יום שלישי, 1 בנובמבר 2011

עוגיות תמרים מגולגלות ושירת דכדוך גרועה


בא לי לכתוב משהו מצחיק. משהו סופר קורע שכולם ישתפו בפייסבוק לכל החברים וישלחו לכולם במייל. בא לי שאנשים רנדומליים שחוש ההומור שלי נגע בהם פתאום יחזרו לפה להגיב ולהגיד כמה אני מצחיקה וכותבת נהדר.
לרוב כשיש לי רצון כזה הוא נובע מתוך דכדוך מסויים ואמונה בכך שאם רק היו מעריכים אותי יותר הכל היה יותר טוב. מיותר לציין שזה לא בדיוק המיינד סט המתאים לכתיבה משעשעת. זה יותר מתאים לכתיבת שירי דיכאון סתומים בדפדפת שורות, מעוטרים בציורים של כוכבני פופ ו/או ערפדים ובמספרי העמודים שיש ללמוד לבוחן בשבוע הבא. 
הנה, כמו זה:


אני לא באמת יודעת לצייר ערפדים
זה קצת אחרי זמני. אנחנו היינו
יותר בקטע של הבקסטריט בויז.
ללא כותרת / ביזול
הכאב שלי נושך
כמו ערפד צמא דם
באפלת לבי
האפל


אני היחידה שמבינה
צעקה שמנסרת את הלילה
זר ורדים נבול 
למה כולם שונאים אותי???


וואו. לא יאומן כמה כתיבה של שירה גרועה מעודדת אותי. הנה, בואו נעשה עוד אחד:


ללא כותרת/ ביזול
רגשות מכים בי 
כמו גלים
עלי חוף בלי מציל
שהייתי נכנסת בו למים
כדי לא לצאת חננה
אבל רק עד הברכיים


טוב חלאס. אני לא צריכה לזרוק עליכם את רגשות המלכנוליה שלי. זה אפילו לא ברמה של דכאון. סתם דכדוך קל. בואו נעבור לאוכל. אולי זה יעודד אותי. אולי אני אכתוב שירה גרועה על אוכל. זה ממש יעודד אותי. הנה:


טיילור לאוטנר או שמא אייל שני?
עוגיות תמרים מגולגלות/ביזול
עוגיות
מגולגלות
כמו שבלולים ללא חוליות
ממרח תמרים דבק בהם
גרידת לימון 
כמו שבבים של אושר זהוב
נחבא 
אצור בפנים 
ואבקת הסוכר
דבק בשפתי
ובאצבעותיי


טוב. נראה לי שהתעודדתי מספיק כדי לעבור למתכון. אז היום, כאמור, עוגיות תמרים מגולגלות. עוד עוגייה בסדרה המתמשכת של עוגיות הפרווה, על בסיס שמן, ללא מרגרינה. המתכון הזה הצריך כמה איטרציות עד שמצאתי את יחס המרכיבים שהתאים לי. השתמשתי בסוכר רגיל במקום סוכר וניל, ובכמות קצת יותר גדולה. הורדתי בכמות השמן שראיתי במתכונים אחרים כי הבצק הרגיש לי שמנוני מדי, ושיחקתי עם כמויות הנוזלים. לבסוף, הוספתי גרידת לימון למילוי, כי מעטים המתכונים בעולם שגרידת לימון לא עושה להם טוב.
בסופו של דבר מתקבלות עוגיות ריחניות, חמודות, פריכות מבחוץ ורכות מבפנים. המתכון הוא לא מתכון גדול, הוא מנפק כ-24 עוגיות, אז אם אתם מכינים אותם למסיבה או אירוע רב משתתפים ייתכן שכדאי להכין מתכון כפול.


