יום שלישי, 2 באוגוסט 2011

עוגיות ברמות

מזל טוב! הגיע אוגוסט. חודש אבל להורים העובדים. סוף סוף אנחנו זוכים להכיר באופן אישי את הזאטוטים, שעד כה שמענו עליהם רק מסיפורים, כשהם מלווים את אמא או את אבא למשרד. לרוב מדובר באקט נואש, אחד לפני אחרון, לאחר שהקייטנות נגמרו, סבא וסבתא התפטרו, והדודים בקיבוץ נסעו לטורקיה. למקרה שתהיתם האקט הנואש האחרון הוא צפייה בלתי מבוקרת בטלויזיה, וסגירת הפלאפון תוך הוראה שאם יש בכך צורך, שפשוט יתקשרו ישירות למד"א. 
לנו עוד אין ילדים, וכשאני רואה את זיק הטירוף והייאוש בעיניים של חברי למשרד אני תוהה איך לעזאזל אני אצליח להתמודד כשיהיו. אולי עד אז יקצרו את החופש הגדול?

אחת ההצעות לשעשוע הילדים בחופש היא התעסקות במטבח. לו היה לכם שקל על כל כתבה שהמליצה להכין איתם עוגיות ייתכן שכבר היה בידיכם מספיק כסף כדי לשלוח את כולם למחזור אוגוסט בקייטנה. ובכן, גם אני אציע לכם להכין איתם עוגיות, אבל לא סתם עוגיות. כשהקשבתי לפרק האחרון של מאסטר שף (אני פותחת את התוכנית בחלון בראוזר ומאזינה לה בזמן שאני עושה דברים אחרים במחשב. כך שזה לא לגמרי מביך להודות בזה, נכון?), שף כלשהו (שזוכה לכל כך הרבה חשיפה בתקשורת ששמו עצמו נעשה קלישאה, ולכן נקרא לו א.ש.), תיאר קובה בסינייה כ"קובה שלא משעבד נשים". חשבתי לעצמי שזהו תיאור נהדר לעוגיות שתכף אציג בפניכם: עוגיות שמשעבדות ילדים. השאירו את הילדים עם כמה גושי בצק, והסבירו להם בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים שאל להם להתקשר אליכם עד שיסיימו להכין את כל הוריאציות של העוגיות המוזכרות להלן, כולל נקיון ושטיפת כלים. זה לגמרי יעבוד נכון? 
אמרתי לכם כבר שאין לי עוד ילדים?

הרבה אנשים מגיעים אלי לבלוג בחיפוש אחר רעיונות חדשים למאפים על בסיס שמן. לעיתים קרובות אפשר לגוון מתכון בסיסי, עם רק כמה תוספות קטנות, או עם שינויים בצורה או בטכניקה. אז לכבוד השעמום של אוגוסט, קבלו מתכון אחד (שלמעשה כבר הבאתי פה בעבר) וחמישה וריאציות ברמות קושי שונות - מהקל וכמעט חסר ההתעסקות, עד למסובך אך מגניב ביותר, שיעסיק ילדים (או בלוגרים עייפים) במשך כמות זמן נכבדת. 

כדי להקל על ההבנה יש פה מדריך מצולם להכנת העוגיות השונות. יצירת המדריך המצולם הזה הקלה עלי את ההבנה שכנראה לעולם לא אצור עוד מדריכים מצולמים. זה מעצבן, קוטע את הזרימה של הבישול, מלכלך את המצלמה, וככל הנראה נועד רק לבלוגרים עם צלם צמוד, או סתם לאנשים שיותר מוצלחים ממני בחלוקת קשב ושמירה על נקיון וסדר. אז סליחה מראש על האיכות הצילום המעורבת, ובואו נתחיל, יש הרבה עבודה לפנינו.

מתחילים בלהכין את הבצק. אתם יכולים להכין את המתכון שאצרף בסוף הפוסט, או כל מתכון אחר לחיתוכיות שאתם אוהבים. 
כבר פה יש לכם את נקודת יציאה מס' 1: אפשר להכין מהבצק הזה את חיתוכיות הריבה המוכרות והאהובות (רק בלי המרגרינה!). לא צריך להתעסק עם רידוד או עם חותכנים. פשוט משטחים 2/3 מהבצק בתבנית בינונית, מורחים מעל כמה כפות ריבה, מפוררים מעל את יתר הבצק, ואופים 20-30 דקות, עד שהפירורים מזהיבים מעט. שימו לב, המתכון שבסוף הפוסט מנפק די הרבה בצק, אז אם אתם מכינים ממנו רק חיתוכיות ריבה אתם עשויים להזדקק ל-2 תבניות. 
הידד! יש לנו חיתוכיות ריבה:

