יום שני, 18 בפברואר 2013

עוגיות לימון מושלגות ולקט מתכונים למשלוח מנות

 שלום, קוראים לי ביזול, ואני מכורה לשרשורי "מה אתם מכינים למשלוח מנות?" באינטרנט. אין לי גבולות, באמת, זה מביך. שרשורים בתפוז, בויינט, בכיפה, בערוץ שבע... הכל הולך. השרשורים בפורומים של החוצניקים מעניינים אף יותר כי יש להם מוצרים שונים בנמצא, ומנהגים שונים, כשהבולט בהם, לפחות אצל האמריקאים הוא ה-Themes. בוחרים נושא, כל בני המשפחה, או לפחות הילדים מתחפשים לפיו ועל פי הנושא מורכב משלוח המנות, כשלמשלוח מצורף גם שיר פורימי שקשור לנושא.
שרשורי משלוחי המנות, במיוחד האמריקאים, נפתחים בערך מחנוכה. כי צריך להתחיל לתפור את התחפושת של הילד ("הצילו!! איך אני עושה תחפושת של גליל נייר טואלט לילד בן 7?"), או לחפש אותו באיביי ("סוף סוף מצאתי חנות בסין שמוכרת נאגלה של 20 תחפושות מלכת פיית הנצנצים והפאייטים בוורוד פוקסיה!! מי מצטרף אלי להזמנה?"), ולהתחיל לאסוף את הציוד הדרוש למשלוח המנות התואם ("מי יודע איפה אפשר לרכוש צנצנות כחולות בנפח של 500-700 סמ"ק עם ציורים של פרפרים? או לפחות פרות משה רבנו?"). יהודים ברחבי העולם בוחרים את הנושאים הכי מופרכים, ונסיונותיהם למצוא דברי מאכל (בהגדרה רחבה) שקשורים לנושא משעשעת אותי עד אין קץ. כשאנשים בגירים מתחננים שיעזרו להם למצוא למצוא שישה סוגי מאפים וממתקים בצבע ירוק (כדי להתאים לנושא "משפחת קופלפלדמנהוף: משפחה ירוקה ששומרת על הסביבה!") ובכן, איך אפשר שלא לעקוב אחרי שרשוריהם בפליאה והשתאות?

למי מאיתנו שבכל זאת מעדיף לתת סתם מאפים, מתוקים ושאר יצירות קולינריות ביתיות, קבלו רשימת מתכונים שאולי תתאים לכם למשלוח. שימו לב, בסוף הפוסט יש גם מתכון לעוגיות חדשות, פרווה ללא מרגרינה - עוגיות לימון מושלגות. שלא תחשבו שזה רק פוסט לקט...

עוגיות פרווה ללא מרגרינה:
חיתוכיות שוקולד חמאת בוטנים וקוואקר מהירות, ללא אפייה
עוגיות אפרסמון
עוגיות תמרים מגולגלות
חיתוכיות ריבה, חיתוכיות בצורות, עוגיות פרח ריבה, עוגיות ספירלה, עוגיות שחמט, והכל מבצק אחד
עוגיות קוואקר עם צימוקים, שוקולד וקינמון
עוגיות קוקוס
אזני המן
עוגיות שוקולד עם שוקולד צ'אנקס
בראוניז
עוגיות ג'ינג'ר
עוגיות שוקולד מושלגות
עוגיות שוקולד צ'יפס ללא מרגרינה

עוגות פרווה ללא מרגרינה:
עוגות תפוזים ופירות יבשים
עוגת שיש שוקולד תפוז
עוגת שוקולד צ'יפס
עוגת לימונענע
מאפינס תפוחים וקוואקר
עוגת שוקולד בחושה מעולה
עוגת תפוזים וקוקוס
עוגות תמרים אישיות חמות

עוגות ועוגיות חלביות:
עוגיות נוגט עם 5 מרכיבים
שבלולי קינמון/שוקולד צ'יפס
פאי קרמל ושוקולד
עוגת גבינה על בסיס בראוניז
בורגרקאפקייקס - קאפקייקס בצורת המבורגר
פאדג' בראוניז
עוגת גבינה ושמרים