עוגיות תמרים מגולגלות
מאת: בישול בזול
עלות: כ-5 ש"ח
כמות: כ-24 עוגיות


מרכיבים:
לבצק:
1 ו-3/4 כוסות קמח
1/4 כוס סוכר
1/2 כפית אבקת אפייה
1 ביצה
1/3 כוס שמן
2 כפות מים


למילוי:
5 כפות ממרח תמרים (אפשר יותר אם אתם אוהבים שכבה עבה יותר של מילוי)
גרידה מלימון אחד
קינמון


לעיטור:
אבקת סוכר


מערבבים בקערה את כל חומרי הבצק, רק עד שהתערובת אחידה (אני מתחילה עם מזלג ומסיימת עם הידיים). מחלקים את הבצק ל-2. מרדדים כל חלק למלבן דק על משטח מקומח.
מערבבים את ממרח התמרים עם הגרידה ומורחים חצי מהתערובת על כל עלה בצורה אחידה (אם אתם שומרים את ממרח התמרים במקרר והוא קשה לערבוב אפשר לחמם אותו לכמה שניות במיקרוגל).
מפזרים מעל העלה המרוח מעט קינמון, ומגלגלים את העלה לרולדה.
מניחים את הרולדות על תבנית אפייה וחורצים פרוסות עם סכין חדה - לא עד הסוף, שהרולדה לא תתפרק, חצי דרך נגיד.
אופים כ-20 דקות ב-180 מעלות (חום בינוני) עד שהרולדות מפיצות ריח נהדר ומתחילות להשחים טיפה.
חותכים את הפרוסות שחרצנו ברולדות עד הסוף כדי לקבל עוגיות נפרדות (רצוי לעשות את זה מיד אחרי שהרולדות יוצאות מהתנור, או לפחות כשהן עוד חמות, כדי להקטין את הסיכוי שהעוגיות יתפרקו בחיתוך).
כשהעוגיות מתקררות בוזקים מעל מעט אבקת סוכר אם רוצים.


אני מתנצלת על הפוסט ההזוי הזה חברים. אני באמת במצברוח מוזר.



55 תגובות:

  1. את מצחיקה וכותבת נהדר!

    השבמחק
  2. תודה אנונימי :)
    הממ... לא חשבתי על תוצר הלוואי של להגיד לכולם שאני רוצה שיגידו שאני מצחיקה וכותבת נהדר - עכשיו כל מי שיגיד לי את זה, אני לא אדע אם הם באמת חושבים את זה או שהם פשוט אומרים את זה כדי שאפסיק כבר עם השירים המביכים וציורי הערפדים המביכים עוד יותר.

    השבמחק
  3. בוזקים זו מילה מצחיקה. את צריכה לבזוק עוד.

    השבמחק
  4. ביזול הבוזקת בדרכים!

    השבמחק
  5. אפשר שערפדי חתיכי יישאר בבלוג?

    השבמחק
  6. אנונימי 2. מילותיך הרטיטו את ליבי והחלטתי לענות לך בשיר (גרוע, בטח שגרוע)

    בזיקה/ביזול
    -----------
    עלי לבדוק
    אם לבזוק
    זו אופציה
    בת קיימא

    בדיקה
    של הבזיקה
    מצריכה השקעה
    מרובה

    אבל אשתדל

    דפקשר - אתה רוצה שהוא ישאר בבלוג, משמע יהווה דמות קבועה בפוסטים, או שמא שלא אזכיר אותו שוב לעולם ושכולנו פשוט נשכח מכל התקרית הלא נעימה הזו?

    השבמחק
  7. מישהי ראתה סרוגים השבוע במקרה?
    אז הנה אחד בשבילך...

    שיר מקורי (לחלוטין) על ערפדים
    ערפדים חתיכים
    שוב אפים לאור
    מנצנצים מנצנצים
    נכנסים לתוך הנפש
    פנימה

    השבמחק
  8. ראיתי מיד לפני שכתבתי את הפוסט. האיש הציע שאולי הערפד זה בעצם נתי :)
    וזה באמת שיר ממש ממש יפה וממש ממש מקורי. תודה ששיתפת אותנו.
    הנה עוד אחד:

    זוכר את נובמבר?
    ערפדים ערפדים בעיני
    אלה לא היו דמיך
    ולא ממש דמי

    השבמחק
  9. אל תקחי את זה קשה, אבל השירים שלך הזכירו לי את הגיספנומטור.
    (http://gispanomator.laaz.co.il/)

    השבמחק
  10. האם הבצק יוצא ממש פריך?
    כי אני תמיד מכינה עם חמאה ופה כמות השמן מזערית ביותר.
    אוהבת את הבלוג.גם אני בדעה שאין צורך לבזבז הרבה על בישול טעים ואיכותי ומגוון.

