית!} 
ליצור כדורי בצק בידיים (אם הבצק קורר), או גושישי בצק עם כף (אם הבצק בטמפ' החדר) ולהניח בתבנית במרווחים של 2 ס"מ לפחות. אין צורך לשטח את הבצק, הוא ישתטח במהלך האפייה.
לאפות במשך כ-8 דקות, או עד שהעוגיות זהובות.

כך הן נראות כשהן עברו קירור וגולגלו בצורה אסטטית:


וכך הן נראות כשמכינים אותם מיד ללא גלגולים למיניהם:

75 תגובות:

  1. יצא מעולה!
    הבעיה היחידה היא שהחמאה עדיין לא חזרה אצלנו למדפים ומתכוני העוגיות המצוינים שלך מתחילים להגמר לי..

    השבמחק
  2. תודה על המחמאות!
    אם הקהל דורש אני לא אספק את הסחורה?
    העליתי עכשיו עוד מתכון אפייה עם שמן, הפעם לחיתוכיות.
    בתיאבון!

    השבמחק
  3. הכנתי גם! המרקם נעים אבל יש טעם לוואי טיפה'לה מודגש שנראה לי שמקורו בשמן. יש מה לעשות?

    תודה רבה שפרסמת את זה- עכשיו יש לי עוגיות חירום במקפיא :)

    השבמחק
  4. שאלה טובה :)
    אכן ייתכן שהטעם של השמן קצת מורגש למי שלא רגיל למאפים עם שמן.
    קודם כל, כדאי לוודא שהשמן טרי. אם הוא יושב במזווה כבר כמה חודשים וסופג את הטעמים של אבקת השום מלמעלה וריבת המשמש מלמטה, אולי הגיע הזמן לקנות בקבוק חדש.
    אם השמן שלך חדש דנדש יש לי 2 הצעות, אחד פשוט ואחד שדורש התנסות.

    1- אפשר לנסות עם סוג אחר של שמן. אני משתמשת בקנולה. במה את/ה משתמש/ת? יש כמה שמנים בעלי טעם ניטרלי יחסית- קנולה, סויה, תירס... אולי שווה להתנסות עם סוג אחר.

    2- אם את/ה בעד התנסויות קולינריות יותר מרחיקות לכת אפשר לנסות להחליף חלק מהשמן במתכון ברסק תפוחים. לא ניסיתי את זה בעצמי אז אני ממש לא מתחייבת לגבי איכות ואכילות התוצאה, אבל ראיתי ברשת שיש הרבה שעושים את זה.

    כל זאת בהנחה כמובן שאת/ה רוצה להישאר עם השמן ולא להשתמש בחמאה או מרגרינה. אם את/ה מוכנה להשתמש באחד מהם אז מן הסתם הטעם יהיה שונה (אם כן, חפש/י מתכון שמראש משתמש בחמאה/מרגרינה. מעולם לא ניסיתי להמיר אותם במתכון הזה וגם פה, אני לא מתחייבת לתוצאות בהמרות שלא ניסיתי).

    תודה שבאת לבקר!

    השבמחק
    תשובות
    1. עוגיות מהממות. עושה אותם כל שבוע ולפעמים פעמיים. הם נגמרות בשנייה. תודה על המתכון!!! אגב אני מכינה אותם בלי הקפאה והם יוצאות יפות כמו בתמונה!!. וכמובן..טעימות

      מחק
  5. טוב. התאהבתי.
    העוגיות יוצאות מעולה!!!(חשוב לא לאפות הרבה זמן, אחרי הקפאה יוצא לי כ10 דקות לפעמים פחות)
    כמה חיפשתי מתכון soft baked שלא יהיה עם כמויות שומן נפשעות. הטעם ובעיקר המרקם מזכירים קצת את הקוקיס שנמכרים במאפיה של שופרסל.
    מומלץ לשים חתיכות גדולות של שוקולד. עוד שדרוג לא זול אבל מופלא זה להוסיף קצת פקאן סיני.
    והכי טוב ליצור מעין נקניקים לעטוף אותם בניילון ולהקפיא בקופסא. כך תמיד יש מלאי עוגיות בבית ואפשר לשלוט בכמויות. זה שהם פרווה זה בכלל מפנק :)
    המון תודה ואני אנסה בקרוב את המושלגות.
    ואחרי ההודיות האם יש לך מתכון טוב לביסקוטי/קנטוצ'יני?