מתוקים אחרים:
אייריש קרים בייתי
טראפלס שוקולד ברי ותפוז
תותים (ומקלות בייגלה, ושאר רעיונות) טבולים בשוקולד
רייס קריספי טריטס - ממתק פצפוצי אורז ומרשמלו
מרק שוקולד

מאפים:
מאפינס בטעמים
צמת שמרים במילוי חצילים, פלפלים וגבינות
לחם קוואקר מהיר עם פירות יבשים
דלי רול
שבלולי פיצה
חלות מתוקות קלות להכנה

ממרחים:
סלט חצילים קלויים
ריבת בצל
גבינת שמנת ביתית
מרקחת בננות וקלמנטינות
קונפי עגבניות שרי
פסטו פטרוזיליה
רסק תפוחים ביתי


לכבוד החג האהוב עלי (האהוב עלי? וואו. אני לא יודעת אם אני מוכנה להתחייב ככה לאהבת חג אחד ובלעדי. איזה לחץ. טוב. נתקן ל-אחד החגים האהובים עלי), קבלו מתכון חדש שפיתחתי לגמרי בעצמי. המתכון בהשראת תמונה שז'ורז'ט, יקירת המדור שלחה לי, של עוגיות לימון מושלגות, בהן צבע צהוב עז מבצבץ מבין הסדקים המושלגים. כל המתכונים שמצאתי ברשת רצו שאשתמש בקייק מיקס לימון, אבקת ג'לי לימון או שאר תוספים כימיקליים ואמריקאים מדי בשבילי. לכן החלטתי לעשות מעשה נועז ולהשתמש בלימון אמיתי. כן, אני מטורפת.
הבצק עושה שימוש בביצה אחת ו-2 חלמונים, כדי להעשיר את הבצק ולהצהיב אותו. כך שהמתכון הזה הוא בעצם מתכון משלים לעוגיות השוקולד המושלגות, שמצריכות ביצה ו-2 חלבונים. דמיינו איך הם ייראו יפה ביחד על צלחת אלו לצד אלו!
מידת השימוש בצבע המאכל כדי להעצים את צבע העוגיות תלוי בכם. אם לא משתמשים בצבע המאכל צבע העוגיות יוצא צהוב בהיר למדי, שזה סבבה. הטעם מן הסתם זהה. למקרה שתהיתם, עשיתי גם נסיון טבעי שכזה והשתמשתי בחצי כפית כורכום במקום צבע המאכל. העוגיות אכן יצאו צהובות יותר, ואף אחד לא חש בטעם, אבל אני ידעתי שהוא שם והרגשתי אותו. אז לשיקולכם.

עוגיות לימון מושלגות (פרווה, ללא מרגרינה)

מאת: בישול בזול
עלות: כ-9 ש"ח
כמות: כ-30 עוגיות

מרכיבים

גרידה מלימון אחד
1/4 כוס מיץ לימון
1/4 כוס שמן
1 כוס סוכר
1 ביצה
2 חלמונים
2 כוסות קמח
2 כפיות אבקת אפייה
1/2 כפית מלח
אופציונאלי: כמה טיפות צבע מאכל צהוב
1/4 כוס אבקת סוכר
1 כף קורנפלור

הוראות הכנה

טורפים בקערה את הגרידה, המיץ, השמן, הסוכר, הביצה והחלמונים עד שהתערובת אחידה. מוסיפים את הקמח, אבקת האפייה והמלח ומערבבים עד שמתקבל בצק אחיד. אפשר להוסיף גם כמה טיפות צבע מאכל צהוב לקראת סוף הערבוב כדי להעצים את הצבע הצהוב של הבצק, אבל בהחלט לא חובה.
בקערה נפרדת מערבבים את אבקת הסוכר והקורנפלור.
מעבירים גושים קטנים של בצק לתוך קערת אבקת הסוכר בעזרת כף, מגלגלים אותם באבקת הסוכר ומנסים לתת להם צורה פחות או יותר כדורית. חבל לנסות לעצב אותם לכדור לפני הגלגול באבקת סוכר כי הבצק יידבק לכם לידיים. 
מעבירים את כדורי הבצק לתבנית אפייה משומנת היטב או מרופדת בנייר אפייה (העוגיות די נדבקות אם תשימו ישר על התבנית, מנסיון), ואופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני,180 מעלות, כ-10 דקות, עד שהעוגיות משתטחות ומתייצבות. אם אתם אוהבים עוגיות פריכות יותר, תנו להן להזהיב טיפה בצדדים, אם אתם אוהבים עוגיות רכות ונגיסות יותר הוציאו אותן לפני שהן מתחילות להזהיב.