    השבמחק
  11. רות - אני לא לוקחת את זה קשה. את מחמיאה לי. אולי יום אחד אצליח להיות משוררת דגולה כמו הגאון גיספאן עצמו.
    עידית - זה לא יוצא פריך כמו עם חמאה, אין מה לעשות :) אבל טרי מהתנור זה חם וטעים ומתפצפץ (סליחה שניה אני צריכה לשלם תמלוגים למיכל אנסקי).

    באופן כללי אני מוצאת שמתכונים עם שמן משתמשים בפחות שמן מאשר אלה שמשתמשים בחמאה ומרגרינה. לדוגמא, עוגה עם כוס חמאה, אני אכין רק עם 3/4 או 7/8 כוס שמן, אחרת יצא שמנוני מדי. (אני מקווה שהבהרתי את עצמי. יצא לי קצת עילג. אבל נראה לי שהבנת למה התכוונתי).

    השבמחק
  12. ביזולה, את כותבת נהדר ומצחיק. אני נהנת תמיד, רק עצלנית בתגובות.
    בהערכה.
    POR

    השבמחק
  13. הדדי לגמרי פורמלג! (גם לגבי עצלנות בתגובות - תמיד יש אצלך תגובות כאלה מצחיקות ועם קונטקסט ואני מרגישה קצת מפגר לכתוב - הי! זה היה טוב! אבל השבוע האחרון שכנע אותי שאולי כדאי לי לעשות את זה בכל מקרה. צפי פגיעה (ייתכן בלי יותר מדי תוכן בעל משמעות))

    השבמחק
  14. יש לך רעיונות למילויים אלטרנטיביים?לא מתה על ממרח תמרים אבל המתכון עצמו נראה מגרה...

    השבמחק
  15. ביזול, כמה את מצחיקה וכותבת נהדר! וייאמר לזכותי שאמרתי את זה עוד הרבה לפני הדכדוך הקל והשירה הגרועה. וכשאני אומרת גרועה, אני מתכוונת מצוינת.
    אבל עכשיו אני דואגת, כי אמרת שאת רוצה לכתוב מצחיק ומשעשע כשאת מדוכדכת, אבל את תמיד מצחיקה ומשעשעת (חנופה קלה? לא.. טוב. אולי. כן. בהחלט), אבל את תמיד מצחיקה ומשעשעת. אני ממש מקווה שאת לא תמיד מדוכדכת.
    אגב, אני צריכה להתוודות - אני לא חושבת שטיילור לאוטנר חתיך. וגם - תמיד הייתי יותר בקטע של הספייס גירלז מאשר הבקסטריט בויז. ייתכן שאני עדיין זוכרת שירים שלמים שלהן בעל פה. זה לא מוזר, נכון?
    בתקווה שמצב הרוח המוזר יהפוך במהרה למצב רוח נהדר. משופר. שהדכדוך הקל במהרה לארון יוחזר.
    (רואה? ז ו שירה גרועה. או לפחות חריזה גרועה)

    השבמחק
  16. תנסו את זה בבית - ממרח שוקולד? (את זה ניסיתי בעבר ויצא אחלה, את היתר לא ניסיתי) ריבה? ממרח חלווה? חמאת בוטנים? סלט טונה? סתם :) למרות שזה יכול להיות מאפה פיקנטי לא רע עכשיו שאני חושבת על זה...