    השבמחק
    תשובות
    1. 2/3 כוס שמן זה אכן כמויות שומן נפשעות.. זה כמו 150 גרם חמאה

      מחק
  6. שיואו תודה :)

    אני ממש שמחה שנהנית, ותודה על שיתוף התובנות שלך.
    אני גם מחובבי סגנון ה-soft baked. מה שמביא אותי לשאלתך- אז לא, מעולם לא ניסיתי להכין ביסקוטי או קנטוצ'יני, אני פשוט לא אוהבת עוגיות כל כך קשיחות.
    כדי להבהיר ביתר שאת את עמדתי השלילית, אך המבוססת, בנוגע לביסקוטי, אצטט מבלוג שהצליח לתאר בדיוק מופלא את האמת הפנימית שלי בנוגע לעוגיות הללו:

    I am generally not a big fan of biscotti. I have a great appreciation for the idea of biscotti - twice-baked cake that is an acceptable accompaniment to your morning coffee? What's not to like?? Not to mention that they always look so pretty, whether laid out on a bakery tray, piled together in a large glass jar, or individually wrapped. They smell delicious, perfuming the air with the scent of almonds (and often chocolate!). And then you take a bite. And almost chip a tooth. And nearly choke on the dry crumbs that stick in your throat. This devious pastry is almost never as flavourful as promised by your nose and eyes. Somewhat disappointed, but not about to give up on the poor biscuit, you think to yourself, "Oh! But this is biscotti! It must be dipped in my coffee/tea first! The flavours will complement each other and I will be privy to a fantastic gourmet experience!" So you dunk the cookie and try again. And frown because now you simply have a soggy mass in your hand that still doesn't taste very good. And there are crumbs floating in your beverage. Yuck.

    http://www.chocolateprovocation.com/2010/09/chocolate-chip-and-almond-biscotti.html

    לצערי נראה שהבלוג שבק חיים. חבל על דאבדין.

    השבמחק
  7. היי, נורא אהבתי את הבלוג וניסיתי את המושלגות שיצאו מעולות, כרגע רוצה לנסות את השוקולד צ'יפס אבל אין לי אבקת סודה לשתייה. מה אני יכולה לשים במקום?

    השבמחק
  8. הממ... אני לא ממש ממליצה לשחק עם הכימיה של העוגיות.
    אם אין שום אפשרות בכלל לקפוץ למכולת ולקנות סודה לשתיה (בטוח יש את זה בכל מכולת), ואת חייבת להכין את המתכון הזה, אז הייתי מחליפה את הסודה לשתייה באבקת אפייה. עשיתי את זה פעם בעוגיות אחרות ויצא סביר. אבל אני לא מתחייבת שזה יעבוד גם פה.
    בכל מקרה, לא הייתי מבצעת החלפה כזאת בעוגה, או מתכון אחר בו התפיחה של המאפה חשובה מאוד (פה, מקסימום העוגיות יצאו לך קצת שטוחות וכבדות. לא סוף העולם).

    השבמחק
  9. האם יש אפשרות 'להבריא' קצת את העוגיות- להוסיף שיבולת שועל ולהפחית מכמות השמן?
    מחכה לתשובך ותודה רבה :)

