יום שני, 18 באפריל 2011

כמה נאכל - המחשה גרפית

"ניסו להרוג אותנו, לא הצליחו, בואו נאכל", כך מתאר הפתגם את הוויית החגים היהודית. אבל, נשאלת השאלה, כמה נאכל? הפרחת סיסמאות ללא כימות או כיסוי איננה לרוחה של בישול בזול.
לכן ייצרתי דיאגרמה מאירת עיניים שתמחיש לקוראי את צריכת הקלוריות הממוצעת כפונקציה של חודשי השנה העבריים (מי שצריך תזכורת בנוגע לחודשים, או מי שסתם במצב רוח נוסטלגי, מוזמן לעיין קודם לכן בסרטון הזה). 
לחצו על התמונה להגדלה

בשורה התחתונה, גם אם תאכלו קצת יותר מדי הערב בסדר, אתם יכולים להתנחם בעובדה שאתם רק חלק קטן ממגמה קלורית כללית.


מכיוון שבכל זאת בלוג אוכל כאן, אי אפשר בלי מתכון. אמנם קצת מאוחר, אבל אני מצרפת את הגרסא שלי לחרוסת עיראקית. מקסימום תכינו בשנה הבאה.
אצלנו בבית אני האחראית על החרוסת מימים ימימה - גוזרת מתכונים מעדות שונות ומתנסה כל שנה במשהו חדש. כשטעמתי את החרוסת העיראקית התאהבתי. היא כל כך פשוטה (בהנחה שמשתמשים בסילאן קנוי, מה שאני, בעוונותי הרבים, עושה), והאלכימיה בין טעמי האגוז והסילאן מכשפת אותי. אני משנה קצת את היחסים בין המרכיבים לטובת האגוזים כדי שהחרוסת לא תהיה מתוקה עד כדי כאב, ואני גם קולה את האגוזים. כל דבר טעים עם אגוזי מלך יהיה טעים פי שתיים עם אגוזי מלך קלויים, כך נדמה לי.
חג שמח!


חרוסת עיראקית
מבוסס על: מתכון רווח עם עדכונים שלי
עלות: כ-8 ש"ח
כמות: קערת חרוסת קטנה עד בינונית. אם יש לכם סדר רב משתתפים כדאי להכפיל או אפילו לשלש את המתכון


מרכיבים
1 כוס אגוזי מלך (בערך 100 גרם)
1/4-1/3 כוס סילאן


הוראות הכנה
קולים את האגוזים על מחבת יבשה או בתנור (להוראות מעט יותר מפורטות לקלייה בתנור ראו במתכון בסוף הפוסט הזה).
כשהאגוזים מתקררים טוחנים אותם במעבד מזון עד לקבלת משחה גרגרית, לא חלקה. מוסיפים את הסילאן וטוחנים עוד כמה שניות.
אם אין לכם מעבד מזון פשוט קוצצים את האגוזים עד לטקסטורה הרצוייה , מעבירים לקערה ומערבבים פנימה את הסילאן.
אפשר להוסיף עוד סילאן לפי הטעם.





6 תגובות:

  1. מעניין, אני מכירה את הגרסא עם הבוטנים הטחונים. טעימה בטירוף + נאכלת עם עלה מקופל ל-2 של חסה פריכה.

    השבמחק
  2. גדול.
    באופן כללי, אין כמו רגע ה"כורך" בליל הסדר לנפש קולינרית. פיוז'ן במיטבו.
    (וגמני בשנים האחרונות משתמשת בהגדה של "הלילה הזה" ובכל פעם מופתעת מחדש כמה אני עייפה כל כך עד שאין לי כוח בכלל לקרוא את כל המסביב. אבל עדיין, יופי של הגדה)

    השבמחק
  3. אני בהלם! החרוסת החביבה שאני מכירה מגיל אפס במקום כה חשוב!
    (פוסט ראשון שלך שאני קוראת.)

    רוני

    השבמחק
  4. אהבתי את הדיאגרמה...גדול!!
    החרוסת נראית נהדר!
    חג שמח.

    השבמחק
  5. אני מכירה עם בוטנים ואז זה הרבה יותר זול או במחיר המצויין יוצאת קערה גדולה

    השבמחק
    תשובות
    1. נשמע מעניין! לצערי לא אוכלים אצלנו בוטנים בפסח אז אני לא אוכל ליישם בחג...

      מחק