    מור - תודה לך :) כשאני מדוכדכת גם חנופה זה אחלה. זה אומר שלאנשים אכפת. למעשה, לפעמים אני מודיעה לסובבי שהיום אני במצברוח לא משהו ואם הם רוצים לעודד אותי הם יכולים להתייחס אלי כאל דיווה, כולל התנדבויות לעשות בשבילי דברים וזרם חנופה בלתי פוסקת. אני מוצאת שזו חוויה מעצימה מאוד הן לי והן לסובבי, שנהנים מהזכות לעזור לחברתם בעת צרה.
    אבל לא, אני לרוב לא מדוכדכת, אל דאגה. אגב, אני מוצאת שמצב הרוח המתאים ביותר לכתיבה משעשעת הוא דווקא זעם אימים על דברים טריוויאלים (הרגלי הצריכה של צבי הנינג'ה למשל...)

    אני גם לא חושבת שטיילור לאוטנר חתיך, יש לו בייבי פייס בצורה מטרידה. ואת זה גיליתי כשכתבתי את הפוסט ופתחתי את הערך בויקיפדיה על דמדומים כדי לבחור משם שם של שחקן (אני מנסה להישמע מדליקה ועדכנית!). אבל יכול להיות שאנחנו פשוט זקנות מדי (= מעל גיל 14) כדי להעריך אותו.
    בלי קשר כל כך, אבל זה מצחיק, יש פה http://portlandiamom.blogspot.com/2011/09/edward-cullen-is-gay.html ראנט משעשע של עוד מישהי שלא מבינה את הקטע של דמדומים. נראה שהיא גם מנצלת זעם כדי לכתוב פוסטים משעשעים.

    רגע, אבל אם לא אהבת את הבקסטרית בויז, אז איזה שם משפחה חיברת לשמך הפרטי וציירת מסביבו לבבות? אולי היית יותר טיפוס של טייק דאט? וזה לא מוזר שאת זוכרת את כל המילים. אני אפילו לא אהבתי את הספייס גרלז, ואני זוכרת אותם. זה פשוט נכנס במין דיפוזיה כזו למוח ותופס נוירונים שהייתי מעדיפה שיוקדשו לזכירה של אלגברה ליניארית או איפה השארתי את הארנק שלי. אבל ככה זה.
    כולם ביחד! וול הירז א סטורי פרום איי טו זי יו וואנה גט וויט מי יו גאטה ליסטן קרפולי וגו'.

    כל העולם כולו מלא שירה גרועה!

    השבמחק
  17. נראה מעולה ולפני שאני מכינה כמה בירורים:
    האם הבצק עובר בשלום הקפאה? האם אפשר להקפיא את הרולדה מגולגלת בתמרים אך לא אפויה עדיין? ככה אני עושה עם עוגיות הגרנולה והשוקולד צ'יפס שפרסמת - והשמחה רבה. וגם תמיד אנשים מתפלאים איך הם קופצים אליי בהתרעה של 5 דקות ותמיד יש עוגיות שזה אתה נאפו :)

    ועוד דבר- ממרח תמרים מכיל חומרים משמרים ולא כייפים ורציתי לשאול אם יש מצב להמיר בתמרים טריים או בתמרים בוואקום? השאלה איך אני הופכת את זה לממרח? אולי לשלב עם קצת טחינה גולמית לאפקט חלבה?

    תודה על הרעיונות המעולים וסופ"ש מכורבל ושמח

    השבמחק
  18. מעולם לא ניסיתי להקפיא את הבצק, אבל לא נראה לי שזה רעיון כזה טוב להקפיא את הבצק לא מגולגל. שלא כמו עוגיות הקוואקר(כיף לשמוע, גם אנחנו עושים את זה עם עוגיות השוקולד צ'יפס :), את לא יכולה פשוט להפשיר את זה רק קצת - עד שיהיה אפשר לחצוב החוצה כמה גושים ולאפות אותם, צריך אשכרה להפשיר אותו מספיק שיהיה אפשר לרדד, וזה לוקח זמן, נראה לי יותר זמן משלוקח להרכיב את הבצק(6 רכיבים סה"כ...).
    לעומת זאת נראה לי שלהקפיא רולדה מגולגלת ולא אפויה יכול ללכת לא רע בכלל. יש לי הרגשה שכדאי להפשיר את זה קצת מראש - שהבפנים לא יישאר קפוא בזמן שהבחוץ אפוי כבר.

