יום שני, 6 בינואר 2014

יאיר תעשה לי עוגת גבינה

לא יודעת אם שמתם לב, אבל לכבוד השנה האזרחית החדשה קיבלנו שי צנוע - גבינה לבנה ושמנת מתוקה 38% נכנסים לפיקוח. על פי משרד התמ"ת מחיר השמנת המתוקה יעמוד כעת על 6.60 ש"ח, ומחיר הגבינה הלבנה על 5.11 ש"ח, כשלפני ההכנסה המחירים היו סביב 8 ש"ח לשמנת, ו-6 ש"ח לגבינה הלבנה. את הרשימה המלאה של המוצרים בפיקוח ומחיריהם אפשר (וכדאי!) לראות כאן.

האם ההחלטה הזו תהיה טובה למשק? אני לא כלכלנית, אז אני לא באמת יודעת להגיד (לא שהכלכלנים כן יודעים תמיד...). אבל האמת שההכנסה של השמנת המתוקה לפיקוח נראית לי מעט תמוהה. מסכנים העניים האלה, לא אוכלים מספיק עוגות מוס. בואו נפרגן להם. מצד שני מחירי השמנת באמת עלו באופן מוגזם בשנים האחרונות, אז אולי יהיה טוב שכמות הרווח על המוצרים האלה תהיה מוגבלת.

רק תעשו לי טובה ותגידו לי שאתם לא מסכימים עם הטענה שההכנסה של גבינה לבנה לפיקוח תפגע במעמד הביניים. לא יכולתי שלא לקשר למאמר הזה כי הוא כל כך עצבן אותי. הכותב טוען שמעמד הביניים יתפדחו לקנות מוצר בפיקוח ו"ייאלצו" לקנות גבינות יקרות יותר שאינן בפיקוח. הקופאית בסופר תדפוק להם מבט מרחם כשתראה את הגבינה הלבנה 5% שלהם ובפעם הבאה, כדי להגן על כבודם, הם יקנו גבינת שקר כלשהי שתעלה כפול (בתוספת תרכובת H2O החיונית לתפקוד תקין של הגוף!). אני לא יודעת אם הכותב הנכבד באמת מאמין במה שהוא כותב, או שהוא סתם מנסה להיות סנסציוני, אבל אני רוצה להאמין שהצרכן הישראלי הוא קצת פחות מטומטם מזה. הרי זו הסיבה שאני כותבת את הבלוג בישול בזול. אני מאמינה שהנסיון לחסוך כסף הוא משהו שראוי להיות גאים בו. לא משהו שצריך להסתיר ולהיות נבוך ממנו. חוץ זה שהזמן היחיד שקופאית תדפוק לך מבט מרחם זה אחרי תקלה שתצריך אותך לחכות עוד 20 דקות תוך הקשבה לצעקות "כרטיס מנהל לקופה 6!!", וגם זה רק אולי.

אבל עזבו אתכם רגע מכלכלה וקופאיות. הלו! יש לנו פה שמנת מתוקה וגבינה לבנה בהוזלה של 20%. זה כאילו שיאיר לפיד שלח לי בקשה אישית שאעלה לבלוג מתכון לעוגת גבינה. אז לכבוד המאורע עצרתי אתמול בסופר היקר ליד הבית וקניתי שמנת מתוקה, גבינה לבנה ו-2 שמנת חמוצה במחיר של 16.59 ש"ח. אני הכי אוהבת לקנות מוצרים בפיקוח בסופרים היקרים. בתוספת של פודינג וניל, סוכר וכמה בסקוויטים הכנתי תוך 10 דקות קינוח גבינה קליל, טעים ועשיר. כולי תקווה שחבריכם ממעמד הביניים יסכימו לטעום ממנו ללא פאדיחות מיותרות. בכל זאת, כמעט כולו מוצרים בפיקוח.
אם אין לכם כוח לחלק למנות אישיות, פשוט השתמשו בקרם להכנת עוגת ביסקוויטים טעימה במיוחד. אה ותעשו לי טובה. אם אתם משתמשים באינסטנט פודינג יותר מפעם פעמיים בשנה, קנו את אריזת החיסכון הגדולה. כן זה קצת הזוי, אבל מדובר בחיסכון של כ-60%. במחיר של פחות מ-5 אריזות פודינג אתם מקבלים קילו שלם.