אבל חיתוכיות ריבה זה לעצלנים (או סתם לאנשים שפויים שרוצים לבלות 10 דקות ולא 45 דקות בהכנת הקינוח). אנחנו נמשיך לפסגות גבוהות הרבה יותר בעולם העוגיות.
רוצים בצק ב-2 צבעים? בטח שרוצים! כדי לקבל בצק בצבע חום, מערבבים/לשים 1-2 כפות קקאו לתוך חצי מהבצק. עכשיו יש לנו בצק עוגיות בחום ובלבן, ואפשר להתחיל לעבוד. 
מרדדים את הבצק:
והופ! יש לנו כבר את נקודת יציאה מס' 2: אפשר לקרוץ צורות מהבצק המרודד עם חותכנים וליצור עוגיות בצורות ובצבעים. כמו אלה:


(אמרתי הופ עם סימן קריאה. מה עובר עלי? )
יש פה גם את נקודת יציאה מס' 2: קורצים צורות, פרח באופן מסורתי, עושים לחצי חור באמצע, אופים, ומכינים סנדויצ'ים עם כחצי כפית ריבה (או ממרח שוקולד, או ממרח נוגט, או חלבה...). כמו אלה:


קיבלנו עוגיות פרח ריבה ללא מרגרינה! היאח! (לא, אני לא מעשנת משהו, עוגיות פשוט משמחות אותי טוב?)
אבל עוגיות בצורות זה קטן עלינו. אנחנו ממשיכים לכבוש פסגות אתגריות הרבה יותר.
יש לנו בצק ב-2 צבעים נכון? אז מרדדים אותם ל-2 עלים של בצק ב-2 צבעים, ומניחים אותם אחד על השני. מיישרים קצוות ומקבלים עלה, קצת יותר עבה שחלקו העליות לבן והתחתון שחור (או להיפך).
מפה אפשר להמשיך ל-2 כיוונים. נתחיל עם הפשוט יותר - עוגיות ספירלה. לוקחים את העלה הדו צדדי ומגלגלים. ככה:
עד שמקבלים גליל שלם:
מעבירים את הגליל החמוד שלנו להצטננות במקרר או במקפיא כ-10 דקות, כדי שלא נמעך אותו כשנפרוס אותו. לאחר הקירור פורסים בזהירות עם סכין חדה ככה:
וקיבלנו עוגיות ספירלה לתפארת, שנראות ככה:



מגניב נכון?
ולבסוף... האם אתם מוכנים??
(כן!)
לחגורה השחורה!!
(כן!!)
של העוגיות???
(כן!!!!)
טוב, טוב, נכין עוגיות שחמט. מה אתם צועקים?
חוזרים לעלה הדו צדדי שלנו, וחוצים אותנו לכמה חלקים, אני חתכתי אותו ל-4:
עורמים את חתיכות עלה הבצק שלנו לבלוק:
מיישרים את הצדדים...
ומעבירים לקירור של כ-10 דקות. 
לאחר הקירור פורסים את הבלוק לפרוסות לאורך:
עכשיו מגיע השלב הקצת מסובך. שימו לב לפרוסות שלכם - יש לכם חום בלמטה ולבן בלמעלה. לוקחים פרוסה ומניחים אותה לפניכם. לוקחים עוד פרוסה ומניחים מעל, רק עם הצבעים לכיוון ההפוך, ככה:
ממשיכים לערום פרוסות כשכל פעם הופכים צד, עד שמקבלים בלוק כזה:
למעשה, סביר שיהיו לכם מספיק פרוסות כדי להכין שני בלוקים:
לי יצא בלוק אחד של 4 פרוסות ובלוק אחד של 6 (כי לא בדיוק פרסתי את הפרוסות ברוחב אחיד). נותנים לבלוקים כמה מעיכות קלות, שידבקו, ומעבירים את הבלוקים המוכנים לקירור של כ-10 דקות. לאחר הקירור פורסים בזהירות, כמו שפרסנו את הספירלות. שכחתי לצלם פה אבל נראה לי שהבנתם את הרעיון. קבלו במקום תמונה של העוגיות נאפות בתנור:


 לבסוף תקבלו עוגיות שנראות כמו לוחות שחמט קטנים:
חבריכם לא יבינו איך לעזאזל עשיתם אותם. באמת. היו לנו כמה דיונים מאוד משעשעים בהם כמה חברים, כולל סטודנטים להנדסה, ניסו לשחזר את התהליך, ללא הועיל.


לסיכום, קבלו תמונה קבוצתית (לצערי החיתוכיות נעדרו מהתמונה עקב שילוב של שיכחה וחוסר מקום בצלחת):




אוו...
אז מה היה לנו פה? חיתוכיות ריבה ופירורים, עוגיות בצורות ובצבעים, עוגיות פרח ריבה, עוגיות ספירלה, ועוגיות שחמט מגניבות בטירוף. כולם פרווה, על בסיס שמן, ללא חמאה או מרגרינה, וכולם מאותו המתכון. אני בטוחה שאתם, קוראי היקרים תוכלו לחשוב על עוד שלל גיוונים שאפשר לבצע עם הבצק הורסטילי (יש לזה מילה בעברית תקינה?) הזה.
רק אזהרה, אם אתם מכינים את הבצק יום לפני ושומרים אותו במקרר ללילה השמן נפרד מעט מהבצק. זה לא סוף העולם ואפשר ללוש אותו חזרה, אבל התעסקות יתר בבצק לא עושה טוב לעוגיות. לכן, עדיף להכין את הבצק סמוך יחסית לזמן הקריצה והאפייה, או לשמור אותו בפריזר.


