יום שלישי, 2 ביולי 2013

קוקילידה שוקו בננה


עוד אתגר של מנטקה, הפעם בנושא גלידה. מזל שיש אתגרים חודשיים שמדגדגים את הצד התחרותי שבי ומפתים אותי לצאת מהתרדמת ולכתוב. לא שזה תחרות, אבל רק קיומה של המילה אתגר בכותרת מדרבנת אותי. ווהו! אתגר! בואו ננסה! כן, אני חנונית מטורפת. איך ידעתם?
החודש האתגר היה גלידה. נראה לי שרצו שנשתמש בגלידה בתור רכיב במנה גדולה יותר, אבל אם יש לכם גלידה, לא הגיוני פשוט לאכול אותה? ברצינות, מה לא בסדר איתכם?
ככה"נ רוב משתתפי האתגר הסכימו איתי ולכן הרבה מהמתכונים הם מתכונים לגלידה, כולל כמה מתכונים לגלידה ללא מכונה. סורו לעמוד המסכם וצפו ברשימה המלאה.

לנו יש בעיקרון מכונת גלידה, אבל אני ממש לא מרוצה ממנו. הוא תוסף לקיצ'ן אייד אבל הוא לא באמת מתלבש עליו בצורה טובה. משהו שקשור לחוסר התאימות בין מודל הקיצ'ן אייד האירופי ומודל התוסף האמריקאי. בהתחלה זה לא התאים בכלל, וחיפוש באינטרנט העלה כמה הצעות יצירתיות לתיקון, שהצריכו מברג ומקדחה. התלוננתי בדף הפייסבוק של קיצ'ן אייד והם שלחו לי כמה חלקים שאמורים להתאים את התוסף לסוג המכשיר שיש לי, וזה עובד בערך. אבל כשהמכונה מסתובבת היא עושה רעשים מפחידים, ולפעמים הקערה מתנתקת מהראש המסתובב, וצריך ממש להתאמץ כדי לחבר הכל כמו שצריך, והגלידה עולה על גדותיה, והיא לא באמת קופאת לגמרי בגלל שהלמעלה של התוסף לגמרי פתוח... מכונת הגלידה הזאת עשתה לי כל כך הרבה עצבים. חשבתי שהיא תהפוך אותי לאחד האנשים המגניבים האלה שמכינים גלידה כל שני וחמישי, אבל היא לא.
אני לא יודעת למה אני משתפת אתכם בכל הבלה בלה הזה, זה לא ממש מעניין, סתם אני צריכה כתף תומכת. שלום קוראים לי ביזול ואני מאוכזבת ממכונת הגלידה שלי. 

בכל מקרה, בהינתן אתגר גלידתי התחלתי בלנסות להכין גלידת אננס ללא מכונה. זה לא הלך וקיבלתי קוביית שמנת ואננס ללא מכונה. לא מומלץ. הקובייה הופשרה, יוצבה עם קצת פודינג וניל, וסיימה את חייה כציפוי לעוגה. סיום מכבד ביותר למתכון לא משהו.
לכן קוראים לכל הסיפור הזה אתגר. כי הוא מאתגר. צריך להיכשל כמה פעמים בדרך.
ההתנסות הבאה היתה כבר הצלחה. מכירים גלידת בננה שמכינים עם מעבד מזון? למי שלא מכיר את השטיק - מקפיאים כמה בננות, טוחנים, ומקבלים גלידה סמיכה ונהדרת. היא גם בריאה, פרווה וטבעונית. את הגלידה הזאת סינדווצ'תי (זה לגמרי פועל) בין שתי מגה-עוגיות שוקולד עם שוקולד צ'יפס. את הגלידה שביצבצה בין העוגיות גלגלתי בסוכריות צבעוניות, והא לכם מגה קוקילידה שוקו בננה. שוקובננילידה?
אפשר כמובן להכין עוגיות רגילות ולהכין קוקילידות אישיות. את העוגיות הכנתי מהמתכון שכבר הופיע פה בבלוג, ושאצלנו בבית חורשים עליו עקב היותו טעים, שוקולדי, קל להכנה ופרווה ללא מרגרינה.

התוצאה בסך הכל די מיוחדת ומרשימה, היא כיפית מאוד להגשה ואכילה, ויחסית פשוטה להכנה. אחלה קינוח רושם ליומולדת בשבת קיץ או משהו בסגנון. 