43 תגובות:

  1. כתבת שאפשר להתייעץ, אז יש לי שאלה מאתגרת!! אני מחזיקה במזווי (אפשר להגיד את זה?) 2 אריזות שלמות של תערובת בראוניז של פילסברי, שנקנו במחשבה ש"מתישהו אני ארצה עוגה ולא יהיה לי כוח להכין" ונזנחו די מהר כשקלטתי שהן דורשות בערך כמות שווה של השקעה כמו עוגה רגילה.
    אבל בכל מקרה, פסח בא בשערינו והנה שאלתי המאתגרת - אילו עוגיות אפשר להכין עם התערובת הזו? אני מניחה שאם אני אכין אותה כרגיל ואאפה בצורת עוגיות הן יצאו רכות ומתפוררות מדי.
    רב גוגל הציע שלל אפשרויות, ביניהן להוסיף שיבולת שועל ולהשתמש בחמאה במקום שמן, אבל אני חייבת לציין שהן לא נראות מפנקות במיוחד.
    את חושבת שאולי אפשר להשתמש בתערובת לעוגיות השוקולד המושלגות במקום החומרים היבשים? או שזה מסוכן מדי?

    השבמחק
    תשובות
    1. מזווי כלומר המזווים שלי? נשמע לי תקני. אבל אני בחורה שנוטה לכתוב עשבי טיבול עם ט' אז קחי את עצותי בתחום השפה העברית בערבון מוגבל ביותר.
      לגבי הבראוניז, לדעתי את דווקא יכולה לנסות לאפות אותם כעוגיות. אני מכירה את הבראוניז של פילסברי, הן לא מתפוררות, הן לחות ופאדג'יות. מה מוסיפים לתערובת? מוסיפים נוזלים כלשהם חוץ מביצים ושמן? אם כן, את יכולה לנסות לצמצם את הנוזלים ולראות אם זה הופך את הבצק לסמיך ובצקי יותר (ובלילתי פחות), אולי זה יעזור. מדי פעם יצא לי לאפות בלילה של עוגה סמיכה במיוחד כעוגיות, וזה דווקא יוצא נחמד. אפשר גם להכין כרגיל ולאפות אותם במנז'טים כקאפקייקס וככה עדיין קיבלת את אפקט המנות האישיות... למה בעצם את רוצה להכין כעוגיות דווקא? כי אם אופים בתבנית סיליקון, אפשר לחלץ את העוגה בקלות ולחתוך לריבועים אחידים (אם באמת אכפת לי מהלוק אני משתמשת בסרגל כדי שהחתיכות יצאו בגודל זהה), וככה את מקבלת מנות אישיות יפות, אבל בפחות מאמץ מלהכין עוגיות (לדעתי).

      מחק
    2. הכנתי את העוגיות אולם הן ממש לא נראות כמו בתמונה. קיררתי את התערובת כשעה וחצי במקרר והבצק תפח מאד אולם הן לא יצאו נימוחות ושבריריות וגם אבקת הסוכר לא נדבקה לעוגיות. עשיתי את המתכון במדויק למעט זה שטחנתי את הסוכר. הן יצאו שטוחות וקשות אם כי טעימות. אודה לרעיון מה השתבש כי רוצה להכין אותן שוב מחר

      מחק
  2. נראות טעימות בטירוף! ושואלת גם, אני מניחה שאם אוסיף לתערובת קוואקר זה יהרוס ממש את הצ'ואיות שלהן, נכון? אבל נשאר לי כלכך הרבה קוואקר! ואת העוגיות האלו שלך http://bishulbezol.blogspot.co.il/2011/06/blog-post_21.html אני גם ככה מכינה..
    יש אפשרות לשדרוג עוגיות לימון עם קוואקר? *סמיילי מתחנן* ותודה על בלוג מקסים :)