    השבמחק
  10. אני אקדים ואומר שאף פעם לא ניסיתי לשחק ככה עם המתכון הזה, אז מה שאני אומרת מבוסס רק על מה שקראתי ועשיתי במתכונים אחרים.
    לו הייתי מנסה להבריא את המתכון הייתי מנסה להחליף חצי מהשמן ברסק תפוחים או בננה מעוכה (כלומר להשתמש ב-3/8 כוסות שמן ו-3/8 כוסות רסק פרי, או אפילו 1/4 כוס שמן ו-1/2 כוס רסק פרי), ומחליפה כוס קמח אחד בקוואקר. הייתי גם שמה קצת פחות סוכר, בגלל שרסק הפירות מתוק יותר, אז הייתי משתמשת ב-1/2 כוסות סוכר לבן במקום 3/4. מה שכן, השינויים האלה ישנו את הטקסטורה של העוגיות. הן תהיינה רכות ועוגתיות יותר, ופריכות פחות.
    אם את/ה אכן מנסה את השינויים האלה, אשמח אם תחזר/י לדווח איך יצא. אפילו אם יצא לא משהו. בעצם, במיוחד אם יצא לא משהו, שאני אדע לא אמליץ לאנשים אחרים לעשות את זה :) אבל אני די בטוחה שיצא סבבה. השינויים הללו מאוד מקובלים. פשוט תתקבל עוגיה שקצת יותר דומה לעוגיית קוואקר.
    בהצלחה ותודה שבאת לבקר!

    השבמחק
  11. בתור מי שניסתה להחליף חמאה/ שמן ברסק תפוחי עץ בעוגיות אני לא כ"כ ממליצה. זה הופך את העוגיות לרכות מדי עם מרקם מוזר...

    ממליצה בחום להחליף בעוגות!! זה לא מורגש בכלל ואפילו מוסיף לעסיסיות (לפעמים אני משתמשת רק ברסק תפוחי עץ/ בננה).

    עוד אופציה שגם משפיעה על הטעם אז אי אפשר להשתמש בכל עוגה זה לשים קצת טחינה במקום שמן.

    השבמחק
  12. וואו!! אני דווקא לא אוהבת SOFT BAKED וחיפשתי המון זמן מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס פריכות דווקא. אז רק השארתי אותן קצת יותר זמן בתנור... וראה זה פלא!! פריכות כמו אלו עם המרגרינה!! יש!!!!
    והערה - אם יוצרים כדורים בידיים רטובות, לא צריך לקרר את הבצק, שהוא רק ונעים לעבודה באורח מדהים!!

    השבמחק
  13. את בטוחה לגבי המעלות?

    השבמחק
  14. צודק/ת זה מבלבל. השארתי את המעלות בפרנהייט (מתכון אמריקאי...). 350 מעלות פרנהייט הם 180 מעלות צלזיוס. חום סטנדרטי לאפיית עוגיות. אני אתקן את זה לצלזיוס עכשיו. תודה.

    השבמחק
  15. תודה רבה לך, זה ככה גם במתכון נוסף... לדעתי המתכון של השוקולד צ'אנקס

    התלהבתי מהבלוג שלך והוא במועדפים.
    גל (נקבה ;)), בשלנית ואופה חובבנית

    השבמחק
  16. - בהמשך לתגובה קודמת, התכוונתי לעוגיות ג'ינג'ר

    השבמחק
  17. תיקנתי בשניהם.
    היי, גם אני נקבה בשלנית ואופה חובבנית. איזה צירוף מקרים!
    (ושוב תודה על התיקונים והפרגון :)

    השבמחק
  18. יצאו עוגיות מעולות!!
    המתכון הזה עובר למתכונים המוצלחים שלי
    תודה רבה:)
    MERMAM

    השבמחק
  19. אני לא מבינה איך הגעת למסקנה ששוקולד צ'יפס יקרים יותר משוקולד בחפיסה. היום קניתי ברמי לוי חבילת 300 גר' שוקולד צ'יפס במחיר 8.49 ש"ח (=2.83 ל-100 גר'). מנגד, מצאתי בארון שלי חמישיית שוקולד מריר של עלית שעלתה במבצע 19.90 ש"ח (=3.98 ל-100 גר'). (וזה בהנחה שמקפידים לקנות שוקולד במבצע או בחמישיות/שישיות. קל וחומר שאם לא קונים בהנחה/אריזות אז עדיף שוקולד צ'יפס.) לא?

