יום שלישי, 14 בפברואר 2012

I'd rather fall in chocolate


מתוך האנציקלופדיה היופיטרית החינוכית לחייזר הצעיר, בני אנוש, פרק 14 - חגים ומועדים:
"... אחד המועדים החשובים ביותר לבני האנוש הינו חג ה"ולנטיינז", המכונה גם חג האהבה. בחג זה, בני האנוש מבטאים את אהבתם לרשתות השיווק (מבין האלים הרבים הנמצאים בפנתאון הדת הקפיטליסטית, כפי שתיארנו בפרק 11). בני האנוש מבטאים את אהבתם על ידי רכישה של דברי מתיקה, הלבשה תחתונה ושאר אובייקטים (שמטרתם איננה ברורה לחוקרים עד היום), במחירים הגבוהים בהרבה משוויים בפועל. המוצרים הנקנים מעוטרים לרוב בדוגמאות גאומטריות, המורכבות מהצורה הקדושה לאנושות ה-"לב", והם צבועים בצבעי אדום ורוד ולבן. 
לאחר הרכישה, בני האנוש נוהגים להעניק זה לזה את האובייקטים שרכשו בטקסיות רבה, ככל הנראה כדי להוכיח בפומבי את נאמנותם לרשתות השיווק. בני אנוש אשר לא בצעו רכישה לכבוד החג, או שבצעו רכישה שאיננה מספקת, מחוייבים לבצע רכישות יקרות אף יותר כדי לכפר על הזלזול שהביעו כלפי קדושת האלים, ולעיתים אף מוקעים מהחברה אם אינם עושים זאת בצורה משביעת רצון...."

הייתי מעתיקה מפה את כל העבודות שלי לביה"ס היסודי.
משום מה תמיד אמרו לי שאני נורא מקורית.
אז מה? חג האהבה אה?
מלבד החיבה העזה שיש לי לצבע אדום ולנצנצים, אין לי יותר מדי חיבור לחג הזה. אז למה בכל זאת אני מעלה מתכון לתותים בשוקולד בערב ה-14 לפברואר? 
יש לכך שתי סיבות.
ראשית, לכל אלו שכן חוגגים את חג האהבה, אני מנסה להציל את הארנק שלכם. אם כבר החלטתם לפנק את בן/בת זוגכם ברוח החג, עדיף שתעשו זאת בצורה חסכונית, בלי להוציא 100 ש"ח על בונבוניירה שכוללת 87 גרם שוקולד, או סלסלת קש עם 2 סבונים בצורת לב והמון נייר גרוס.
תותים בשוקולד מהווים אלטרנטיבה ביתית פשוטה, מפתה ומפנקת בהחלט, אך זולה בהמון. אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני מעדיפה לקבל מתנה שאני יודעת שהשקיעו בה, על פני איזהשהו אובייקט פרוותי נוצץ מייצור המוני שנקנה בהפנינג ברגע האחרון (כי חייבים לקנות משהו!). 
שנית, וזו סיבה הרבה יותר טובה, עכשיו שט"ו בשבט עבר, פורים מתקרב! ווהו!
עכשיו כבר לגיטימי לתכנן תחפושות ומשלוחי מנות, בלי שיאשימו אותי באובססיביות. מזל, כי אני באמת אובססיבית לגבי משלוח מנות. אתם עוד תיווכחו בכך ככל שנתקרב לפורים.
כבר שנים שאצלנו בבית התותים בשוקולד מככבים במשלוחי המנות. ברור למה - הם קלים להכנה, מרשימים, כולם אוהבים אותם, ולרוב הם בשיא העונה בסביבות פורים. 


אז אם אתם רוצים לפנק מישהו לכבוד חג האהבה, להרכיב משלוח מנות עם סטייל, או שאתם סתם מחפשים קינוח קליל אך מרשים לסוף החורף הגעתם למקום הנכון. 
יש לכם פה הוראות מפורטות עד מאוד. ההכנה היא ממש לא מסובכת כמובן - ממיסים שוקולד, טובלים תותים, ונותנים להם להתמצק על נייר אפייה, זהו. ניסיתי רק לפרט כמה שיותר כדי להנגיש את המתכון הזה למתחילים. גם אם אתם לא יודעים לטגן חביתה, תאמינו לי, תותים בשוקולד אתם דווקא יכולים להכין.