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא יכול להיות שזה לא יהרוס. הייתי מחליפה נגיד 2/3 כוס מהקמח באותה כמות של קוואקר. אני לא יודעת עד כמה המרקם יהיה נוח לגלגול אבל. אם הבצק נוזלי מדי אפשר להוסיף עוד טיפה קמח כדי לעבות.
      קחי בחשבון שזו עצה נסיונית, אני לא יכולה לחתום לך על איכות התוצר, אבל אם את במצברוח נסיוני, לכי על זה.
      ואגב, אם את רוצה להיפטר מקוואקר, הכי אפקטיבי לדעתי זה להכין דיסת קוואקר. ככה במקום להשתמש בפחות מכוס על מתכון שלם של עוגיות, כל מנה בפני עצמה היא 1/3-1/2 כוס קוואקר. וזו אחת מארוחות הבוקר החביבות עלי.
      בהצלחה!

      מחק
  3. ואם אין לי אבקת סוכר? יש איזה סיכוי שיהיו יפות ככ בלי?
    (טוב, אני מודה. יש לי אבקת סוכר, אבל זה מגעיל אותי.. |נבוך| )
    יש לך רעיון לתחליף שיישאר אכיל?

    השבמחק
    תשובות
    1. העוגיות תהיה קצת פחות דרמטיות, אבל לא פחות טעימות. זה גם חוסך את החלק המעצבן של הגלגול...
      אם בכל זאת חשקה נפשך באפקט מושלג, פשוט צריך למצוא אבקה לבנה שתהווה תחליף. קורנפלור זה אופציה, זה די חסר טעם, אבל יכול להיות שזה יתן לעוגיות מרקם קצת מוזר. אולי קמח יעשה את העבודה? אם בא לך להשקיע תמיד אפשר לנסות קוקאין :)

      מחק
    2. המממ... עוגיות לימון וקוקאין...
      כולם יחזרו אלי להתחנן למתכון, ואני לא אגלה!! :)
      נראה לי שאנסה חלק עם קורנפלור, חלק עם קמח וחלק עם בלי בכלל.
      אם יהיו תובנות- איי וויל לט יו נואו.

      תודה וחג נפלא!!

      נ.ב- למה את מתחפשת? בטוח למשהו יצירתי. זרקי קצת רעיונות....

      מחק
    3. עוגיות לימוקאין! סטארט אפ נהדר!
      לגבי תחפושת, האמת שממש בא לי להתחפש לאחד מהפיינליסטים של מאסטר שף, כי זה די קל (יש לי את הסינר מאירוע יח"צנות שעשו לבלוגרים). כנראה שזה יהיה הכיוון שלי. מפתיע אני יודעת...

      מחק
  4. יואואואו זה כל כך יפה! אני מתה לנסות עוגיות לימון!
    זה נראה מעולה!
    חג שמח ביזול :) וזול..

    השבמחק
  5. הי העוגיות נראות מעולות מחכה לחזור הבייתה ולהכין!
    רק רציתי לשאול האם אפשר לקמצן באבקת אפייה? או להשתמש בתחליף כלשהו עם פחות טעם לוואי?!

    השבמחק
    תשובות
    1. תכלס אני מנחשת שזה לא סוף העולם אם תשימי כפית וחצי או אפילו כפית. יתפח טיפה פחות אבל לא נורא. לא ידועים לי על תחליפים לאבקת אפייה...

      מחק
  6. מיץ לימון- הכוונה מיץ מהלימון או מיץ מתרכיז בטעם לימון?

    תודה רבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אז זהו שלא כל הלימונים באותו הגודל... אני סוחטת את הלימון ומודדת כמה יצא. אם יצא לי מזה 1/4 כוס או יותר אחלה, אני משתמשת ברבע כוס מהסחוט. אם לא, אני בדרך כלל משלימה עם קצת מיץ לימון משומר. כי זה בדרך כלל יוצא קרוב לרבע כוס ואין לי כוח לפתוח עוד לימון בשביל כמה טיפות. אבל זה לשיקולך.

      מחק
  7. אפשר עכשיו כזה ? מתה על לימון והכי שווה זה ממוצרים שיש בכל בית זאתא ומרת שתוך שעה נניח יכולתו להיות לי כאלה

    השבמחק
  8. ביז, ההתמכרות שלך קשה ביותר. קשה. ביותר.
    והעוגיות מהממות, כשראיתי אותן ישר חשבתי לעצמי "אוי, זה אלה מפינטרסט". אני כל כך שמחה שהכנת אותן ללא קייק מיקס. את מארגנת לי משלוח מנות רק שלהן? תנקס.