יאללה. אני זזה לנקות את המצלמה. 
הנה המתכון:


חיתוכיות פרווה

מתוך: The Complete American Jewish Cookbook
עלות: כ-6 שקלים
כמות: כ-60 עוגיות, תלוי בגודל כמובן.

מרכיבים:
4 כוסות קמח
2 כפיות אבקת אפייה
1/2 כפית מלח
2 ביצים
3/4 כוס שמן
1/4 כוס מים (אמא שלי מחליפה את המים במיץ תפוזים לגיוון)
1 כוס סוכר
גרידה מלימון אחד (אפשר לוותר אם אין לכם)
2 כפיות מיץ לימון
1 כפית תמצית וניל

הוראות הכנה:
מערבבים את הקמח, אבקת האפייה והמלח.
מוסיפים את יתר המרכיבים ומערבבים רק עד שהתערובת אחידה וחלקה. אפשר לעשות את זה ביד או במיקסר.
מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעובי של כחצי ס"מ, קורצים צורות מהבצק עם חותכנים, ומקשטים בסוכריות אם רוצים. או מכינים עוגיות באחד מהוריאציות האחרות שהזכרתי פה בפוסט.
מניחים בזהירות את העוגיות בתבנית משומנת ואופים בחום בינוני, 180 מעלות, 10-15 דקות (תלוי בתנור שלכם). שימו לב להפוך את התבניות באמצע האפייה (לסובב כל אחת ולהפוך בין התבנית העליונה לתחתונה) כדי שהעוגיות תאפינה באופן אחיד.





91 תגובות:

  1. אוהבת!!פשוט אוהבת את הבלוג שלך :))

    השבמחק
  2. והבלוג אוהב אותך בחזרה! :)

    השבמחק
  3. בדיוק חיפשתי נואשות אחרי מתכון קליל לימות הקיץ החמים. התלהבתי מהצילומים!!! תודה רבה.

    השבמחק
  4. האמת שיש לי רגשות מעורבים כלפי הצילומים. גיליתי שהצבעים במסך המחשב שלי הם קצת לא מאופסים לאחרונה כך שאני צריכה שהמסך יהיה בזוית מסויימת כדי שאראה איך זה נראה במחשב נורמלי...
    אז תודה לך על זריקת הביטחון :)

    השבמחק
  5. ורסטילי = מגוון? הופ! אל תמעיטי בערכה של המילה הכה שימושית הזו.
    כמה יפות העוגיות שלך (מאחת עד עשר? מלא!), איך אני מקנאה. כשאני ניסיתי להכין עוגיות ספירלה, זה יצא... לא נעים.
    אה, והתמונות מהממות - אני יכולה לבהות בבלוקים של השחמט במשך שעות. אגב, זו רק אני, או שבזויות מסוימות הבלוק הפרוס נראה כמו ופל (סליחה, עכשיו קוראים לזה בפלה. איכס) שוקולד ענק של עלית?

    אוקיי, סיימתי. שלום. אפשר לקבל בבקשה עוגיית לב אחת - מעדיפה רגילה, אבל מוכנה להתפשר על שוקולד - לטבול בקפה? תודה.

    השבמחק
  6. אהבתי את השחמט.כל כך ישר.הן יוצאות פריכות ונימוחות עם שמן?

    השבמחק
  7. עידית - המרקם לא בדיוק אותו הדבר כי שומן מוצק ושומן נוזלי לא יכולים לתת את אותו המרקם בדיוק. אם אופים אותם לזמן הנכון, לא יותר מדי ולא פחות מדי (ולא לשים את הבצק יותר ממה שצריך - זה גורם לעוגיות להיות קשות) הן יוצאות ממש קרובות למקור מבחינת המרקם. מבחינתי הכל יותר טעים עם חמאה, אבל אם את משווה אותן מול עוגיות עם מרגרינה, לדעתי הן בהחלט טובות באותה מידה, אם לא יותר.

    מור - אני לא בטוחה לגבי מגוון. הבצק הוא לא מגוון. יש לו שימושים מגוונים. זה לא בדיוק אותו הדבר.
    ואם כבר הזכרת את הנושא, אנא הבהירי לי משהו: כשאנשים מזמינים דברים מהבלוגים אחד של השני, זה פרגון בעלמא, ללא ציפיה לפעולה בעולם האמיתי נכון? את לא התכוונת שעכשיו אשלח לך עוגיה בדואר רשום או עם שליח נכון? כי בהתחלה כשראיתי אנשים מדברים ככה בבלוגים - "תשאירי לי את הפרוסה עם הקוקוס" וכאלה, הנחתי שמדובר בשכנים, בני דודים, חברים או משהו, שבאמת מתראים בעולם האמיתי ושומרים אחד לשני פרוסות עוגה. בשלב כלשהו הבנתי שלא ייתכן שחצי מהבלוגרים בארץ גרים בשכנות וכנראה שלפחות בחלק מהמקרים אין כוונה אמיתית לשמירה ו/או העברה של מוצרי מאפה, אלא שזו דרך לבטא שמה שעלה בפוסט נראה טעים.
    אז אם התכוונת שאשלח לך עוגיה במובן הפרגוני מטאפורי, אז בהחלט, בשמחה. אני אפילו אכין לך קפה מטאפורי כהוקרה. אבל אם התכוונת שאת רוצה עוגיה באמת, אצטרך את הכתובת שלך למשלוח דברי דואר :)

