יום רביעי, 27 באוקטובר 2010

בישול בזול לא יהיה המאסטר שף הבא של ישראל

מאז שהתוכנית מאסטר שף החלה בשידוריה אני חיה בפחד מתמיד שצוות שופטי התוכנית יגיע אלי הביתה ויבצע בי לינץ', לאחר משפט שדה זריז שימצא אותי אשמה בפשעים נגד הקולינריה.
מה לא עשיתי? השתמשתי באבקת מרק ("אפילו קצת זה יותר מדי" אומר לי חיים כהן בעצב). בישלתי מספרי בישול ("מה חשבת לעצמך??" מסננת מיכל אנסקי מבין שפתיים חשוקות, עיניה רושפות אש וגיצים). השתמשתי בקופסאות שימורים, ופעם אפילו הכנתי קציצות מ"מוצר בשר מעובד טחון בתוספת חלבון מהצומח" (טוב זה באמת היה טעות). רפי אדר יקשור אותי למקרר עם סינר המאסטר שף שבידו, ואייל שני יזעק לתוך אזני את זעקת הפטרוזיליה עד שנפשי תרד ביגון שאולה.
אני יודעת שאני על הכוונת שלהם. זה רק עניין של זמן.

אגב, אם אתם תוהים לעצמכם מדוע אני משחיתה את זמני בצפייה בתוכנית ריאליטי, תנוח דעתכם- אינני עושה זאת לעיתים תכופות. אבל המקרה דנן הוא מקרה מיוחד. אני מחכה לאריאלה מבישול בקצב הסלסה שתפציע על המסך שלי ובחינניות השובה שלה תקרע לכולם את הצורה.

עדויות מפלילות במזווה

בכל מקרה, בהינתן שאני חיה על זמן שאול, הבה נתפרע עם מרכיב שבטוחני שהייתי מקבלת עליו קיטונות בוז מצוות השופטים. המתכון של היום הוא מתכון פשוט עם שדרוג- קוגל תפוחי אדמה (או פשטידה אם תרצו), שמוסיפים לו באמצע שכבה של סלמי. כן, סלמי. מוצר בקר מעובד שקונים בסופר ושאת תוכו מי ישורנו.

אבל טעים.
יש לי חבר טוב שטוען שכל דבר טעים, טעים יותר עם סלמי (קביעה זו הביאה אותו לפיתוח המתכון הידוע שלו - פשטידת בשר עם בשר ובשר). אני לא בטוחה שאני מסכימה עם כוללנותה של קביעת הסלמי - לצורך העניין, גלידת סלמי מהווה הפרכה טובה - אבל במקרה זה הקביעה מוכיחה את עצמה. קוגל פשוט ובלתי מזיק, הופך בתוספת סלמי לכמעט-עיקרית מהסוג שמיישרים כל הזמן. ואגב סלמי, הרי לכם טיפ מס' 4: אם אתם מאוכלי הנקניקים והסלמי, שימו לב שבהרבה מקרים יצא לכם זול יותר לקנות נקניקים במעדנייה ולא באריזות סגורות.
נוסף על הסלמי, הוספתי לקוגל גם קצת גזר, למתיקות, וכדי שתוכלו לראות בחושך כשאייל שני בא לדקור אתכם בלילה עם פילה דג קפוא מהפריזר שלכם.


קוגל תפוחי אדמה וגזר עם סלמי
מבוסס על: מתכון של גיורא שמעוני שפורסם באתר about.com עם תוספות שלי.
כמות: מספיק כתוספת ל6-8 סועדים
עלות: בערך 16 שקלים

מרכיבים
4 תפוחי אדמה בינוניים
3 גזרים בינוניים
1 בצל בינוני
3 ביצים
1/4 כוס שמן
2 כפות קמח
כפית מלח
חצי כפית פלפל שחור טחון
100-200 גרם סלמי (בהתאם למידת הסלמיות הרצויה)

הוראות הכנה:
מחממים תנור לחום בינוני- גבוה, 200 מעלות.
מגררים גס את תפוחי האדמה, הגזר והבצל במעבד מזון או פומפיה.
נותנים לירקות לנוח ולהגיר נוזלים 3-5 דקות ובינתיים מערבבים בקערה גדולה את הביצים, השמן, הקמח, המלח והפלפל. בנוסף, חותכים את הסלמי לחתיכות של 2X2 ס"מ בערך, ושומרים בצד.
סוחטים את הירקות המגוררים מעודפי הנוזלים, ומערבבים לתוך הקערה.
שופכים מחצית מהתערובת לתבנית קטנה-בינונית משומנת.
מפזרים את הסלמי ששמרנו בצד מעל התערובת באופן אחיד, ומכסים ביתר התערובת.
אופים ללא כיסוי במשך כשעה או עד שהפשטידה שחומה ויפה.





סלמי מציץ מבין החרכים

4 תגובות:

  1. לרדוף אחרייך עם מערוך?

    :-)

    השבמחק
  2. את צריכה לכתוב יותר על סלאמי.

    מעריץ אלמוני.

    השבמחק
  3. אז הנה אני עומדת במטבח עם שולחן עמוס שקיות רמי לוי, המחשב תופס חצי שיש, סוג של מפריד בין בשר לחלב- כי יצא שאני מכינה במקביל את קוגל תפוחי האדמה הנ"ל ואת המאק אנד צ'יז אנד בירה... ולקינוח, ניסיתי סופסוף את קציצות העוף עם הבורגול ואגוזי המלך- הכי פאצ'קריי אבל היה טעים עוד לפני שנכנס לתנור (אוי שיט, סלמונלה!). בקיצור, השבת אני חייבת לך תודה ענקית על ההשראה, ובכללי תודה על שאת ממשיכה לכתוב. וגם מזל טוב על הצטרפות העוללה (לדעתי יש לקרוא ooh-la-la), ברכות!

    השבמחק