    השבמחק
  9. שלום,
    אוהבת לקרוא אותך!
    מזמינה אותך להתרשם גם מהשרשור בפורום אוכל כשר בynet

    http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-1821-16098-30987747,00.html

    תודה, יפה55

    השבמחק
  10. איזה רעיון אדיר לרכז את כל מתכוני העוגיות!
    זה ממש יקל על החיפוש....
    ולגבי עוגיות הלימון- הכנתי אתמול (עשיתי חזרות למשלוחי מנות) ויצא מעולה!!!
    תודה,
    תמי

    השבמחק
  11. ביזול, את מהממת.
    אם את במקרה עוקבת אחרי הכניסות לבלוג שלך, אז המופרעת שקוראת הכל מההתחלה לסוף בזמן האחרון - זאת אני.
    אפילו הבנזוג החביב שלי נכנס לקטע ואנחנו מוצאים את עצמנו עורכים דיונים על מוצרים יקרים וזולים ואיך לגוון תוך שימוש במוצרים בפיקוח! תהיי גאה, השפעת על לפחות 2 נפשות בישראל.

    והמתכון הזה - מושלם. נראה לי שאכין אותו ואת המתכון המשלים הנהדר לא פחות של השוקולד המושלגות, ואז אערום אותן שחור-צהוב-שחור-צהוב בתוך שקיות צלופן קטנות. אחלה משלוח מנות שבעולם :)

    תודה תודה תודה שאת קיימת ושאת חולקת את הגיגייך עם העולם!
    ניצן.

    השבמחק
    תשובות
    1. יאי! ממש רציתי שמישהו יעצב בדיוק ככה את המשלוח מנות שלו. חייכתני :)
      ותודה על המחמאות, שמחה שאתם נהנים :)

      מחק
  12. העוגיות שלך באו בדיוק בזמן כי החלטתי לעשות משלוח מנות על בסיס לימון - מיץ לימון, סוכריות, מרענן לרכב (מכרו בזול) עטיפה צהובה ולשכנים שעוברים לבית חדש גם שתיל לימון. אשמח לנסות את המתכון להוסיף למשלוח

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני רוצה שתיל לימון! (ומקום לשתול אותו באותה הזדמנות...) נשמע משלוח חמוד לאללה :)

      מחק
  13. יצאו סוף!!! נגלה ראשונה משבוע שעבר חוסלה (כולה על ידי. אופס). נגלה שנייה למשלוחי מנות בתנור.
    תודה!

    השבמחק
  14. ביזולה! העוגיות יצאו פגזיות! הצבע הטבעי באמת בסדר גמור. וזה עשה לי השראה להמשיך את התמה של העוגיות המושלגות- מה את אומרת על עוגיות תפוז מושלגות? אולי כדאי להוריד קצת סוכר במקרה כזה? אשמח לשמוע מה דעתך

    השבמחק
    תשובות
    1. כיף לשמוע :)
      אני גם תהיתי לגבי הטעמים הנוספים, העניין הוא שמיץ תפוזים הוא פחות אסרטיבי ממיץ לימון אז אני לא יודעת אם זה יהיה תפוזי מספיק... אבל בהחלט שווה לנסות, רע לא נראה לי שיהיה. אולי אפשר להוריד איזה כף או 2 סוכר. צריך להתנסות...

      מחק
  15. הי!
    אני קוראת פה כבר הרבה זמן והפעם החלטתי להרים את הכפפה ולהכין את העוגיות. הכנתי במקביל גם את העוגיות שוקולד ויצא מעולה!
    קל להכנה, ונראה מרשים וטעים..
    נשמח לעוד מתכונים מסוג זה!!:)

    השבמחק
  16. העוגיות מצוינות. הכנתי אותן כבר כמה פעמים ובכל פעם הן נעלמות מהר וקוצרות מחמאות.
    תודה רבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך. העוגיות נראות מהממות, ועשיתי אותו אבל הן לא יצאו לי מושלגות למרות שעשיתי ע"פ ההוראות..עם הסוכר והקורנפלור...התבאסתי נורא

      מחק
  17. הכנתי בגירסה תפוזית ויצא מצויין. רק הוספתי קצת יותר קמח לייצוב הבלילה.