    השבמחק
  8. אני אגיד לך מה - בואי נתחיל בקפה ועוגיה מטאפוריים, כי בעולם המטאפורי אני רזה ויכולה להרשות לעצמי כמה עוגיות שבא לי :-) אם ארגיש שאני לא באה על סיפוקי (המטאפורי, כמובן!), נתקדם משם.

    קיצור. כן, בעצם רציתי לומר שהעוגיות שלך יפות. אז מה אם אמרתי את זה במילים האלה בדיוק בתחילת התגובה? אף אחד לא מת מלחזור על עצמו, נכון?

    אה, וצודקת - בהקשר הזה המילה "מגוון" לא מתאימה. ורסטילי איט איז.

    השבמחק
    תשובות
    1. ורסטילי בעברית זה 'רב צדדי' אבל נראה לי מתאים כאן 'רב תכליתי',

      מחק
  9. העוגיות נראות מה זה טעימות!
    ויצא לך כל כך יפה השחמט שזה משהו!

    את כבר מכירה את אהבתי לבצקים ללא שומן מוקשה,והכל נראה מצויין...

    אני חייבת לציין שהתוכן של התגובות שלך ושל מור כמעט זהות לאלה מהפוסט האחרון של מור...כמה מוזר.

    בשבילי חיתוכיות ריבה וירטואליות בלי קפה. תודהההה

    השבמחק
  10. פשוט גאוני! גם בלי מרגרינה, וגם שחמט. את השאר עוד ניסיתי עם הילדים (עם מרגרינה), אבל שחמט אף פעם לא חשבתי...
    תודה רבה! זה נכנס לספר המתכונים :)
    ואם כבר את מחלקת עוגיות וירטואליות, אז גם אני אשמח ;) אני רוצה בונבוניירה עם כווולם.

    השבמחק
  11. leftoverrecipes- בונבוניירה וירטואלית בדרך אליך :) ויש לך בלוג מעניין. אני עכשיו עוברת עליו...

    השבמחק
  12. שאלה.
    ראשית נראה מקסים מקסים ועוד פעם מקסים.
    שנית:האם לדעתך בחיתוכיות עו בעוגיות הדאבל ניתן להכניס שוקולד נוטלה?ואז עם אותו זמן אפיה?

    השבמחק
  13. תודה לך :)
    בהחלט אפשר להוסיף במקום נוטלה, ממרח חלבה, ריבת חלב... מה שאתם אוהבים. אותו זמן אפייה (ורק לוודא שהייתי ברורה מספיק - את המלית מוסיפים אחרי האפייה. אני לא יודעת אם זה ברור לך או לא אבל עדיף להיות זהירים...).

    השבמחק
  14. ראשית תודה על תשובתך הבהירה.
    שנית לגבי עוגיות הסנדוויץ:
    חיתוך ראשון- לעוגיה עגולה, חיתוך שני -עוגיה עם חור.
    ואחרי אפיתם- רק הצמדתם והמלית בתוכם?
    האם הבנתי נכונה את השלבים?
    תאשרי אותי מאחר ואני רצה להכנתם יחד עם הספירלה.
    חגורה שחורה אחרי הצבעים האחרים.
    תודה ויום כיפי.

    השבמחק
  15. נראה לי שהבנת נכונה אבל אחזור כדי לוודא ששנינו הבנו אחת את השניה:
    (ההוראות בלשון נקבה שכן רוב המעירים פה הן ממין זה. אם מדובר בבחור, סליחה. חוץ מזה צריך קצת אפליה מתקנת. תמיד הכל בזכר. בקיצור...) תקרצי מהבצק כמה עוגיות באותה צורה - עיגול, לב, פרח, מה שאת אוהבת. בחצי מהם תעשי חור באמצע. תסדרי את כל העוגיות על תבנית ותאפי 10-15 דקות עד שהן מזהיבות מעט. כשהעוגיות האפויות מתקררות, את לוקחות זוגות של עוגיות אחד עם חור ואחד בלי, ומצמידה עם חצי כפית מילוי.
    בהצלחה!! (ואם יש לך עוד שאלות שאלי בכיף)

    השבמחק
  16. תודה תודה תודה.
    ולסיום סיומת, שאלונת קטנטונת:
    כאשר מצמידים שתי עוגיות מאותה צורה (אחת- עם חור, השניה- ללא חור) אז
    שמים את הריבה או הנוטלה ביניהם רק בחור הנראה לעין או גם טיפה בין שתי העוגיות שייצמד יותר טוב?
    סורי על כל השאלות זו פעם ראשונה להכנה שכאלה, ולא בא לי ליפול/להתאכזב.
    חן חן.

    השבמחק
  17. אכן, אני מורחת על כל העוגיה בלי החור, עם קצת יותר באמצע, שהם באמת יידבקו כמו שצריך.
    את מודעת לזה שאת חייבת לחזור ולדווח איך יצא, כי עכשיו גם אני לחוצה - רק שיצא לה טוב... רק שיצא לה טוב... שלא יהיו לי פאדיחות.... :)

    השבמחק
  18. אין עליך.
    ברור ברור שאחזיר משוב.
    תודה על התמיכה.

    השבמחק
  19. יצא נפלא. תודה על ההדרכה.
    כולם ממש נהנו מהן.

    השבמחק
  20. שאלה קטנה- הכנתי את העוגיות ובחרתי לעשות את הספירלה רק שהבצק יצא דביק מאוד. הכנסתי למקרר לפני תחילת העבודה וזה לא עזר, עדיין הוא נדבק. יצא סוג של ספירלה אבל לא יפה כמו אצלך. גם השתמשתי בשוקולית ולא בקקאו אז אולי גם זה לא ממש עזר להצלחת העוגיות.

    השבמחק
  21. מתי הן היו דביקות? כשניסית לרדד אותן? כשניסית לגלגל אותן? כשניסית לחתוך אותן?
    אם הן היו דביקות ברידוד או בגלגול, שווה לקמח יותר את המשטח כדי לקבל יריעות בצק שאפשר לעבוד איתם בצורה נורמלית. אפשר גם לקמח את המערוך. הם הן היו דביקות בחיתוך, אז פשוט צריך יותר קירור. נסה/י לשים בפריזר במקום במקרר, ולהאריך את השהייה ב-10-20 דקות.

    (לפחות שיהיה להבא...)

    השבמחק
  22. תודה(: אומנם הבצק היה דביק אבל זה לא הפריע להן להיות טעימות ממש. פעם הבאה אנסה את השחמט(:

    השבמחק
  23. אני שמחה לשמוע :)
    שיהיה בהצלחה!

    השבמחק
  24. שלום,
    קודם כל תודה על הבלוג. הוא מרתק ואני מתכוון להכין ממנו לא מעט.
    הכנתי את העוגיות לפי המתכון. חלק הקדשתי לחיתוכיות ריבה וחלק לעוגיות ספירלה.
    החיתוכיות יצאו סביר. את עוגיות הספירלה אפיתי 8 דקות ואז הן נראו מוכנות והוצאתי אותן. הן באמת היו מוכנות ואפויות טוב גם מבפנים אבל הן יצאו רכות, יצא במרקם ובטעם של עוגה בחושה ולא במרקם של עוגיות חמאה. היה גם טעם לוואי של אבקת אפיה.
    האם יכול להיות שאבקת האפיה מיותרת? הרי בעוגיות חמאה לא משתמשים באבקת אפיה.

    השבמחק
  25. היי ארז, תודה על המחמאות!
    רכות מדי... הממ... זה אף פעם לא קרה לי. לרוב זה הפוך- אם לא שמים לב הן יוצאות קשות מדי. בסופו של דבר אתה לא תקבל את אותו המרקם של עוגיות עם חמאה או שומן מוצק אחר. כל מה שאני יכולה להציע לך זה אולי לאפות אותם עוד איזה דקה שיתקשו קצת יותר.
    לגבי אבקת האפייה, העוגיות אכן תופחות מעט (בניגוד לעוגיות חמאה שהם סוג של וואט יו סי איז וואט יו גט). אני לא מרגישה בטעם לוואי כשאני מכינה אותם - 1 כפית אבקת אפייה על 2 כוסות קמח נראה לי יחס די סטנדרטי, אבל אם הטעם לא נעים לך (ואתה בחור נסיוני) נסה להפחית קצת מאבקת האפייה. אם אתה במילא מחפש מרקם מוצק יותר, אני מנחשת שזה לא יפגע בעוגיות יותר מדי.
    בהצלחה!

    השבמחק
  26. תודה. אנסה להכין עם פחות אבקת אפיה. אם כי עכשיו כבר יש לי חשק להכין עוגיות חמאה אמיתיות (יאמי).

    השבמחק
  27. עוגיות חמאה זה אכן אחד מהדברים הטעימים :) אני אופה עם שמן כדי לחסוך בכסף, וכי לפעמים צריך שהמאפים יהיו פרווה, אבל כשיש לי הזדמנות להכין חלבי...:)

    השבמחק
  28. תודה רבה, השתמשתי פעם במתכון כלשנו כי אפיתי בבית נטול חמאה, שמסתיר את הקמח בפריזר...ויצא מצוין.אם כי אפוי מעט יותר מדי
    בפעם השניי,ה במטבח שדלי אפיתי עוגיות חמאה דו צדדיות שזכו לתשואות רבות.
    החותכנים שהיו הטריגר לנסות נקנו באיקאה-אין כמו קיפוד בשני צבעים. טרם מילאתי סנאי בממרח אגוזים.
    http://www.ikea.co.il/default.asp?catid={B86C150D-943F-4CC1-9016-CF0DF7D93102}&details_type=1&itemid={E7D53AF7-9A4C-450F-9CDB-68B9436FC728}

    השבמחק
  29. אוי זה חמוד! וזה רעיון מעולה לגבי הסנאי :) אפשר גם להדביק חצי אגוז לתוך היד שלו עם שוקולד או משהו.

