יום שני, 10 בינואר 2011

ריבת בננה וקלמנטינה, המפתח ל-PB&J הטעים בתבל

המושג "פירות העונה" בדרך כלל מתקשר לנו לאפרסקים, דובדבנים, שזיפים ושאר פירות קיץ שטופי שמש, אבל גם לחורף יש פירות שאפשר לשמוח בהם. בחורף הקלמנטינות, התפוזים, הפומלות, ושאר ההדרים פורצים לשוק, עסיסיים, מזמינים, וזולים למדי. שמתי לב בשבועות האחרונים שמשום מה, גם הבננות זולות מאוד עכשיו. 


עם קלמנטניות ב-5 שקלים לקילו, ובננות באף פחות, קרץ לי מתכון של עודד רז שקראתי ב-ynet לריבת בננות וקלמנטינות. מעולם לא הכנתי ריבה בבית <אישי היקר מעיר שזו טעות, ומזכיר שבגיל 16 הכנתי ריבה מתותי עץ שאני וחברה שלי קטפנו. ביום אביבי אחד עטינו על עצמינו סרבלים, הצטיידנו בסלסלות, ואצנו רצנו לעץ ליד הסניף ללקט תותים. מייד החלנו למלא את סלסלותינו מטוב הארץ כשאני נוזפת נמרצות בחברתי על כל תות שהעזה להגניב לפיה במקום לסלסלה. חזרנו הביתה שמחות ועליזות והכנו ריבת תותי עץ מגעילה למדי שרק אבא שלי הסכים לאכול, כנראה מרחמים. סליחה על הסטייה מהנושא בשם היושר העיתונאי>.
איפה היינו? אה כן, מעולם לא הכנתי ריבה (אכילה), אבל המתכון הזה פשוט, ברמת סיבוך של רוטב עגבניות בערך, רק שבננות יותר קלות לחיתוך מעגבניות. כיאה לבישול בזול, המתכון הזה מנפק כמות נכבדת של ריבה, בעלות פחותה מזו של צנצנת קטנה של ריבה מעאפנה.
עשיתי כמה שינויים במתכון, בעיקר מכיוון שלא התחשק לי לחשב כמה זה 400 גרם סוכר בכוסות, ומכיוון שהיה לי צנצנת סילאן בארון שרציתי לסיים. בסוף קיבלתי מרקחת בננות וקלמנטינות עם סילאן ווניל. המרקחת מתוקה, אבל לא מתוקה מדי, ובעלת טעם מורכב ומלא. נראה לי שהכנתי בעזרתה את כריך הפינאט באטר אנד ג'לי (הלא הוא ה-PB&J) הטעים בעולם - לחם דגנים מלא ונגיס, ריבה/מרקחת בננתית וסמיכה, ופינאט באטר כמובן.
וואו. חובה לחובבי הז'אנר.

שימו לב, המתכון מנפק כמות גדולה - לא הצלחתי לדחוס את כולה לתוך צנצנת הסילאן הריקה שנותרה לי. אם אתם לא בטוחים שתאהבו, הכינו חצי מתכון. בנוסף, מכיוון שלא מתעסקים פה עם עיקור צנצנות (ריבה פשוטה כאמור), את הריבה צריך לשמור במקרר.


מרקחת בננות וקלמנטינות עם סילאן ווניל
מבוסס על: מתכון של עודד רז כפי שפורסם ב-ynet, עם שינויים שלי.
עלות: כ-10 שקלים
כמות: יותר מצנצנת גדולה

מרכיבים:

5 בננות
מיץ מ-3 קלמנטינות
1 כוס סילאן
מיץ מלימון אחד
1 כפית תמצית וניל

הוראות הכנה:

פורסים 4 מהבננות לפרוסות, ואת האחרונה לרבעי פרוסות (כלומר חוצים את הבננה לאורך, אז חוצים כל חצי לאורך, ואת הרבעים הללו פורסים.)
מניחים בסיר קטן על אש קטנה-בינונית את 4 הבננות הפרוסות (את הבננה ברבעי פרוסות שומרים לסוף), מיץ הקלמנטינות, הסילאן ומיץ הלימון, ומביאים לרתיחה.
מבשלים כחצי שעה ובוחשים מדי פעם.
מוסיפים את הוניל ואת רבעי פרוסות הבננה ומבשלים 10 דקות נוספות.
מעבירים (לאחר קירור) לצנצנת נקייה ושומרים במקרר.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה