יום רביעי, 28 בנובמבר 2012

אוכל ושמחות

סורי על ההיעלמות בת השבועיים פלוס. אני עובדת על פרוייקט עבודתי בזמני הפנוי (?!), ובין לבין קרו וקורים המון דברים משמחים (קרו גם דברים מבאסים כמו רקטות וצווי 8, אבל לא נדון בזה כרגע). מכיוון שדברים משמחים ראוי לחגוג עם אוכל, יש לי המון במה לשתף אתכם, על אף שאת הרוב המכריע לא אני הכנתי. 
נתחיל במסיבת/תחרות הקינוחים שהאיש היקר שלי ארגן גם השנה לכבוד יום הולדתי. זאת השנה השלישית שהוא מרים את האירוע, שרק משתפר משנה לשנה. לכבוד הוא לי שהיומולדת שלי מהווה פלטפורמה כה מוצלחת לנסיונות קינוחיים בבני אדם. הזוי להסתכל על שולחן עמוס ב-20+ קינוחים ולנסות להבין איך זה שכל כך הרבה אנשים אוהבים אותך מספיק בשביל לטרוח עד כדי כך. אם אתם מאלה שיש להם תיקייה ענקית במייל של מתכונים שצריך להכין, שמתמלא הרבה יותר מהר משהוא מתרוקן, כדאי לכם להעיף מבט. אולי יש פה משהו שרציתם להכין. האנשים במסיבה ניסו שלל מתכונים שונים, חדשים ומקוריים ויש להם תובנות אמיתיות עליהם. לצערי התמונות שאני צילמתי יצאו ממש לא משהו. בעיקר כי הייתי קרועה מעייפות בתום המסיבה והשולחן שלנו היה מפוצץ בקינוחים ונראה כך:

אז סליחות לחברי ש"זכו" לתמונות הפחות מוצלחות, שלגמרי לא עושות להם צדק. תיאלצו לדמיין קצת כדי להבין כמה יפה היה במקור. אז מה החברים המוכשרים שלי הכינו?

פאי טופי קרמל ואגוזים על פי המתכון הזה. הערות האופה: שמתי 200 גרם אגוזים ולא 300, אכן כדאי לקלות מראש את האגוזים כדי למנוע מרירות, והטופי אכן נראה נמס ויפה כמו בתמונה במתכון כשהפאי חם.


עוגת אבוקדו טבעונית על פי המתכון הזה. אף פעם לא טעמתי מתוקים עם אבוקדו ושמחתי על ההזדמנות. זה בהחלט מעניין. העוגה גרפה הערכה מיוחדת מפלג הנשים-המניקות-שלא-אוכלות-כל-מיני-דברים ששמחו שאף הן יכלו לטעום מהקינוח בעל המרכיב הסודי. הערות האופה: מומלץ לחכות קצת עם המתכון, כי האבוקדואים שבעונה כרגע קצת סיביים וזה הופך את הכנת הציפוי לבלתי אפשרי.


עוגת מוקה שוקולד שלקחה בגדול את קטגוריית "פשוט טוב" והזכירה לכולנו שעוגה לא צריכה להיות יצירה של 4 שעות עבודה כדי שתצא טעימה. המתכון:
מתוך: Tradition in the Kitchen, p. 191

¾ כוס מרגרינה = 150 גרם
2.5 כוסות אבקת סוכר
3 ביצים
1 כוס קפה חזק
1 כפית תמצית וניל
1 כפית מלח
2.5 כפיות אבקת אפיה
2 כוסות קמח
2/3 סוכריות שוקולד (chocolate sprinkles) - כאלו ששמים על גלידה 

לערבב מרגרינה, סוכר וביצים. להוסיף קפה, וניל, מלח, אבקת אפיה וקמח. לערבב היטיב. להוסיף סוכריות שוקולד ולשים בתבנית משומנת (השתמשתי בתבנית 32*26 ס"מ). אפיה ב 180 מעלות. 



עוגת בצק סוכר בצורת מתנה (עוגה בחושה איזה שאוהבים, ריבת חלב להדבקה ובצק סוכר). שימו לב לפרחים! 


פאי וניל אמיתי - בצק פריך ממולא בקרם פטיסייר מעובה עם קצת אקסטרה קורנפלור. הערת האופה: דוגרי, אם כבר משקיעים במקל וניל יש הרבה דברים יותר טובים לעשות איתו, אני לא מתה על המרקם שיצא.



רולדת מארס על פי המתכון הזה. הערות האופה: לא התלהבתי יותר מדי מבצק הרולדה. בפעם הבאה אכין עם המתכון הרגיל שלי.


עוגת אוריאו ובייליס על פי המתכון הזה. בגלל שהאופה לא הצליחה לאתר מיני אוריאוז היא עשתה את הדבר הסביר והמתבקש והכינה אותם בעצמה על פי המתכון הזה. הערות האופה: מומלץ מאוד להכין ב-רינגים אישיים. כשמכינים בתבנית גדולה כמו במתכון המקורי ומביאים לטמפ' החדר, השוליים מפשירים ומתחילים להינמס כשמרכז העוגה עוד קפוא לגמרי. בנוסף, אמנם כתוב במתכון "ליקר על בסיס שמנת", אבל לדעתי רק בייליס מתאים באמת. זה כל השוס שבעוגה. (לצערי אין תמונה)

עוגת שוקולד לבן בציפוי גנאש שוקולד לבן וטראפלס שוקולד לבן. העוגה על פי המתכון הזה והטראפלס על פי המתכון הזה (חצי מתכון). הערות האופה: העוגה יוצאת דחוסה, צריך להגיש בטמפ' החדר ולא קרה, אחרת היא קשה מדי. זה טבעו של השוקולד הלבן. הוא דחוס וחונק ושמור רק למעריצים מטורפים שיכולים לאכול חפיסה שלמה בלי למצמץ.


עוגת בטן מאסטר שף - העוגה שכולם פחדו לפתוח במסיבה ("איך אפשר להרוס את זה??"). מי שכן טעם ממנה הגיב ב"היי, זה דווקא ממש טעים", שכן העוגה עצמה הייתה עוגת שוקולד ותבלינים מפתיעה ועסיסית. המתכון:
1 3/4 כוס קמח
1 1/2 כוס סוכר
3/4 כוס קקאו
1/2 כוס שמן
2 ביצים
1 כפית וניל
1 כוס מים
1 1/2 כפית אבקת אפייה
1 1/2 כפית סודה לשתייה
קורט מלח
1 כפית קינמון
קורט פלפל אנגלי
1 כוס תה בסגנון הודי (צ'אי וכאלה), רותח

מערבבים את כל המרכיבים למעט התה עד שמתאחד. מוסיפים את התה, מערבבים, ומעבירים לתבנית בינונית, משומנת ומקומחת, באיזה צורה שאוהבים. אופים ב-175 מעלות במשך 20-45 דקות, תלוי בגודל התבנית.

מיכאלנג'לו בכיס!
עוגת גלידה בשכבות חצי שחיתותית שהכילה: שכבת עוגיות אוריאוז מרוסקים, שכבת גלידת שוקולד ביתית, שכבת בראוניז דקה ונגיסה, מלית אוכמניות, גלידת וניל ביתית, ציפוי גנאש ועיטור שוקולד לבן. למה רק חצי שחיתותית? נסיון נלוז של אופה העוגה לזכות בכל הקטגוריות בו זמנית כולל קטגוריית הקינוח הבריא שכן לטענתו גלידת הוניל היתה דיאטטית. השופטים בקטגוריה לא ממש השתכנעו, והאופה נאלץ להספק בזכיות ברק 3-4 קטגוריות.


עוגת אנגרי ברדז


קינוח ג'לי אקווריום 



מיכאלנג'לו נסיכת הפרפרים, העוגיות על פי המתכון פה



עוגיות רטרו ציוניות בצורת קופסת קק"ל + עוגיות מגן דוד


תמרים ממולאים מרציפן (רואים כמה בתמונה לעיל אבל התמונה לא עושה להם צדק. הם היו מסודרים ממש יפה וממולאים מרציפן בהמון צבעים, בתמונה רואים רק את אלה שהיו גם עם שוקולד)

עוגת שוקולד שלכת עם פרח מרציפן ועלי שוקולד מפוסלים



עוגת גבינה ונוטלה



עוגה של אש וקרח - עוגת שוקולד ב-3 שכבות, עם קרמל בין השכבות, קצפת מעל, וג'לי תות בחור של השכבה העליונה, הקוגלהוף. כשהעוגה נפרסה קיבלנו אפקט אדיר של התפוצצות הר געש כשכל הג'לי נזל החוצה. אם יש לכם ילדים או חברים חובבי גיאולוגיה אני ממליצה בחום.


עוגת שכבות ופרחים בשחור לבן, שימו לב שהשכבות אנכיות...

כשהתמונה נראית נורמלי משמע שלא אני צילמתי. הקרדיט לאחותי המוכשרת
שגם הכינה את העוגה.
קרמבו ביתי של קרין גורן



ועוד שוויץ אחד אחרון, לא אכיל, אבל הכי חמוד בארץ, cupfakes שהכינה התפרנית האחת והיחידה. המצחיקה הזאת חשבה שאני הולכת לחלק אותם לזוכים או משהו. הם שלי כולם שלי!! מואהאהאהא!

היתרון בקאפקייקס מבד - אפשר לצלם אותם בניחותא שבוע וחצי לאחר האירוע והם נשארים חמודים
באותה המידה.
לאכול אותם! ליטרלי!
כאמור, היה מטורף לגמרי. באמת. אני לא יכולה שלא להשוויץ בכל החברים המוכשרים שלי.

ומה אני הכנתי אתם שואלים? כלום. זה אסור על פי חוקי התחרות. התנחמתי בארוחת הצהרים לפני שלא היתה אסורה עלי, ובאווירת ההשקעה הכנתי לראשונה בורקיטס גבינה וחצילים על פי המתכון הזה. יצירת כל המאפים האלה לוקחת זמן, אבל הו מאמא, כמה שזה טעים. אתם חייבים לנסות.

ומה עוד היה לנו? חתונות, מסיבות רווקים ורווקות, שבע ברכות... המון שמחות וכיף. אני והאיש הרמנו אצלנו שבע ברכות בשרי ביותר, שכלל כנפיים, קציצות, אסאדו (לא הכי זול, אבל בתור פינוק מושחת זה דווקא סביר, ופשוט מאוד. מתכון בהזדמנות), וגולת הכותרת: דינוזאור מבשר שהאיש שלי אחראי עליו. 
עוף ממולא בבשר טחון + פולקע לזנב+ בשר טחון וסלמי לראש ולשפיצים
אני כל כך גאה בזה שאני נשואה לו.

כל כך הרבה תודה לאנשים המהממים שמסבבי. אתם ממלאים את החיים שלי בשמחה והופכים אותם לטעימים, מצחיקים וכיפיים.

13 תגובות:

  1. מקסים! תודה שחלקת ומזל טוב :)

    השבמחק
  2. איזה רעיון מקסים והמון מזל טוב ליום ההולדת

    השבמחק
  3. מזל טוב! תודה שחלקת איתנו, מקסים.

    השבמחק
  4. ווואוווווווווו ווואוווווווווווו ו- וווווואוווווווו
    מקסים מקסים מקסים
    איזה יופי של דברים, אחד יותר יפה מהשני
    באמת חגיגה אמיתית
    מזל טוב !

    השבמחק
  5. איזה פוסט מקסים! יומולדת שמח ורק שמחות.
    :)

    השבמחק
  6. ביז!! איזה טירוף של דבר. מעבר לעניין הזה שיש לך כל כך הרבה אנשים בחיים שאוהבים אותך ורוצים להכין לך עוגות (הכי לא טריוויאלי והכי כיף שיש) - את מוכנה בבקשה להסביר לך איך ייתכן שכל האנשים האלה גם מוכשרים בטירוף ומכינים עוגות שוות שכאלה? זה לא מסתדר סטטיסטית!!
    הכל נראה מדהים. ממש אבל. הקאפ פייקס (איזה שם מעולה!!) מקסימים.. עוגת המתנה מהממת. הסינר המאסטר שפי בכלל - אין מילים. דינוזאור הבשר דוחה ומרהיב בו זמנית ;-)
    אה, ואת מוכנה בבקשה למסור לאחותך שאני חושדת שיש לנו איזשהו קשר טלפתי? אני זוכרת ששנה שעברה היא הכינה לך את העוגה עם הקיט קאט והסוכריות, ממש כמה ימים לפני שהכנתי אותה.. והשנה הייתי ממש קרובה להכין לחברה עוגה בסגנון של עוגת השכבות, ובסוף ויתרתי ועשיתי משהו אחר. אבל בערך אותו הזמן ראיתי בפייסבוק את העוגה שהיא הכינה לך. והיא יצאה לה מושלמת, אגב. חד משמעית - מושלמת.

    וביז, הכי חשוב - המון המון מזל טוב, מותק!

    השבמחק
  7. מהמם! אני לא מאמינה שלא יצא לי לטעום מזה כלום. אני מרגישה כאילו נוצר קרע ברצף הזמן חלל.

    השבמחק
  8. איזה פוסט אדיר!
    הלוואי והייתי לו ספרינקל אחד על הקיר, בחדר שבו יש כל כך הרבה עוגות שוות
    והקאפקייקס התפורים- אפשר אותם? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מנסה ללמד אותה לחלוק, ו - כלום.

      :)

      מחק
  9. זה הגיוני בעוגת מוקה 2.5 כוסות אבקת סוכר???

    השבמחק