    השבמחק
  30. היי!

    ראשית אני מודה לך על הבלוג המצויין

    רציתי לשתף כי ניסיתי מספר דברים מהמתכונים.העוגיות יצאו טובות אך הבצק היה מאוד קשה לטיפול עקב דביקותו הרבה.זה נורמלי? אני הוספתי קמח כדי ל"הרגיע" את הדביקות הזו כי לא היה אפשרי לעשות איתו כלום וגם קימוח המשטח והמרדד לא הועיל.בסוף הן יצאו טובות אך מעט קשות לטעמי למרות ההקפדה על הזמנים אבל אהבו אותן הטועמים... :)

    גם לגבי פשטידת הקישואים ותפוחי האדמה בנוסח יווני שמתי לב שהם בניחוח אירופאי מבחינת התבלון.מה לדעתך כדאי להוסיף כדי לקבל טעם פיקנטי/חריף יותר?

    תודה רבה! :)

    אופק

    השבמחק
  31. היי אופק! (בן או בת? אני אניח בת מסיבות של אפלייה מתקנת)
    עוד מגיב גם אמר שהן יצאו לו דביקות, אבל אני קצת לא יודעת מה להגיד. הכנתי את זה הרבה פעמים וזה אף פעם לא קרה לי, לפחות לא ברמה שקצת קמח לא עזר. ניסית לקרר את הבצק במקרר איזה חצי שעה - שעה? יכול להיות שזה יעזור. אם מוסיפים יותר מדי קמח ולשים את הבצק יותר מדי זה בהחלט עשוי לגרום לעוגיות קשות, אבל זה עדיין לא מסביר את הבעיה המקורית. את משתמשת בכוסות מדידה סטנדרטיות או עושה לפי העין?

    לגבי המתכונים האחרים, נראה לי שתפוחי האדמה יקבלו בכיף צ'ילי גרוס אם אתם מחובבי החריף, אולי גם פלפל חריף טרי קצוץ. אבל הטעמים כבר לא ממש עדינים - יש שם כמויות של לימון ושום. נראה לי שתבלינים אחרים קצת יאפילו על הטעם הייחודי שלו. אפשר פשוט להגדיל כמויות עם הכמות הנוכחית לא מספיקה.
    לגבי הפשטידה, אפשר לנסות לקחת את זה לכיוון של פפריקה חריפה ,כמון, כוסברה. אף פעם לא ניסיתי, אבל זה עשוי להיות מעניין.

    תודה לך ובהצלחה!

    השבמחק
  32. ברוח ראש השנה - מצאתי כאן: http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1336041 רעיון חמוד להכנת חותכן רימון. ניסיתי אותו על העוגיות שלך והן יצאו ממש יפות, רק נשרפו בתנור :-(. בפעם הבאה אשתדל לא לרחף...
    אני מתכוונת לנצל את הרעיון של החותכן הזה ליצירת עוד צורות מעניינות.

    השבמחק
  33. אוו אני מתה על הבלוג הזה! יש לה רעיונות מעולים.
    אם את מוצאת עוד צורות מעניינות ליצור בצורה הזו תעדכני טוב? אני שמחה גם כשהחותכנים זולים ולא רק העוגיות עצמן :)
    (ובהצלחה עם הפיקוס בפעם הבאה... :)

    השבמחק
  34. תודה תחיה. העוגיות בצורת רימון הן רעיון מצויין. אכין כאלו לראש השנה.

    השבמחק
  35. גם מרתה האם עושה כאלה!!! (או לפחות את אותה הצורה!!)

    http://www.marthastewart.com/314590/checkerboard-cookies?czone=food/holiday-cookies-center/holiday-cookies-recipes

    השבמחק
  36. מה?! אני אתבע אותה המעתיקנית הזו!
    :)

    השבמחק
  37. יופידו!
    אמנם לקח לי המון זמן, אבל בסוף מצאתי זמן וכוח לשחק עוד קצת עם החותכנים (ואפילו הוצאתי את העוגיות בזמן!). עשיתי רק צורה אחת, ברווז, אבל אם הצלחתי את זה - נראה לי שפחות או יותר הכל אפשרי...

    יש דרך להעביר לך תמונות?

    השבמחק
  38. יאי איזה כיף לשמוע! את רוצה להעלות את התמונות לדף הפייסבוק?

    השבמחק
  39. כדי לתת עוד טאץ' של בריאות, נראה לך שאפשר להכין את העוגיות עם קמח מלא?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, סורי שאני עונה רק עכשיו.
      אני אף פעם לא ניסיתי עם קמח מלא, אבל אין סיבה שלא. אולי תצטרך להוסיף עוד קצת נוזלים. ואולי כדאי להכין חצי מתכון בפעם הראשונה כדי לראות איך זה יוצא. אם תכין אשמח אם תעדכן.
      בהצלחה ולילה טוב!