    לגבי ממרח תמרים, אם פעם לא ניסיתי, אבל נראה לי שאפשר פשוט לטחון תמרים מגולענים במעבד מזון עם קצת מים ומיץ לימון לא? יש כל מיני מתכונים לממרח תמרים ברחבי הרשת - בחלקם צריך להשרות את התמרים, בחלקם לבשל אותם, אבל אם את מתכוונת לאפות אותם בעוגיות בכל מקרה אני מנחשת שזה לא כזה משנה. תוספת טחינה גם נשמעת ממש טעימה.

    בהצלחה לך וסופ"ש מכורבל ושמח גם לך (איזה איחול חמוד! אני מאמצת :)

    השבמחק
  19. היי ביזולה! (לא ידעתי באיזה שם לפנות אלייך, וראיתי שבזה כולם משתמשים, אז לקחתי טרמפ על זה),
    אני חייבת לומר לך שאני תמיד קוראת בשקיקה את הפוסטים שלך, ורק מחכה כבר שיגיע עוד אחד :)
    מחר אני הולכת להכין את הסלט של "ירוק, מתוק, חלבון" בפעם הראשונה, עם הרוטב, וההתרגשות בעיצומה!

    יש לי שאלה קטנה בנוגע למתכון - פעם אחת עשיתי עוגיות מגולגלות ממתכון אחר, ובאפייה גיליתי שהחלק החיצוני נאפה ואפילו קצת נשרף, והחלק הפנימי לא היה עשוי!
    איך אפשר להימנע מדברים כאלו??

    השבמחק
  20. היי שירני, תודה על הפרגון. אפילו שביקשתי אותו מפורשות מקוראי הפוסט זה עדיין מחמם את הלב :)
    ביזול (או בהטיית הנקבה, ביזולה) הוא כנוי המאושר רשמית על ידי. אל דאגה :)
    לגבי עוגיות מגולגלות, אני מכירה 3 פתרונות אפשריים שמונעים שריפה מבחוץ:
    1. חום תנור לא גבוה מדי - אני אפיתי על 180 מעלות. אם אפית על יותר, נסי להוריד קצת.
    2. רולדה דקה יותר - אם עושים את המלבן דק ורחב יותר, הרולדה תצא ארוכה ודקה יותר ויש יותר סיכוי שהבפנים יאפה כמו שצריך, לפני שהבחוץ נשרף.
    3. חריצה של פרוסות לפני האפייה. אם חותכים את הרולדה איפה שאת מתכוונת בסוף לחתוך את הפרוסות, אפילו אם רק לחצי עומק, זה עוזר לאוויר החם לחדור לפנים הרולדה והבפנים נאפה יותר.

    מקווה שאחד מאלה יהיה רלוונטי ובהצלחה עם הסלט!

    השבמחק
  21. שבוע שעבר הכנתי עוגת שוקולד מהבלוג, וההצלחה עושה לי חשק להמשיך. ינוסה בקרוב (אני סקרנית איך זה יוצא עם שמן).

    השבמחק
  22. יאי איזה כיף! אשמח אם תעדכני איך יצא לכשתכיני.

    השבמחק
  23. תקשיבי את גאון לירי! השיר על הברכיים והחננה? ואו. פשוט ואו.
    ביזול, אני מצדיעה לך!
    הצלחת לעודד אותי אחרי יום מעייף במיוחד ועל כך מגיעה לך גלילת תמרים רכרוכית כמו שבלול.

    תמיד שנאתי תמרים. הם הזכירו לי ג'וקים. היום עוגיות תמרים מגולגלות הן מעדן בעיניי! אז יאמי.נראה מעולה והתמונות טובות מאד ;-)

    וגרידת לימון אני עדיין שונאת. סליחות.