    השבמחק
  20. אכן, זה לא לגמרי חד וחלק. היחס בין המחירים נטו יכול להשתנות עם מבצעים. אני אף פעם לא ראיתי את השוקולד צ'יפס בפחות מ-10 ל-300 גרם (כך שזה אכן נשמע כמו מבצע שווה!), ואת השוקולד אני קונה בשישיות של ורד הגליל ב-19 ש"ח. בכל מקרה הייתי צריכה לציין שזה עובד בהנחה שקונים שוקולד במארז ולא בבודדים. את צודקת.

    הסיבה העיקרית שאני אומרת שעדיף שוקולד קצוץ היא שאני מרגישה שכשמשתמשים בשוקולד אמיתי אפשר להשתמש בפחות שוקולד ולקבל יותר טעם. שוקולד צ'יפס עשויים משוקולד לא איכותי (המרכיב הראשון - זה שיש הכי הרבה ממנו - הוא סוכר), ורוב המתכונים דורשים חצי שקית לפחות. עם חפיסה אחת בלבד של שוקולד אפשר לקבל את אותה ה"שוקולדיות" שמתקבלת מהרבה יותר שוקולד צ'יפס.

    השבמחק
  21. השוויתי עכשיו את הרכיבים של שוקולד צ'יפס (גם אופנהיימר וגם מיה) ושל שוקולד מריר (גם ורד הגליל וגם עלית) ובכל המקרים הסוכר הוא המרכיב הראשון. למעשה, ההרכב כמעט זהה, וגם מינימום מוצקי הקקאו בכולם נע בין 40% ל-44%. כך שאני מניחה שדבריך נכונים רק כשמדובר בשוקולד איכותי יותר, אבל אז זה כמובן יקר יותר.

    השבמחק
  22. צודקת, סתם הנחתי הנחות. ובכל זאת, בהשוואה של טעם אני מרגישה שהשוקולד שבא בחפיסה שוקולדי יותר. אבל מכיוון שאני לא בדיוק יכולה לבסס את הטענה הזו, אני אבין אותך אם את לא ממש משתכנעת...

    נראה לי שאפשר לסכם שבהינתן המחירים שאני מכירה השוקולד בחפיסה הוא קצת יותר שווה, אבל בשביל זה חייבים לקנות שוקולד באריזת חיסכון, ובכל מקרה צריך להיות ערים לשינויי מחיר ומבצעים, כמו זה שאת ראית, שיכולים בהחלט להטות את הכף.

    תודה על האינפוט שלך. לא העליתי על הכתב את החישובים שלי בפוסט הזה (ואני כבר לא בדיוק זוכרת מה היום המכירים לפני שנה כשכתבתי אותו), אז טוב שיש לנו דיון מחודש בעניין בהינתן המחירים העדכניים.

    השבמחק
  23. תודה רבה על המתכון המושלם!!
    יצאו עוגיות נפלאות!!!!
    פשוט ללקק את האצבעות!

    השבמחק
  24. אמנם טרם הכנתי את העוגיות, אך לאור נסיוני להמנע ממרגרינה אעשה זאת בקרוב.
    יש לך מושג האם חמאת בוטנים יכולה לעזור במקום קצת שמן (כמובן שזה ישפיע על הטעם, אך לחטובה אני מקווה)?
    חוצמזה, מאוד נהנתי מהקטע על הביסקוטי - אמת צרופה.
    תודה,
    נתן (גבר)

    השבמחק
  25. שלום נתן גבר שבגברים,
    מבדיקה מהירה באינטרנט, נראה שניתן להחליף חמאה בעוגיות בחמאת בוטנים בכמויות זהות. הייתי מתחילה בלנסות להחליף חצי מהשמן בקצת יותר חמאת בוטנים. נגיד 1/2 כוס חמאת בוטנים במקום 3/8 כוס שמן. אבל יצויין שאף פעם לא ניסיתי בעצמי. חמאת בוטנים זה נפלא. אני מחזקת את ידיך. בהצלחה!