      מחק
  40. תקשיבי! יצא מעולה! יותר טעים מהעוגיות סבתא של קרין גורן (ומבחינתי זאת מחמאה ענקית, ואגב עשיתי מקמח מלא בדיוק באותן כמויות של המתכון (אני משתמשת בקמח רובינפלד- הוא לא דורש נוזלים נוספים) ויצא מצויין! תודה רבה! (נסחפתי עם סימני הקריאה...)

    השבמחק
  41. יש לי שאלה. העוגיות בסופו של דבר יוצאות רכות, או פריכות וקראנצ'יות?
    תודה רבה, שי.

    השבמחק
    תשובות
    1. הן יוצאות איפהשהוא באמצע. לא פריכות עד לרמה קראנצ'ית אבל גם לא רכות לגמרי. ככל שאופים אותן יותר הן נהיות יותר קשות/פריכות.
      מקווה שזה עזר...

      מחק
  42. אפשר להשתמש גם בקמח ללא גלוטן לטובת הציאליקים ?

    השבמחק
    תשובות
    1. מעולם לא השתמשתי בעצמי בקמח כזה אז קשה לי לענות לך. אם המרת בעבר קמח רגיל בקמח ללא גלוטן במתכוני עוגיות ויצא בסדר, אני מניחה שזה יעבוד גם פה. בהצלחה! (ואשמח אם תעדכנ/י איך יצא, לטוב או לרע, לטובת קוראים אחרים שעשויים להתעניין)

      מחק
  43. שלום רב,
    הכנתי היום את המתכון והיה מעולה!!!!
    קשה להאמין שאין בהם חמאה/ מרגרינה.
    כן ירבו! תודה :)

    השבמחק
  44. היי..היום אני פוגשת בבלוג שלך לראשונה..אהבתי:)
    הכנתי את העוגיות למחר..אנחנו חוגגים לבן שלי יום הולדת שנתיים...
    לצערי לשתי הרבה את הבצק מאחר ולא הצלחתי לעשות משבצות הכל נמעך ברגע שחתכתי עם הסכין גם לא את הספירלה אז הלכתי על צורות שאמורות להראות כמו שיש מאחר וכמו שאמרתי הצבעים התאחדו..
    מקווה שיצא טעים גם עם עיבוד יתר של הבצק:)

    תודה יקירה..
    אירית

    השבמחק
  45. אם אני מעוניינת להחליף את השמן בחמאה, בכמה חמאה צריך להשתמש? האם אלה אותן הוראות ואותן כמויות?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם את משתמשת בחמאה עדיף מראש לחפש מתכון ייעודי. חבל להתעסק עם החלפות כשיש המון מתכונים טובים ופשוטים לחיתוכיות באינטרנט. המתכון הזה נראה טוב נגיד
      http://sf.tapuz.co.il/article-771-2-3353-91418/

      מחק
  46. הכנתי את העוגיות האלה: http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?entryId=1487375&skip=1 מהבצק שלך, תעסוקה רבה לילדה והתוצאה חמודה טעימה ופחות לא בריאה. אז תודה!!

    השבמחק
  47. אם אני רוצה לעשות חצי כמות, פשוט לחלק את הכמויות ב2?
    במקום 4 כוסות קמח, 2 כוסות? במקום 2 כפיות אבקת אפייה אז אחת?
    ביצה במקום 2 וכולי?

    השבמחק
  48. חוץ מהעובדה שאסור לאפות בקומות הכל טובב;-))

    השבמחק
  49. תמיד חיפשתי מתכון לעוגיות שניתן לשמור בצנצנת ולא מצאתי משהו שארצה להכין יותר מפעם אחת...לפני שעתיים הכנתי עם בני בן השנה וחצי את העוגיות האלה והתמכרתי... אני ובני מתגנבים למטבח לקחת עוד אחת ועוד אחת...
    תודה רבה רבה על המתכון המנצח!!!

    השבמחק
  50. נשמע כל כך טוב שאני גוזרת ושומרת! בטוח אנסה בקרוב.

    השבמחק
  51. למה הבצק יצא דביק מאוד

    השבמחק
    תשובות
    1. בטוח שמדדת נכון את הרכיבים? השתמשת בכוסות וכפות מדידה סטנדרטיות? רידדת על משטח מקומח?

      מחק
  52. הבצק יצא ממש דביק ולא ניתן לעבוד איתו. שמתי אותו במקרר 10 דקות והייתי צריכה להוסיף הרבה קמח כדי שיהיה אפשר לעבוד איתו אח"כ

    השבמחק
  53. יצא לי מעולה!!! תודה רבה :)

    השבמחק
  54. הכנתי את העוגויות ספירלה והחלפתי לקמח מלא ויצאו לי מצוינות!
    תודה רבה! גם טעים גם בריא!

