יום רביעי, 13 במרץ 2013

נודלס עם קוטג' ותרד, חיסול חמץ מהיר


כפי שראיתם בפוסט הסמי קוהרנטי האחרון שלי, בית משפחת ביזול היה במצב צינון לאחרונה. שבוע קשה עבר על כוחותינו. כעת אנחנו משפשפים את העיניים, מנסים להבין מי לכלך את כל הכלים האלה בכיור, ומי הולך לנקות לפסח.
לפחות השנה הייתי קצת פחות אגרנית משהייתי בשנה שחלפה, אז גיליתי בסריקת פוסט-פורים שלל אריזות פסטה, בייגלה, וופלים, וכמובן, קופסת קילו של פתי בר שישבה לה בנחת בארון. אבל כנראה שאי אפשר להימנע לגמרי מלצבור חמץ כשצריך גם לאכול ארוחות פחות או יותר סדירות.
השנה נתקענו עם נודלס שלא יצא לי להשתמש בהם, והם התאימו בול למצב ה"אהה אין לי כוח לזוז אבל צריך לאכול כדי לא למות מרעב" ששרר פה. יצא לי מתכון סופר מהיר ומינימליסטי לארוחה זוגית, שמצריכה בערך 7 דקות עבודה, אבל באמת 7 דקות. מכירים את אריזות הנודלס המלבניות שמכילות 3 שורות של נודלס ומצריכות דקות בישול בודדות? באריזות האלה יש בדרך כלל 400 גרם, ולארוחה זוגית השתמשתי בשורה אחת, כלומר בשליש אריזה. אם יש לכם נודלס באריזה בגודל אחר, נסו לשערך ולהשתמש ב-130 גרם. את המתכון הזה אפשר לשדרג בהמון דרכים. אפשר להוסיף תבלינים כמו אגוז מוסקט או תימין, או עשבי תיבול טריים אם יש. אפשר להוסיף שלוק של יין לבן. אפשר להוסיף גבינה מגוררת. יש פה בסיס ואתם מוזמנים לשכלל עליו כאוות נפשכם, או לשמור על המקור העצלני/מינימליסטי. אפשר גם כמובן להכפיל את המתכון כדי שיתאים ליותר אנשים.

נודלס מהירים עם תרד וקוטג'
מאת: בישול בזול
עלות: כ-7 ש"ח
כמות: 2 מנות

מרכיבים
1 "שורה" של נודלס, כ-130 גרם
1/2 מיכל קוטג'
2 כוסות תרד שטוף וקרוע
מלח ופלפל לפי הטעם

הוראות הכנה
מרתיחים מים בסיר קטן ומבשלים את הנודלס על פי הוראות היצרן.
מסננים את המים (אל תסננו לגמרי, השאירו מעט מים בסיר), מוסיפים את הקוטג' והתרד, ומחזירים לאש קטנה.
מבשלים כדקה, עד שהתרד משנה את צבעו לירוק עז ומאבד מנפחו.
ממליחים ומפלפלים לפי הטעם ומגישים חם.

מדגמנת מאחורה: שרה המלחייה

4 תגובות:

  1. זה מזכיר לי מאכל ילדות שמאדדדדדדד אהבתי - אטריות עם קוטג' :)
    תוספת של תרד רק תשדרג את העניין (רק שלמצוא תרד כשר קצת בעייתי לאחרונה).
    יופי של רעיון ויופי של סלט

    השבמחק
  2. יופי של מתכון.
    האם התרד כל כך זול?

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה לשמוע :)
      אצלנו חבילת תרד עולה 8-10 ש"ח ויש בה כמה וכמה כוסות. אמנם לא הירק הכי זול, אבל בשביל הבריאות של התרד אני מוכנה לשלם קצת יותר.

      מחק