    השבמחק
  24. איזה כיף שהצלחחתי לעודד אותך :)
    אבל עכשיו שדיברת באותו הערה גם על ג'וקים וגם על גלילות רכרוכיות כמו שבלול, זה קצת יותר מדי בשבילי. איכשהו כבר לא בא לי עוגיות עכשיו...
    את שונאת גרידת לימון?? מילא מור, אבל את?! ;)

    השבמחק
  25. ביזולה שלום,
    אהבתי את הקונספט של בישול בשמן, גם מטעמי חיסכון וגם מטעמי בריאות. ובכלל, בריאות, תודה שהבאת כאן את הגרסה אחרי כל הנסיונות הקודמים של המתכון - גרסה שגם היא חוסכת, בעיקר בשומן.
    את באמת מצחיקה - כלומר, כתיבתך משעשעת. השירים והאיורים - לעילא ולעילא ((:
    ואם כבר הזכרתי שירים - רק הערה קטנטונת אחת - צ"ל: אפלה [בלי י'] ו-לבי [בלי הי' הראשונה].
    בהצלחה ((:

    השבמחק
  26. תודה לך טובה, ממש שימחת אותי.
    ואני תמיד שמחה להערות ותיקונים. איוט זה לא הצד החזק שלי, ואני מנסה להשתפר :)

    השבמחק
  27. שלום
    העוגיות נחטפו אבל לי היו רגשות אשמה שהן לא יצאו יפות.. ולמה? כי הבצק התפרק והייתי צריכה להדביקו עם האצבעות שלי בכוח, אז כן העוגיות יצאו טעימות אך מעין שבורות מלמעלה. לא ידעתי אם להוסיף עוד טיפה שמן או שמא קמח. זה הזכיר לי בצק לעוגת גבינה פירורים..
    תודה

    השבמחק
  28. היי, סליחה שלקח לי זמן לענות. הייתי חולה ולא ממש תקשרתי עם העולם.
    השתמשת בבצק מייד או ששמרת אותו במקרר לזמן מה? אם כן, הבצק באמת נוטה לא להחזיק בקירור ועדיף להשתמש בו מיד. אם הוא היה מתפרק עוד כשהכנת אותו, להבא נסי להוסיף עוד כף מים, ואז עוד מעט קמח - כמה שצריך כדי שאפשר יהיה לרדד אותו. דווקא המים מונעים מהבצק להתפרק. השמן לא ממש אוהב להיקשר עם הקמח.
    אם זה לא עוזר, נסי אולי להכין גליל קצת ארוך ודק יותר, שיהיה פחות "תוך" שתופח ושובר את השכבה החיצונית של הרולדה. בהצלחה!

    השבמחק
  29. יצא מאד טעים!
    הכמות נורא קטנה זה ביזבוז להפעיל תנור על כך כך קצת עוגיות,
    בפעם הבאה בעז"ה אני מכפילה כמויות
    אבל, הבצק היה די דביקי והיה מעצבן לרדד אותו
    הייתי אמורה להוסיף קמח?

    השבמחק
    תשובות
    1. הבצק אכן קצת מעצבן, אם מקמחים את המשטח והמערוך זה לא כזה נורא. את לא אמורה להוסיף קמח, כלומר זה לא שלב במתכון שפספסת או משהו, אבל אם את לא אוהבת לעבוד עם בצק קצת דביק, את יכולה בפעם הבאה. רק אל תוסיפי יותר מדי כי אז הבצק נהיה יבש והגלילים קצת מתפרקים ולא מתגלגלים טוב.
      (כשמדדת את הקמח השתמשת סתם בכוס? או בכוס מדידה סטנדרטית? אני משתמשת בכוס מדידה. אולי בגלל זה יצא קצת דביק?)

      מחק
  30. אין לי מושג איך הגעתי לכאן. חיפשתי מרק עדשים והגעתי לעוגיות תמרים.