תותים (ואחרים) בשוקולד
מבוסס על: קשה להצביע על אדם ספציפי שעלה על הרעיון הזה...
עלות: כ-14 ש"ח כרגע, בתקווה שמחיר התותים ירד עוד
כמות: חצי קילו תותים בשוקולד


מרכיבים
1/2 ק"ג תותים
100 גרם שוקולד (מריר זה קלאסי, אבל אפשר להשתמש בכל שוקולד שאתם אוהבים)


הוראות הכנה
שוטפים את התותים ונותנים להם להתייבש בשכבה אחת על מגבת או מגבות נייר (אפשר גם לייבש אותם בעדינות עם מגבת מלמעלה ולהאיץ קצת את הייבוש) . וודאו שאתם משאירים את העלים והעוקצים מחוברים לתות, אתם תאחזו בהם כשתטבילו את התותים.
מרפדים תבנית גדולה, או כמה קטנות, בנייר אפייה.
שוברים את השוקולד לקוביות ומעבירים לקערה קטנה המתאימה לשימוש במיקרוגל. מחממים את השוקולד במיקרו בפולסים של 30 שניות, ומערבבים בין פולס לפולס, רק עד שהשוקולד נמס ברובו. מערבבים בעדינות עד שהשוקולד נמס לגמרי.
ועכשיו לטבילה!
אוחזים כל תות בעוקץ שלו ותובלים בקערת השוקולד. אפשר ורצוי להשתמש בכפית כדי לדחוף את השוקולד שיצפה את כל התות, וכדי להוריד עודפי שוקולד- אנחנו לא רוצים שתיווצר לנו שלולית שוקולד מסביב לתות. 
מסדרים את התותים הטבולים על נייר האפייה ונותנים להם להתקשות בטמפרטורת החדר. ניתן להעביר אותם למקרר לצינון מהיר, אבל אל תאכסנו אותם שם יותר מדי זמן. כששוקולד מקורר ואז מוחזר לטמפ' החדר הוא "מזיע" - נוצרות עליו טיפות מים קטנות וכל העסק נהייה קצת מושי.
אוכלים תוך 24 שעות. אחרי זה התותים כבר מתחילים להגיר נוזלים ונהיים פחות אסטטיים.


תותים מתמצקים להם על נייר האפייה
כמאמר הביטוי המוכר:
Forget love, I'd rather fall in chocolate


גיוונים:
וואו, יש אינסוף. אפשר לטבול בשוקולד פלחי תפוז או קלמנטינה, פרוסות בננה, דובדבנים, בבודדים או בצרור (קישוט מעולה לעוגת רושם). אפשר לטבול פירות מיובשים כמו משמש או אננס, ואפשר לטבול גם דברים אחרים - מקלות בייגלה, עוגיות, מרשמלו... 
את כולם אפשר גם לקשט - אפשר לטבול בשוקולד מריר ולהזליף מעל מעט שוקולד לבן לקישוט, אפשר לטבול בשוקולד לבן ואז לטבול שוב בחצי גובה בשוקולד מריר או חלב כדי לקבל שתי שכבות, ואפשר לפזר מעל סוכריות צבעוניות לקישות, השמים הם הגבול, באמת.
הנה מה שעשיתי עם שאריות השוקולד בקערה שלא היו עמוקים מספיק כדי להטביל בהם תותים:



מלוח, מתוק וממכר


19 תגובות:

  1. נראה מעולה!
    טיפ לייבוש התותים, אגב, שאני לרוב משתמשת בו לעגבניות שרי אבל אין סיבה שלא יעבוד כאן: מניחים בקערה גדולה כמה ניירות סופגים, מעליהם את התותים הרטובים, ומנערים בעדינות. הנייר יספוג את המים.

    השבמחק
  2. תודה :)
    לגבי הייבוש, זה רעיון מגניב, אני אנסה. אבל צריך להיות יותר עדינים עם תותים מאשר עם עגבניות שרי כי לעגבניות יש קליפה שמגינה עליהם, דקה ככל שתהיה. אולי אנסה לייבש את התותים בנאגלות קטנות יותר.

    השבמחק
  3. אין כמו תותים בשוקולד ואין כמו בייגלה בשוקולד.
    אין כמוך גאון בזול, שיהיה לך יום מעולה ומלא אהבה כל השנה!

    השבמחק
  4. אין כמו תותים בשוקולד ואין כמו בייגלה בשוקולד.
    אין כמוך גאון בזול, שיהיה לך יום מעולה ומלא אהבה כל השנה!

