יום שבת, 25 בינואר 2014

האשמה שבסגירה החוזרת ומוקפצים עם פירות

בואו נדבר על הפיקציה של האריזות עם סגירה חוזרת לשמירה על הטריות. לא זכורה לי אריזה כזו שבאמת נשארה סגורה לאחר הפתיחה. יעידו על כך הגריסים והעדשים הכתומות שאני מוצאת על הרצפה בכל פעם שאני מנקה.
אז מילא השקר הלבן הזה, אבל עכשיו היצרנים מנסים לגרום לי לרגשות אשמה, וזה לא קול. אמש רכשתי חטיף שוקולד, וגיליתי שגם לו יש אריזה שמאפשרת סגירה חוזרת לשמירת הטריות. ההנחה המובלעת בעיצוב הזה הוא שהאדם הנורמטיבי לא יאכל את כל השוקולד בבת אחת, אלא יאכל מעט, וישמור את היתר לפעם אחרת. איזה אדם נורמטיבי לא אוכל את כל השוקולד בבת אחת?? יש אנשים כאלה שאוכלים קצת שוקולד ואז אומרים, אוקי, היה לי מספיק כיף, אני אפסיק לאכול אפילו שהשוקולד לא נגמר. אולי אלך עכשיו לשלם ארנונה או לקבוע לעצמי תור לשיננית! ווהו!
נראה לי שהרעיון הדבילי הזה נהגה על ידי חבורת קופירייטרים אופנתיים ושדופים שפיהם לא טעם טעם שוקולד מאז שנת 1998. אם עד כה יכלתי לאכול חטיף שוקולד שלם עם כמות מינימלית מדי של רגשות אשמה, כיום זה כבר לא מתאפשר. "גברת", אומר לי החטיף "שתדעי לך שרוב האנשים שומרים קצת לאחר כך כן? כאלה עם מינימום של שליטה עצמית". דברים כאלה גורמים לי לרצות לקנות שני חטיפים, לאכול את שניהם מיד ולעזאזל עם הטריות ושמירתה. 
ואולי... אולי בעצם זו היתה המטרה לכתחילה? 
מתוחכם חברה'. מתוחכם.

ונחזור כעת לסדרת המוקפצים עם מוקפצים מספר 3 ו-4, רק היום! שניים במחיר אחד! באריזה לסגירה חד פעמית המבטיחה פיזור אחיד של ג'יפה על רצפת ביתכם!
טוב אולי לא. אבל כן 2 מוקפצים. קצת פספסתי את ט"ו בשבט השנה. בחיי חשבתי שזה השבוע. אז בואו נעשה כאילו זה השבוע ונעלה לכבוד אסרו ט"ו בשבט 2 מתכוני מוקפצים פירותיים. נכון נכון, מוקפץ לא חייב להיות על טהרת הירקות. אפשר לגוון את המוקפץ הרגיל עם מתיקות עסיסית וטבעית של פרי.

עוף מוקפץ עם שומר ותפוזים
מאת: בישול בזול
עלות: כ-21 ש"ח
כמות: 4-6 מנות

מרכיבים
2 כפות שמן
1 בצל פרוס
1 שומר פרוס
1 תפוז - מורידים את הגרידה, אז מקלפים, מחלקים לפלחים וחותכים לקוביות
500 גרם חזה עוף חתוך לרצועות או קוביות
1/2 כפית מחוקה מלח

הוראות הכנה
מחממים את השמן בסיר בינוני על אש גבוהה, מוסיפים את הבצל ומטגנים עד שהוא מתחיל להשקיף, כ-5 דקות, ובוחשים מדי פעם. מוסיפים את השומר ומטגנים עוד 5 דקות. מוסיפים את העוף, את הגרידה ואת קוביות התפוז ואת המלח, ומקפיצים עוד 5 דקות עד שהעוף מבושל.




עוף מוקפץ בסלרי ואגסים
מאת: בישול בזול
עלות: כ-27 ש"ח
כמות: 4-6 מנות

מרכיבים
2 כפות שמן
1 בצל פרוס
3 גבעולי סלרי גדולים, הגבעול פרוס, העלים קצוצים בנפרד
3 אגסים חתוכים לקוביות
1 שן שום קצוצה
1 חתיכת ג'ינג'ר קצת יותר גדולה מהשום, קצוצה
500 גרם חזה עוף חתוך לרצועות או קוביות 
2 כפות סויה

הוראות הכנה
מטגנים בצל תוך בחישה על חום גבוה 3 דקות, מוסיפים את גבעולי הסלרי, ג'ינג'ר ושום ומקפיצים עוד 3 דקות. מוסיפים את האגסים ועלי הסלרי ומקפיצים עוד 3 דקות. מוסיפים את העוף והסויה ומקפיצים עוד 5 דקות עד שהעוף מבושל.



6 תגובות:

  1. בואו נעשה כאילו זה השבוע ונעלה לכ 69בוד אסרו ט"ו בשבט.
    אני מאמין שה69 במשפט התפלק בטעות...
    :)

    השבמחק
  2. כמה עוף?
    אסרו טו בשבט שמח :-)
    (69?)

    השבמחק
    תשובות
    1. כן בלוגר עשה לי שטויות כשניסיתי לפרסם, הייתי צריכה לעשות כמה קופי פייסטים, כנראה שזה התחרבש בדרך... תודה על התיקונים אנונימים יקרים, תוקן.

      מחק
  3. אוקיי, פשוט הרגת אותי עם הפסקה הראשונה!
    כל כך נכון! מי משאיר שוקולד באריזה? (גם כשמדובר באריזה של 100 גרם.. הממ)

    השבמחק
  4. לדעתי אנשים שמשתמשים בסגירה חוזרת של שוקולד הם לא סתם מהזן שמשלם ארנונה...
    הם מהזן שמשלם אגרת טלויזיה!!!
    ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לי שהם מהזן שמשלם אגרת טלויזיה גם כשאין להם טלויזיה סתם ככה כי זה כיף להם :)

      מחק