    השבמחק
  26. העוגיות גם טובות לאנשים עם צאליק. החלפתי את הקמח הרגיל בקמח נטול גלוטן "קונדיטור" עירבבתי טוב וזה יוצא ממש אחלה.
    גם העוגיות המושלגות יצאו ממש טוב.

    השבמחק
  27. העוגיות נפלאות!
    בבקשה תמשיכי לספק לנו מתכונים מעולים נטולי חמאה :)
    בזכות המילואים התכופים של חבר שלי, הכנתי עכשיו את אלו אחרי שלפעם הקודמת הכנתי את עוגיות הגרנולה (שקצרו המון מחמאות גם כן)
    לפעם הבא אני שוקלת להכין את העוגיות שוקולד-צ'אנקס. יש לי שאלה לגבי המרקם שלהם- הן יוצאות קשות או רכות?
    אני תוהה אם הן ישרדו את תלאות המסע..
    תודה לך!

    השבמחק
  28. זה ממש טעים! יש מצב אני עושה עם שמן זית אין לנו.

    השבמחק
  29. אנונימי 1 - איכשהו פספסתי את ההערה הזו, אבל ממש תודה על העדכון! טוב לדעת.

    אנונימי 2 - אני בהחלט מתכוונת להמשיך :) לגבי המרקם, הן יוצאות פחות או יותר כמו עוגיות השוקולד צ'יפס. יותר אפייה=עוגיות יותר פריכות, פחות אפייה=עוגיות יותר רכות.
    בכל מקרה, נראה לי שהן תשרודנה (לא נראה לי שמעולם הטיתי כך את הפועל ש.ר.ד. :). הן שורדות אצלנו בבית יותר משבוע כל עוד הן עטופות כמו שצריך.

    אנונימי 3- את/ה שואל/ת אם אפשר להשתמש בשמן זית בתור השמן? אני לא יודעת, מעולם לא ניסיתי, אני משתמשת בדרך כלל בקנולה או בסויה. וזה יצא די יקר לא? שמן זית עולה פי 5 בערך משמן רגיל.

    השבמחק
  30. ברגעים אלה ה'נגלה' השניה בתנור, הכפלתי את הכמות, רציתי הרבה...
    ועכשיו לשאלה..
    לא חיכית, לא קררתי ולא הקפאתי, הכנתי ומיד אפיתי, אז, למה המרקם לא יוצא כמו בתמונה שצרפת ( כמו עוגיות מושלגות)?

    רציתי שייצא כמו המושלגות, וזה יוצא כמו אחרי קרור...
    (אולי כי חורף בחוץ?!...)

    תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מודה במבוכה: האמת שאין לי מושג. לפעמים זה יוצא לי ככה, לפעמים לא. אני מנחשת שזה קשור איכשהו לתנור, כי את העוגיות האלה שצילמתי לא הכנתי אצלי בבית. או שמא אולי העוגיות האלה ישבו קצת יותר מדי על התבנית והבחוץ התייבש ואז נסדק באפייה? ואולי כדאי שאני אעדכן את התמונות... בכל מקרה, את יכולה לנסות להכין אותם ככדורים ולגלגל אותם באבקת סוכר כמו המושלגות ולראות אם זה עובד. בגדול, סדקים נוצרים כשהבחוץ יותר יבש/קשיח מהבפנים, וכשהחלק הפנימי של הבצק מתחמם בתנור הוא מתחיל לתפוס יותר נפח, מנסה להתפרץ החוצה ויוצר סדקים.

      מחק
  31. איזה כיף שענית מהר!תודה רבה!
    טוב...לא נורא, כבר תכף אסיים אולי אחזור שוב על מתכון המושלגות, שהן מ-ע-ו-ל-ו-ת! כ,כ, לא יקרות, לא חלביות, בלי מרגרינות וקוצרות כ"כ רבה שבחים!

    אז, תודה רבה!
    וכן, עצם הכנות והיושר ש'הודת במבוכה' רק גורם לאמון גדול יותר, ולא להרגשה ש'סתם ערבבת אותי ועבדת עליי'..
    אז שוב תודה רבה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. בכיף :) וממש תודה על הערכת הכנות, זה באמת משמעותי עבורי. אני מרגישה ממש אשמה כשלא הולך לאנשים ואני לא יודעת איך לעזור להם, אז לפחות מעריכים את זה שאני לא מנסה לסבן אותם...