    השבמחק
  18. איזה כיף לגלות את הבלוג שלך. והעוגיות האלו נראות מדהימות ובהחלט נכנסות לרשימת ה-MUST בזמן הקרוב

    השבמחק
  19. הכנתי הרגע, יצא מהמם!!

    השבמחק
  20. היי,
    יש לי כמה שאלות בבקשה.
    1. האם אפשר להשתמש במיץ לימון משומר?
    2. סליחה על הבורות אבל כשאת אומרת גרידה מלימון אחד הכוונה לכל הקליפה או רק לצהוב והאם יש לך טיפ לאיך מגרדים לימון?
    3. שאלה אחת אחרונה ודי...לכמה זמן העוגיות נשמרות? אפשר להקפיא?

    השבמחק
  21. 1. כן
    2. רק הצהוב. יש כלים מיוחדים להורדת הגרידה, אבל אפשר לעשות את זה פשוט עם סכין חדה - מגרדים בעדינות רק את הצהוב בלי הלבן.
    3. אפשר להקפיא בכיף. ללא הקפאה לא בדקתי לעומק. אני מניחה שישרדו כשבוע לפחות בקופסא אטומה.

    השבמחק
  22. היי,
    חייבים את הקורנפלור בגלגול הבצק ?
    או שאפשר להסתפק באבקת סוכר בלבד ?

    תודה!

    השבמחק
  23. יצא מאוד מוצלח וטעים!
    רק חייבת לציין לגבי אבקת הסוכר + קורנפלור שמגלגלים בהם, הייתי צריכה כמות של פי 2 בערך מהרשום במתכון (ואם הייתי מצפה את הכדורים בפחות, כל האבקה הייתה נספגת ולא נראית, ככה זה הרגיש)

    השבמחק
  24. האם ניתן להחליף את החלמונים בחלבונים ולהפחית משמעותית את השמן? האם זה יהיה אכיל? פשוט אסור לי שמן בכלל… תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. לדעתי יהיה לזה מרקם של קרקר... לא יודעת מה להגיד לך סורי...

      מחק
  25. ביזול, הגעתי אלייך במקרה, תודה תודה קיבלתי השראה!!! :-)
    לגבי שאלת השמן... מהתנסויות עבר שלי ניתן להחליף את השמן ברסק תפוחי עץ, תוצאה מצויינת וההשפעה מבחינת הטעם על המתכון היא קרובה לאפסית

    השבמחק
  26. קליל וטעים :-) תודה!

    השבמחק
  27. ביזול איזה כיף שאת קיימת!!! גיליתי אותך לגמרי בפוקס וכמאמר השיר זה בא בדיוק בזמן....:)
    הכנתי את העוגיות האלו והן יצאו מ-ו-ש-ל-מ-ו-ת!
    מה שהציב בפני בעיה- בת הזוג שלי פשוט לא סובלת לימון... אבל הבצק הזה הוא כל כך גאוני שאני משתעשעת עם הרעיון פשוט להחליף בו קצת דברים.
    מיצינו קצת את עוגיות השוקולד ולכן חשבתי להחליף את הגרידה והמיץ ברבע כוס חלב + חצי כפית קפה נמס (אני לא אשקר ייתכן שיגיע גם ליקר אספרסו לתערובת) לעוגיות קפה או בחלב קוקוס וקצת שבבים לעוגיות קוקוס והשלב המאתגר ביותר לרכך כמה כפות של לוטוס/ריבה/חמאת בוטנים בחלב... מה דעתך? יש לך נסיונות קודמים דומים? תודה רבה :)

    השבמחק
  28. מתכון מעולה!!! הכנתי למשפחה ובסוף אכלתי הכל לבד : )
    לא מצאתי עוד מתכון כזה שהוא גם מהיר ובלי קירור גם פרווה וגם יוצא רך ונימוח. בקיצור תודה ענקית!!! עכשיו אני כבר לא צריכה להכין פאי לימון בשביל לקבל את הטעם הזה

    השבמחק