יום רביעי, 1 בדצמבר 2010

טראפלס שוקולד, ברי ותפוז - יקר אבל שווה את זה

סלחו לי קוראי, אבל מדי פעם בא לי לצאת מהריבוע. הטראפלס שיתוארו להלן יקרים, לא משביעים, לא בריאים, והערכים התזונתיים שלהם פתטיים. אבל הם טעימים ומיוחדים מאוד, במיוחד לחובבי שילוב המתוק עם המלוח. לא יכולתי שלא לשתף. כאמור, יקר, אבל שווה את זה.


טראפלס זה טעים. אין על כך עוררין. קשה להפוך שוקולד ושמנת ללא טעימים. אבל לא הייתי גוררת אתכם עד לבלוג שלי כדי לספר לכם שערבבתי שוקולד עם שמנת.
הטראפלים האלה הם סיפור אחר לגמרי. התוספת של גבינת ברי מעניקה מרקם קטיפתי, הופכת את הטעם למלא ומורכב יותר ומוסיפה לבסוף עקצוץ עובש קטן. התפוז, חבר משכבר הימים הן של הברי והן של השוקולד, מחבק אותם יחד והופך אותם לאחים לנשק בקרב על הלשון שלכם. אתם הולכים להפסיד בקרב הזה. אז וותרו מראש והתמסרו למתקפת הטראפלס.
(כנראה שזה לא היה מהנסיונות היותר מוצלחים שלי לתאר אוכל. תמיד כשאני מנסה אני מגלה שאין לי מספיק מילים. למה יש לנו כל כך הרבה מילים לצבעים וכל כך מעט מילים לטעמים וריחות?)


המתכון שהתבססתי עליו עושה שימוש בקממבר ולא בברי, אבל לצערי לא הצלחתי להשיג קממבר עד לתאריך ההגשה של הטראפלס (ואיכשהו לא היה נראה לי שיסכימו לדחות בשביל זה את המסיבה שעבורה הוכנו). בצר לי, החלפתי את הקממבר בגבינת ברי ולא התאכזבתי. כשאניח ידי על קצת קממבר אכין ואשווה. אם למישהו מקוראי בא גם להכין את המתכון המקורי ולשתף חוויות אשמח.


טוב, שפכתי מספיק ביטים בתיאור מאכל שמדבר היטב בעד עצמו. הכינו ולא תתאכזבו.


טראפלס שוקולד, ברי ותפוז
מבוסס על: מתכון של The Creative Pot עם שינויים שלי
כמות: 20-25 טראפלים
עלות: כ-24 שקלים


מרכיבים:
1/2 כוס שמנת מתוקה
100 גרם גבינת ברי
200 גרם שוקולד מריר (איכותי, ברור שאיכותי) שבור לקוביות
גרידה מתפוז אחד
אבקת קקאו לגלגול הטראפלס


הוראות הכנה:
מחממים את השמנת בסיר קטן עד לרתיחה. בזמן שהשמנת מתחממת מורידים מהברי את מעטפת העובש החיצוני.
מוסיפים את הברי, מערבבים עד שהיא נמסה לתוך השמנת, ומורידים מהאש. אם התערובת לא חלקה לגמרי, לא נורא. גושי גבינה קטנים רק מוסיפים לקסמם של הטראפלס.
מוסיפים לתערובת את השוקולד ומערבבים עד שהוא נמס לתוך השמנת והתערובת אחידה.
מערבבים פנימה את גרידת התפוז ומעבירים למקרר לכמה שעות להתמצקות.
לוקחים כפיות גדושות מהתערובת המקוררת, מגלגלים אותם לכדורים בידיים, ומגלגלים כל כדור בקקאו לציפוי.
מאחסנים בכלי אטום במקרר. 





תגובה 1:

  1. תודה רבה על המתכון!
    ניסיתי את גרסת הקממבר, מקווה ששמתי מספיק קרדיט..
    http://shimurim.wordpress.com/2010/12/04/%D7%98%D7%A8%D7%90%D7%A4%D7%9C%D7%A1-%D7%A9%D7%95%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%93-%D7%AA%D7%A4%D7%95%D7%96-%D7%A2%D7%9D-%D7%A7%D7%9E%D7%9E%D7%91%D7%A8/

    השבמחק