      מחק
  32. שלום בעלת בלוג אנונימית
    הכנתי אותן עכשיו ותוך כדי נישנשתי את שבבי השוקולד
    איום ונורא
    טעם של שומן וסוכר
    אבל איכשהו, כשזה בעוגיה זה מסתדר
    הן יצאו שמנות ויפות
    ובלי הסדקים העוד יותר יפים שיש בעוגיות שבתמונה
    ושמתי עליהן את השבבים אחד-אחד (טוב, חמישה-חמישה), אז יש לי עוד מלא שבבים למלא עוגיות
    היה קל וכיף
    תודה

    השבמחק
  33. עוגיות נפלאות! כבר הספקתי להכין אותן (בשבוע האחרון) בכמה וריאציות - המקורית - יצא נאמי נאמי! דיאטטית - החלפה של השמן במחית בננה - יצא יאמי יאמי אבל רך מאוד, ו - טבעונית - החלפה של הביצה במחית בננה - יצא טעים-טעים, אבל העוגיות לא נמסות בתבנית, כך שצריך לתת להן צורה מראש. מאוד מרוצה מהתגלית הזאת :) תודה!

    השבמחק
  34. הכנו ויצא מעולה יותר טוב מעוגיות עם מרגרינה עם המתכון שוקוציפס של אופנהיימר.
    לא יצא לנו עם הסדקים והקרום מלמעלה, מה לא עשינו טוב?

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שאני לא יודעת, נראה לי שזה קשור לתנור. האלה עם הסדקים והקרום הוכנו בבית של מישהו אחר, מאז לא הצלחתי לשחזר אותם אצלי.

      מחק
  35. היי
    הכנתי את העוגיות האלה ללא קירור, והן יצאו אחלה אבל בלי הסדקים כמו בתמונה. עכשיו אני רוצה להכין את העוגיות המושלגות, ואני מפחדת שהן גם יצאו בלי סדקים - שזה כל היופי בהן.

    השבמחק
    תשובות
    1. דוגרי, אין לי מושג למה האלה יצאו לי עם סדקים, זה קורה מדי פעם, אבל בדרך כלל זה יוצא בלי. אולי באמת אני צריכה להשאיר רק את התמונה המייצגת יותר מבחינה סטטיסטית.
      אבל המושלגות תמיד יוצאות עם סדקים, כי את מצפה אותם באבקת סוכר, והציפוי נשבר כשהעוגיות מתרחבות. אם עוקבים אחרי ההוראות ולא מתקמצנים באבקת סוכר זה תמיד קורה.

      מחק
  36. תודה על מתכון מושלם .מצאתי נכון לאפות במקום גבוה בתנור וללא תורבו,אחרי שבצק העטוף נח כמה שעות במקפיא.לבן הטבעוני אנסה להחליף את הביצים ברסק תפוחים.

    השבמחק
  37. עוגיות טובות מאוד ! איזה כיף! מתכון קל
    מומלץ להכניס את הבצק למקפיא ואז להכין בקלות עיגולים

    השבמחק
  38. עשית לי חשק להכין את העוגיות אחרי שהרבה זמן לא נגעתי במטבח
    היה כיף, קל ויצא טעים מאוד.

    השבמחק
  39. הכנתי מלאאאא פעמים ופשוט יצא פצצתי!!
    הן לא הספיקו להתקרר וכבר נשארה חצי תבנית...