    השבמחק
  55. הכנתי לכבוד שבת את עוגיות השבלול והחיתוכיות עם ריבה 100% הכל מקמח כוסמין ובמקום כוס סוכר שמתי חצי כוס דבש יצא מתוק וטעים ואפילו הדבש נתן מרקם לעוגיות שנעשו עם חמאה:)
    תודה על המתכון המדהים אני אימצתי:) :)

    השבמחק
  56. לילה טוב טוב אחלה של עוגיות רק שלי הן יצאו עבות אבל טעימותתת ישר כוח

    השבמחק
  57. תודה על מתכון מעולה!!
    למדתי לפסיכומטרי והרגשתי שאני חייבת להכין *משהו* (מכירה את ההרגשה? :) ) וזה היה פשוט מושלם, בצק נוח לעבודה, עוגיות טעימות שנאפות מהר ויצירה D:

    השבמחק
  58. מה הכוס הסטנדרטית שלך? 240 מל? מצטערת פשוט בכל מתכון באינטרנט אני רואה כוס מדידה סטנדרטית אחרת.... תודה

    השבמחק
  59. הבלוג שלך מדהים.את משמחת המון אנשים ובעיי זו ברכה :)
    אפשר להחליף את הקמח הלבן במלא? או לחפש מתכון יעודי? :)

    השבמחק
  60. עם אלרגיה לביצים וחלב
    אז את החלב נהפוך למוצרי פרווה אבל לגבי ביצה מה אפשר לעשות???

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לי שכדאי לחפש מראש מתכון בלי ביצים, או פשוט מתכונים טבעוניים. בהמרות כאלה אני לא מבינה, סורי.

      מחק
  61. חדשה באתר,

    צר לי לאכזב, אך הבצק יצא לי דביק אחרי 30 דקות במקרר. וגם הוספתי קמח ולא עזר בכלל.

    לא הצלחתי להכין כלום מהתמונות היפות הנ"ל.

    הכל נדבק וממש אי אפשר לעבוד עם הבצק.

    השבמחק
  62. וואו! הכנתי חיתוכיות וספירלה והן יצאו כל כך טעימות!
    גם ממש קלות להכנה והבצק נוח לעבודה.
    כל הכבוד על המתכון המצויין ועל הבלוג הזה בכלל.
    דרך אגב, השתמשתי בחצי כוס שמן+שתי כפות שמן קוקוס והמרקם יצא פריך, דומה מאוד לעוגיות שמכינים עם מרגרינה או חמאה.

    השבמחק
  63. הכנתי היום..יצא יבש חמוד לא וואו וגם שרפתי תאצבע..נו מקווה שפעם הבאה אצליח יותר

    השבמחק
  64. הי,
    תודה על המתכוון המצוין.
    שאלה: את החיתוכיות ריבה את חותכת לקוביות לפני או אחרי האפיה?
    תודה

    השבמחק
  65. אפיתי היום
    עוגיות ריבה יצא סוףףףףףףףףףףףף הדרך!
    תודה רבה !

    השבמחק
  66. הי, הטם אפשר להכין את הבצק לילה קודם ולהשאיר במקרר, להשתמש אחר הצהריים למחרת? רוצה להכין מראש לפעילות עם ילדים אחה״צ. ...

    השבמחק
  67. האם אפשר לשמור את הבצק בקירור לכמה שעות?

    השבמחק
  68. היי, ניראה ממש מעניין המתכון וכל התגובות פה בכלל עושות חשק להכין..
    ניראה לך שילך לי לעשות עם הבצק הפילאי הנ"ל אוזני המן??

    השבמחק
  69. הי. הרבה זמן חיפשתי מתכון מוצלח לחיתוכיות ריבה בלי מרגרינה וסופסוף מצאתי!! מתכון מעולההה! קל ברמות להכנה, ויוצא טעים מאד. בזמן העבודה עם הבצק היה צורך לקמח את המערוך ואת הבצק הדביק..

    השבמחק
  70. הי אשמח לדעת באיזה כוס למדידה השתמשת..
    יש כאלה שאומרים שלא משנה באיזה כוס להשתמש העיקר באותה כוס למדידה של כל מרכיבים.
    ויש כאלה שאומרים שכוס קמח= 140 גרם קמח וכוס נוזלים= 240 מ"ל
    אז כדי שיצא לי טוב אשמח לדעת לפי מה למדוד..
    תודה :)

    השבמחק
  71. תודה רבה ! בדיוק מה שחיפשתי! מאמצת !

    השבמחק
  72. בעלי לא מעודד שימוש במרגרינה ואני אוהבת לאפות עבורו דברים האהובים אז הצלת אותי בזכות המתכון שלך לבעלי יהי ה עוגיות טעימות

    השבמחק
  73. המתכון מעולה, טעים ופשוט ובעיקר, פרווה!!!
    מומלץ מאוד!
    מכינים שוב ושוב. המתכון המועדף!

    השבמחק
  74. היי יקרה
    אפשר להחליף את מיץ הלימון בחומץ?

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לי שעדיף להשמיט וזהו. לא קריטי.

      מחק
  75. פוסט מונומנטלי.
    10 שנים ואני עדיין חוזרת אליו.

    השבמחק
  76. את יכולה להיות סטנדפיסיטית! כתיבה מהממת!

    השבמחק
  77. יופי של מתכון תודה רבה. הכנתי בצורת דובי. אפשר לצרף תמונה?

    השבמחק