    השבמחק
  5. נו באמת, ברור שהם לא קוראים לעצמם חייזרים!
    *מגלגל עיניים למעלה*

    HVD

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור. הם קוראים לעצמם לך'ק#%לךל23EH24%&%HלגדFצסץ (ככה זה נשמע בערך), אבל מכיוון שמדובר בתרגום, המתרגם העדיף להשתמש במילה האנושית במקום בתעתיק קשה להגייה.

      מחק
  6. היי, אני חדשה פה בבלוג ואוהבת מאוד מה שאני רואה :)
    המלצה קטנה - להוסיף טיפטיפונת שמן לשוקולד, השוקולד יוצא מבריק ומגרה יותר וזה לא משפיע על הטעם המעולה :)

    השבמחק
  7. טוב, עם מי יוצרים קשר כדי להציע מועמדים לפרס "הבלוג הכי מצחיק"? אולי באנציקלופדיה היופיטרית כתוב על זה משהו? תוכלי לבדוק לי, בבקשה? אני פשוט לא מוצאת את העותק שלי, כנראה איבדתי אותו לפני כמה שנות אור.
    אז אני לא בקטע של תותים, אבל לגמרי בקטע של לצפות דברים בשוקולד. אם כי.. בייגלה ושוקולד? לא נשמע לי שזה הולך ביחד ;-)

    אה, ואני סקרנית לראות מה את מתכננת לפורים!

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב אז בדקתי (פרק 32 - תרבות, פנאי והסגידה לתמונות החתולים) והיה שם תמונה של הבלוג של פודגבר. אבל מדובר בהוצאה של שנת 2874 (חבר שלי נסע קדימה בזמן והביא לי כדי לחסוך את המכס), אז יכול להיות שבהוצאות הבאות זה יתעדכן.
      בייגלה ושוקולד זה שילוב מזעזע. לטובת שלום הציבור אני מתנדבת לקבל אלי את כל מקלות הבייגלה בשוקולד בעולם, ואני כבר אפטר מהם בצורה בטיחותית. את נראית לי כמו אדם שמוכן להקריב את בטחונו האישי לטובת הכלל אז את מוזמנת לעזור לי.
      אני יודעת כבר על 2 פוסטים שאני מתכננת. אחד כללי, עם רעיונות למשלוחי מנות כיפים, טעימים, סטייליסטים וכו', בלי להוציא על זה הון. ואחד עם מתכון משעשע ברוח החג. יותר מזה אני מנועה מלהגיד. אז אני פשוט אמשיך להתאבסס על זה בתוך הראש שלי.

      מחק
  8. אהבתי מאד את הבייגלה!
    ו... חייבת לשים יד על עותק מהאינציקלופדיה... גאוני!
    ::))

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מבינה אתכם חברים! איך שרדתם ככה את היסודי?? בכל מקרה, אני רואה כרכים רנדומלים מדי פעם במכירות ספרים יד שנייה. אם כי, קשה להרכיב סט שלם רק מיד שנייה כי יש כרכים שיותר קל למצוא (בני אנוש) ויש כאלה שפחות (בני הקלינגון).

      מחק
  9. הפתעה נעימה ומעניינת הבלוג הזה, תודה.

    השבמחק
  10. קודם כל - אני חולה על הבלוג שלך....(אני זו שנכנסת כל יום לשוטט)
    וחוצמיזה רציתי לשאול איך את אורזת את התותים האלו למשלוח מנות כי זה באמת יפה אבל איך אורזים כדי שיגיע מכובד ויפה ולא מצ'וקמק?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. אה זו את! :)
      אנחנו פשוט שמים אותם במנז'טים, מוודאים שאין מעליהם שום דבר שמועך אותם בתוך המשלוח, וזה בדרך כלל מספיק. כמובן שעדיף לא לשחק מסירות עם משלוחי המנות, אבל הם שורדים טלטלות סבירות של העברה בתיק או בבגאז' של האוטו.

      מחק
  11. בייגל'ה מצופה בשוקולד זה להיט רציני.
    כל הממכרים בבת אחת!

    השבמחק
  12. אני רואה שיש לנו אהבה משותפת - תותים!
    התותים והשוקולד זה בעייתי לתת לאורחים - כי אוכלים את הכל עד שהם באים :)

    הבייגלה עם השוקולד זה להיט בכל העולם עכשיו
    הכנת אותם בצורה שובת לב
    אהבתי מאד!

    השבמחק
  13. אויש מעולה :) הבלוג והתותים גם :)

    השבמחק