מוס גבינה וביסקוויטים
מאת: בישול בזול
עלות: כ-26 ש"ח
כמות: 10-12 מנות אישיות

מרכיבים
1 מיכל שמנת מתוקה 38%
250 גרם גבינה לבנה 5% (חבילה קטנה רגילה)
2 גביעי שמנת חמוצה 15%
3/4 כוס סוכר
6 כפות אינסטנט פודינג וניל (הדעות באינטרנט חלוקות על כמה שקיות זה, כאמור, אני קונה את האריזה הענקית, אז אני לא יודעת להגיד בדיוק , אבל נראה לי שזה יותר משקית)
10-12 ביסקוויטים

הוראות הכנה
מעבירים את השמנת המתוקה לקערה בינונית ומקציפים לקצפת יציבה. שומרים בצד.
בקערה נוספת מערבלים את הגבינה, השמנת החמוצה והסוכר עד שהתערובת אחידה. מוסיפים את הפודינג ומערבלים עד שהתערובת אחידה ומתעבה.
מקפלים את תערובת הגבינה לתוך הקצפת.
על כל כוס קינוח לוקחים ביסקוויט - מפוררים שליש לתחתית הכוס, אז עורמים מעל כף מקרם הגבינה, אז מפוררים עוד מהביסקוויט, עורמים עוד מהקרם ומפוררים מעל את יתר הביסקוויט.





12 תגובות:

  1. נראה נחמד מאוד, לדעתי שווה לנסות את זה עם ביסקויטים שוקו (או אוריאוס אבל אז זה כבר לא כל כך בזול :) ) על מנת שזה לא יראה כל כך חיוור :)

    השבמחק
  2. את נהדרת, מסכימה עם כל מילותייך!

    השבמחק
  3. מעולה! מתכון מעולה! פוסט מעולה! תמונות מעולות! כמה חיכיתי לפוסט חייכני, נשכני ומשעשע!!!
    המתכון נשמע מצויין, והכי אלגנטי בעולם.
    התמונות- או התמונות. הפעם שיחקת אותה אש.

    השבמחק
  4. זה מה שנקרא קינוח מְנַחֵם אמתי :)
    תודה, ינוסה כבר בסוף השבוע הקרוב.
    ולא, אפילו לא הכלכלה המקולקלת לא תקלקל לנו...

    השבמחק
  5. יצא טעים יותר מדי נגמר עוד באותו היום שהכנתי
    מתכון קל ופשוט

    השבמחק
  6. יצא טעים יותר מדי נגמר עוד באותו היום שהכנתי
    מתכון קל ופשוט

    השבמחק
  7. (בלי קשר למתכון עצמו) הצחקת אותי עם הקופאית, תודה :)

    השבמחק
  8. אם רוצים להכין את העוגה בתבנית ולא בכוסות אישיות , איך לחלק את הכמויות? לחלק את הביסקויטים
    ל -3 ? כנ"ל את הקרם ? אשמח אם תסבירי. תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. אם את רוצה להכין בתבנית, קודם כל נראה לי כדאי להשתמש ביותר ביסקוויטים כדי שאפשר יהיה לחתוך את העוגה לפרוסות מסודרות ולא רק להגיש אותה עם כף. אז קחי לך תבנית מלבנית קטנה-בינונית, רפדי את התחתית בשכבה של ביסקוויטים, אז חצי מהקרם, אז עוד שכבת ביסקוויטים, אז יתר הקרם ועוד שכבת ביסקוויטים מלמעלה. כדאי לחכות מספר שעות לפני ההגשה כדי שהביסקוויטים יתרככו קצת.
      בהצלחה! ואם יש עוד שאלות אני פה.

      מחק
  9. בקשר לאינסטנט פודינג וניל - בקופסא אחת יש 5 כפות. גם אני קונה את הקופסא הענקית ופשוט מדדתי פעם אחת.

    השבמחק
  10. היי. האם אפשר להכין את הבלילה ולשמור יום במקרר ולמזוג לכוסות רק למחרת?

    השבמחק