    איזה מותק של בלוג!!!

    השבמחק
  31. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  32. וואוונ העוגיות יצאו סוף וכבר חוסלו,(והכנתי אותן רק אתמול אחה"צ) אני שמתי במקום ממרח תמרים, סירופ שוקולד וחלווה מפוררת , זה פשוט מה שהיה בבית , התעצלתי לרדת למכולת. מה גם שאנחנו מצטמצמים כלכלית, אז אני הולכת לשרוץ באתר שלך מלא, אני כבר יודעת את כל הטיפים בעל"פ..
    אתר מעולה אני ממש נהנית, גם מהפוסטים וגם מהשירה :)
    הבצק ממש קרציה, אבל זה כייף שזה על בסיס שמן, אני שונאת מחמאה/מרגרינה - ולרוב אני צריכה מתכונים פרווה.
    בקיצור סוף הדרך והן הולכות לככב אצלי במטבח.
    מלא תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. הבצק באמת טיפה קרצייה, שמן וקמח לא אוהבים להישאר ביחד ביחסים כאלה. אבל עובדים איתו מהר ובסוף זה יוצא בסדר. סירופ שוקולד וחלבה נשמע נהדר!
      תודה לך!

      מחק
  33. כוס= 240 מ"ל?
    מצטערת פשוט כל אחד משתמש בכוסות שונות וקשה לעכוב...

    ועוד שאלה בשם הדיוק, 1 כוס קמח=140 גרם?

    תודה וחג שמח (אני חייבת להכין כאלה לראש השנה :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן, מדובר בכוס מדידה סטנדרטית של 240 מ"ל :)
      בעוונותי אני לא שוקלת את רוב המרכיבים שלי, אלא מודדת לפי נפח (פחות מקצועי אבל יותר נפוץ. רוב הקוראים לא משתמשים במידות משקל). אם את רוצה לשקול ולא למדוד בכוסות, אכן הייתי הולכת על ההמרה המקובלת של 140 גרם לכוס קמח שציינת.

      חג שמח ובהצלחה!

      מחק
  34. תודה רבה על התשובה המהירה. עכשיו בטוח אכין את זה לחג!

    ועוד משהו קשור ולא קשור... (-:
    נראה לך שאפשר להכין מהבצק הזה בצק לפאי (תפוחים)?
    אני בטוחה שהעבודה איתו תהיה קשה יותר אבל אולי אחרי קירור יהיה אפשר לעשות משהו..
    אני פשוט לא מוצאת בשום מקום מתכון לבצק פריך בלי חמאה ובלי מרגרינה

    השבמחק
    תשובות
    1. איכשהו לא ראיתי את התגובה הזאת. בטוחני שזה כבר לא רלוונטי לאנונימי הנוכחי, אבל למי שתוהה, אני לא יודעת אם הייתי מכינה מזה פאי תפוחים. מלית של תפוחים הוא יותר נוזלי ומושי ממלית תמרים והוא עשוי לא לצאת בטקסטורה הנכונה. אבל מעולם לא ניסיתי אז אני לא באמת יודעת. באמת בעיה למצוא מתכון טוב לבצק של פאי פרווה בלי מרגרינה. אני עדיין מחפשת...

      מחק
  35. שלום בישול בזול (או איך שקוראים לך...)
    שמחתי ממש למצוא מתכון (ראשון!) לעוגיות תמרים על בסיס שמן
    הכנתי עכשיו את הבצק וכבר מרחתי את ממרח התמרים אבל הוא די 'קרוע'.. הוא לא חלק ואחיד ויש בו בורות קטנים כאלו בבצק שמסרבים להשטתח..
    ממה לדעתך זה נובע? מה אפשר לעשות כדי להציל??