    השבמחק
  40. היי,
    הכנתי את העוגיות לא פעם ולא פעמיים. הן קלות להכנה, טעימות ונחטפות. אצלנו מעדיפים אותן גדולות במיוחד, הן מגיעות לצנצנת זכוכית ענקית ונראות שם נפלא עד שהגמדים הקטנים והגדולים מנקים את הכל (פחות מ-24 שעות).
    לקראת פורים חשבתי להכניס את העוגיות הללו למשלוחי המנות ומשום שהן כל כך מוצלחות חשבתי להתחכמה ולהכין בנוסף את אותן העוגיות בהפוך - דהיינו בצק שוקולד ושוקולד לבן שבור. מן הסתם, אני מניחה שיש להוסיף לבצק הלבן אבק' קקאו או שוקולית, שאלתי היא על מה היית ממליצה, ובאיזו כמות כך שהמרקם והטעם ישארו כמקור.
    רוב תודות,
    שיר

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שהייתי ממליצה לך להשתמש במתכון נורא דומה בו הבצק הוא כבר בצק שוקולד, ורק להמיר את השוקולד המריר בשוקולד לבן http://bishulbezol.blogspot.co.il/2011/02/blog-post_08.html
      שימי לב ששם כמות הבצק קטנה יותר אז שווה אולי להכפיל כמויות מראש.

      אם בכל זאת את רוצה להשתמש דווקא במתכון הזה הייתי מנסה להחליף 1/3 או 1/2 כוס קמח באותה כמות קקאו. קקאו דווקא ולא שוקולית. לשוקולית אין ממש טעם של שוקולד, יש לו צבע בהיר, והוא בעיקר סוכר עם חומרי טעם וריח. אבל לדעתי חבל להתחיל להתעסק עם תחליפים כשיש מתכון דומה שאני יודעת כבר שהכמויות בו טובות ושהוא יוצא טעים. בהצלחה!

      מחק
  41. תודה על התשובה, ינוסה בימים אלו. חג שמח!

    השבמחק
  42. זו שוב אני. קרציה. הקישור לעוגיות לא עבד. השאלה האם מדובר במתכון האלמותי של עוגיות השוקולד המושלגות (ומטרפות), האם במתכון עוגיות שוקולד צ'אנקי, או במתכון אחר.
    בחיטוט זריז מצאתי שיש לך קטגוריות פורים מוצלחת שהולכת לככב במשלוחי המנות שלי.
    דבר אחרון, באיזה סוכר חום את משתמשת? אני משתמשת בסוכר קנים, 15 ש"ח לקילו. לא זול.

    השבמחק
    תשובות
    1. חפשי בגוגל "עוגיות שוקולד ללא מרגרינה בישול בזול". אלה לא המושלגות, אלא פשוט שוקולד צ'אנקס עם בצק שוקולד (לזה התכוונת בעוגיות שוקולד צ'אנקי?).
      אני משתמשת בסוכר החום הפושט של סוגת, הזה שבא בצנצנת פלסטיק, עולה 9-10 שקל לקילו. לא הכי זול, אבל אנחנו לא חורשים על סוכר חום. טרם השתכנעתי שיש יתרון משמעותי לסוכר חום מסוג זה או אחר על פני סוכר לבן. טיפה יותר ויטמינים ומינרלים, אבל חוץ מזה לדעתי זה די אותו דבר מבחינה בריאותית.
      את לא קרצייה :) הציקי בכיף :)

      מחק
  43. את זריזה!! רוב תודות על התשובה. כן, התכוונתי לעוגיות הנ"ל, אממה, הבעיה היא שיש לנו רק דמויות פליימוביל. השאלה אם ניתן להמיר את החומרים או שכדאי לוותר על המתכון ודיי (צוחקת).
    החכמתי ואלך לרכוש את הסוכר החום לצרכי אפיה. הילדים משתמשים בסוכר קנים חום שהבנתי שהוא הרע במיעוטו ומחירו לא זול...

    השבמחק
  44. חייבים סוכר חום או שאפשר להשתמש רק בלבן?

    השבמחק
    תשובות
    1. הסוכר החום נותן לעוגיות את הטעם והצבע האופייני לעוגיות שוקולד צ'יפס, ומשפיע גם על המרקם...