קוקילידה שוקו בננה
מאת: בישול בזול
עלות: כ-16 ש"ח
כמות: כ-12 מנות

מרכיבים
לעוגיות:
1/2 כוס שמן
1/2 כוס סוכר לבן
1/2 כוס סוכר חום
1/4 כוס קקאו
2 ביצים
1 כפית תמצית וניל
כוס וחצי קמח
1/2 כפית סודה לשתייה
1/2 כפית מלח
1 חבילת שוקולד מריר קצוצה (100 גרם)

לגלידת הבננה:
3-4 בננות
3 כפות סילאן

להרכבה:
סוכריות צבעוניות לקישוט עוגות (ספרינקעלז בלע"ז)


הוראות הכנה
מכינים את העוגיות:
מערבבים את כל המרכיבים למעט השוקולד עד שהתערובת חלקה, במיקסר או ביד. מוסיפים את השוקולד הקצוץ. משמנים היטב תבנית עגולה קטנה, עדיף מסיליקון, ומשטחים לתוכה מחצית מכמות הבצק. אופים בחום בינוני 15-20 דקות עד שהעוגייה אפוייה מבחוץ אבל עדיין רכה מבפנים. נותנים לעוגייה להתקרר ולהתייצב מעט, מחלצים אותה מהתבנית ואופים באותו אופן את יתר הבצק.
שומרים את העוגות במקרר או במקפיא עד להרכבת הקוקילידה.

מכינים את גלידת הבננה:
יום לפני הכנת הגלידה מקלפים ומקפיאים את הבננות. מעבדים את הבננות הקפואות במעבד מזון יחד עם הסילאן עד שמתקבלת גלידה אחידה ללא גושים. מעבירים במהירות את הגלידה לכלי ומחזירים לפריזר להקפאה מחדש.

מרכיבים את הקוקילידה:
מוציאים את גלידת הבננה מהמקפיא ונותנים לה להתרכך טיפה בטמפ' החדר. מניחים יריעה יפה של נילון נצמד על השיש ומניחים מעל את אחד העוגיות. משטחים מעל את גלידת הבננה, ומכסים בעוגייה השנייה. מיישרים את הצדדים עם סכין כדי לוודא שגלידת הבננה מגיעה עד לקצה העוגיות מכל הצדדים. סוגרים מעל הקוקילידה את הניילון הנצמד, ומצפים מסביב בעוד ניילון נצמד כך ששכבת הגלידה כלואה ולא תנזל החוצה לפני שתתקשה. מכניסים את הקוקילידה לפריזר ומקפיאים עד שהגלידה יציבה, לפחות כחצי שעה.
לפני ההגשה מוציאים את הקוקילידה ומפשיטים אותה מהנילון הנצמד. מניחים בצלחת שטוחה כמות נדיבה של סוכריות ומגלגלים את שכבת גלידת הבננה החשופה בסוכריות עד לציפוי.
את השאריות (אם יש) עוטפים חזרה בנילון נצמד כמה שיותר מהר ומחזירים לפריזר.

למה כל התמונות הן של קוקילידה חצי אכולה?
ובכן שכחתי לצלם לפני שבת, והזמנתי חברים לסעודה שלישית בה הקוקילידה הלא מצולמת הוגשה...



9 תגובות:

  1. נהדר. יופי של שילוב שוקולד ובננה,
    הילדים שלי ישמחו שאכין להם כזה פינוק ואפילו בלי הרבה רגשות אשמה על שמנת וחמאה.
    תודה:)

    השבמחק
  2. ביז, רצו שתשתמשו בגלידה איך שבא לכם - כחומר גלם, כ"בואו נכין גלידה בעצמנו", החוקים מאד רופפים ;-)
    וברור שאם יש גלידה, הכי הגיוני פשוט לאכול אותה!!

    קיצור, הקוקילידה נראית נהדרת והספרינקלז (סליחה, ספרינקעלז) עושים אותה כל כך שמחה ומשמחת.

    השבמחק
  3. נראה נהדר.
    יש דרך להכין את הגלידה עם מיקסר?

    השבמחק
  4. חוץ מהבננה נראה מצוין :)
    אמרה הילדה בת ה-6

    השבמחק
  5. תודה רבה, נראה אחלה מתכון, והוא גם פרווה אז בכלל..
    אני אשמח להסבר על אפיית העוגיות: כתבת 12 מנות, ולא הבנתי איך אופים את העוגיות: תבנית אחת קטנה 12 אפיות, או תבנית גדולה 12 עיגולים או בכלל משהו אחר..?
    תודה,
    בלהה.

    השבמחק
  6. רחל, זה נראה פשוט מעולה! אפשר ממש להרגיש את הרכות של העוגיות - כמו שאני אוהבת :)

    השבמחק
  7. גם אני גיליתי לאחרונה את נפלאותיה של גלידת הבננות, ואצלי זה עוד קרה במקרה, מה שהפך את הגילוי למשמח במיוחד (בננות מעפנות שהפכו ל"דבש" מהר מן הצפוי, נחתכו יפה-יפה לעיגולים שהוכנסו בספונטניות לפריזר ונולדו מחדש כפינוק האולטימטיבי לתקופת המבחנים המיוזעת).

    השבמחק
  8. נראה מדהים! וממש שמח וצבעוני כזה :)

    השבמחק
  9. גם גיליתי לא מזמן את גלידת הבננות והיא מככבת אצלי, אבל את הקוקילידות האלה (הכנתי בקטנות ולא בבודדת ענקית, לגמרי עובד) הכנתי עם גלידה רגילה (החבר שונא בננות). יצא ממש מוצלח, המרקם מושלם.

    השבמחק