    השבמחק
    תשובות
    1. הבצק לא אמור לצאת חלק לגמרי. הוא לא הכי נוח לעבודה, אבל באפייה הוא תופח קצת ונהיה חלק כמו שרואים בתמונות. כלומר, המלצתי: אפי איך שהוא וכנראה שיהיה בסדר. אם הבצק באמת לא אחיד, כלומר, יש גושים של חומרים יבשים בתוך החלק הרטוב יותר, משמע שלא ערבבת כמו שצריך. נסי בפעם הבאה לערבב קודם כל את המרכיבים הרטובים + הסוכר, ורק אחר כך להוסיף את הקמח ואבקת האפייה. יכול להיות שככה הם ייטמעו יותר טוב בבצק. בהצלחה!

      מחק
  36. לצערי אין לי זמן לקרוא את כל ההקדמה... אבל המתכונים שלך של מאפים ללא מרגרינה מעולים וממש כיף לנסות כל פעם משהו חדש ומוצלח! תודה!

    השבמחק
  37. אתמול התוודעתי לראשונה לבלוג שלך ואני ממש אוהבת! (ולא, לא רק כי ביקשת מחמאות...)

    ועכשיו יש לי שאלה, והלוואי ותעני לי

    אם אין לי ממרח תמרים נגיש, וגם לא נגיד ממרח שוקולד
    חשבתי על להחליף את זה במילוי של סבתא שלי לרוגעלך שלה, כלומר בתערובת של קקאו וסוכר, הולך?
    אם לא, י לי סילאן בבית, אבל הוא בטח נוזלי מדי, לא?

    אשמח ממש לתשובות

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן, גם לי נראה שסילאן יהיה נוזלי מדי. לגבי סוכר וקקאו, מן הסתם לא ניסיתי בעצמי, אבל יכול להיות שזה שווה נסיון. בתכלס העוגיות האלה די דומות לרוגלעך, אז יכול להיות שיתקבל אפקט דומה. אני מקווה רק שהבצק יצליח להתגלגל ולהחזיק צורה, כי הממרח תמרים הוא דביק, וסוכר וקקאו זה יבש. בקיצור, אם את מרגישה מוכנה נפשית לנסיונות קולינריים נראה לי שווה נסיון.
      בהצלחה!

      מחק
  38. הי,

    אתר נחמד, האם אפשר עם קמח מלא?
    הולכת לנסות עם ממרח שוקולד

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לי שמץ, אף פעם לא ניסיתי... דווח/י איך יצא אם תעשה/י :)
      בהצלחה!

      מחק
    2. הי חמודה,

      טרם ניסיתי, אבל הכנתי את העוגיות עם הקוואקר שוקולד ציפס ובלי צימוקים, הכנתי עם קמח מלא ופחות שמן. יצא טעים ונראה לי שגם בריא יחסית.

      אהבתי את הרעיון להקפיא את הבצק. (להקפיא כעוגיות?)

      אנסה את המתכון הנ"ל ואעדכן.

      מחק
    3. מגניב! שמחה לשמוע!
      לגבי ההקפאה של הבצק, אני התכוונתי פשוט להקפיא אותו בגוש, או בגליל, ואז אפשר לפרוס ממנו עוגיות עגולות. אפשר גם להקפיא כעוגיות אבל אני מנחשת שהם ידבקו אחד לשני ובכל מקרה יתפסו די הרבה מקום במקפיא...

      מחק
  39. היי!
    זה מוצא חן בעיני
    השירים האלה
    וגם עוגיות תמרים.

    השבמחק
  40. הי! האם אפשר לעשות את הבצק ללא שמן?

    השבמחק
  41. תודה לך אני הולכת לנסות חסכת היום התעסקות עם שמרים
    שנה טובה

    השבמחק
  42. aשלום,
    איך ל"הדביק" את הבצק? הוא לא רוצה לצאת ממצב פירורים
    אי אפשר ככה לגלגל ולמלא. הצילו!
    מה עושים?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר להוסיף ממש טיפה מים. זהירות עם הכמויות, שלא יצא עיסה דביקה.

      מחק
  43. וואו יצא מעולה ממש!
    תודה רבה רבה

    השבמחק