      מחק
  45. הכנתי עכשיו. לא היה לי סוכר חום אז הוספתי 2 כפיות דבש בשביל הטעם.
    יצאו פ-י-צ-ו-ץ!!! בקושי התקררו מעט וכבר התחלתי בחיסול ממוקד :)

    השבמחק
  46. הכנתי היום בפעם הרביעית ויוצא מהמם כל פעם מחדש! טורפים את זה תוך יום!!
    תודה רבה (:

    השבמחק
  47. אפשר להחליף שמן בחמאה?

    השבמחק
    תשובות
    1. סביר שאפשר, אבל חבל. יש כל כך הרבה מתכונים שמראש משתמשים בחמאה, עדיף להשתמש במתכון כזה ולא במתכון עם תחליפים. משהו כזה נגיד:
      http://www.mako.co.il/food-cooking_magazine/chocolate-recipes/Recipe-c02419cd18a5b31006.htm

      מחק
  48. פשוט מעולות!! אחרי שניסיתי את המושלגות ללא מרגרינה וקיבלתי המון מחמאות ניסיתי את אלו והיה שווה! ממש כייף.. עוגיות פרווה שוות כאלה.. היום מכינה אותם פעם שלישית (הוספתי גם כפית אבקת נוגט שרציתי לנסות..)

    השבמחק
  49. נ.ב. הכנתי מסוכר חום רגיל ולא דמררה ובכ"ז טעים מאוד..

    השבמחק
  50. היי (:
    העוגיות האהובות עלי! בדרכי להכין אותן שוב תהיתי אם אפשר להחליף חצי מכמות הקמח בקמח מלא..

    השבמחק
  51. הכנתי ויצאו לי עוגיות ממש טעימות!
    תודה רבה על המתכון המדהים!

    השבמחק
  52. היי ל
    אני מאוד מאוד אוהבת את הבלוג של ומשתמשת בו לא מעט. הכנתי את העוגיות ואשמח שתכתבי את המתכון אם אפשר בגרמים... אפשרי? תודה! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי רחל, אני לא משתמשת במשקל כשאני אופה אז אין לי מושג מה הכמויות בגרמים, סורי. יש כל מיני טבלאות המרה ברחבי הרשת, או שאת יכולה להכין פעם אחת במידות נפח ולרשום את המשקלים...

      מחק
  53. מתכון מעולה! הכנתי כמה פעמים והן פשוט חוסלו!
    אגב, אפשרי לגלגל את העוגיות עם ידיים רטובות, ממש מקל אם הבצק דביק.

    השבמחק
  54. הכנתי ויצא מעולה!! חיפשתי הרבה זמן מתכון טוב לעוגיות שוקולד צי'פס ושמחה מאוד שנמצא סוף סוף המתכון המצויין ללא המרגרינה!
    בכלל אתר מעולה וכייף!
    תודה על הכל!

    השבמחק
  55. אפשר לשטח את הכל בתבנית ולעשות חיתוכיות?כשאין זמן להתקשקש...

    השבמחק
  56. הי תודה על המתכון הפשוט
    יש לך מושג למה העוגיות תופחות לי כלפי מעלה למין חצי עיגול ולא נשארות שטוחות?

    השבמחק
  57. הי תודה על המתכון הפשוט
    יש לך מושג למה העוגיות תופחות לי כלפי מעלה למין חצי עיגול ולא נשארות שטוחות?

    השבמחק
  58. תודה על המתכון המעולה. האם אפשר להחליף את הקמח (או חלק ממנו) בקמח כוסמין לבן?

    השבמחק
  59. שלום ותודה על המתכון, בדרך לנסות... וניל הכוונה לתמצית או לסוכר וניל?
    ו-זה חובה?

    השבמחק
    תשובות
    1. הכוונה לתמצית וניל. בטח אפשר להוריד כף מהסוכר הלבן ולהחליף בשקית סוכר וניל אם אין תמצית וניל (לא ניסיתי בעצמי אבל אין סיבה שזה לא יעבוד). הוניל לא חובה במובן שהעוגיות לא ייהרסו אם תשמיט/י, אבל זה כן יהיה קצת פחות טעים. נגיד, 6% פחות טעים.

      מחק
  60. עוגיות מושלמות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    תודה ענקית.
    לא מפסיקה להכין

    השבמחק