יום שלישי, 21 ביוני 2011

על עוגיות סבתא ועוגיות קוואקר ללא מרגרינה


כבר מזמן לא העליתי מתכון לעוגיות ללא מרגרינה ואני מתנצלת על כך קוראי היקרים. חגים, לחץ, ומתכונים שבאמת היו צריכים עוד מקצה שיפורים עיכבו אותי. אז היום, סוף סוף, עוד מתכון של עוגיות עם שמן, בלי חמאה או מרגרינה, לאוסף.

ברי מזל הם האנשים שיש להם עוגיות של סבתא, או לפחות זכרונות שלהם. לא לכולם יש סבתא. לא כל סבתא אופה עוגיות. יש כמובן סבתות שאופות ומבשלות עוד שלל מטעמים במקום או מלבד עוגיות. אל לנו לזלזל לרגע ביכולותיה של סבתא. אבל עוגיות של סבתא זה משהו מיוחד.
סבתא שלי לא בדיוק הייתה ידועה ביכולותיה במטבח. היא לימדה, ניהלה, עבדה עם ילדים עם קשיי למידה, פיתחה תוכניות לחינוך מיוחד... רק בלבשל היא לא השקיעה יותר מדי. כנראה שבינה ובין סבא שלי הם הצליחו איכשהו להאכיל את ילדיהם בצורה סבירה, אחרת לא הייתי פה. אבל ברגע שאמא שלי הייתה גדולה מספיק האחריות על הבישולים הועברה אליה. כך, כשאני הכרתי את סבתא שלי לא היו לה איזהשהם תבשילים או מאפים מיוחדים שהיא הכינה מימים ימימה. למעשה, כששאלתי את ההורים שלי מה סבתא יודעת לבשל הם גיחכו קלות וענו ב-"דיאט קולה". אבל מה, סבתא שלי הייתה חכמה. היא השכילה להבין שראוי לה, ולכל סבתא באשר היא, להצטייד 
בעוגיות סבתא ראויות לשמן. אני בספק אם היא הייתה מכינה אותם כשאנחנו הנכדים לא היינו בסביבה, במיוחד מכיוון שהיא הייתה סוכרתית, אבל כל פעם שבאנו, היינו מכינים איתה את עוגיות הסבתא המסורתיות. העוגיות של סבתא שלי היו עוגיות קוואקר עם קינמון, צימוקים ו/או שוקולד צ'יפס. ברור שאני עוד זוכרת את טעם, והריח ואת המטבח הכחול עם הטפט על הקיר. לערבב עם כף עץ, לסדר גושי בצק על התבנית ולחטוף טעימה פה ושם... סבתא שלי הייתה גרה בארה"ב. לרוב לא הייתי רואה אותה יותר מפעם, אולי פעמיים בשנה. בשנים האחרונות גם די ירדנו מעניין העוגיות - היה לה קשה לעמוד וללכת. אבל אני זוכרת את עוגיות הסבתא שלה, ואני אוהבת אותה על כך שהיא ייצרה לי ולשאר הנכדים שלה זכרונות כאלה.
אמרתי לכם שהיא הייתה חכמה.

צימוקים - הפתעה טעימה או מקור כל
הרוע בעולם? (אם אתם בדעה השנייה אפשר
להשמיט אותם מהמתכון)
היא חסרה לי. לא בצורה מעורפלת כזאת של "אוי חבל אני מתגעגעת", אלא בנקודות מאוד אמיתיות וקונקרטיות. חבל לי שהיא לא קוראת את הבלוג שלי. איך היא הייתה נגנבת שנכדה שלה כותבת בלוג אוכל בעברית. ברור לי שהיא הייתה משאירה הודעות מביכות בעברית המעט תנ"כית שלה ותמיד חותמת בגאווה כ"סבתא".
חבל לי שהיא לא הייתה בחתונה שלי, שהיא לא פגשה את אישי, אבל טוב נו, אלה כבר כאבים סטנדרטיים של נכדה שאיבדה סבתא קרובה.

אני לא יודעת אם מישהו שמר את המתכון המדוייק שהיא השתמשה בו, זה גם לא ממש משנה. היום אביא את הגרסא שלי לעוגיות קוואקר, עם צימוקים, שוקולד וקינמון. כל עוד השילוב הזה נמצא הזכרון נשמר.
הרבה זמן אני בחיפוש אחר מתכון טוב לעוגיות קוואקר שמבוססות על שמן, ללא חמאה או מרגרינה. אלה עוגתיות מדי, אלה יבשות מדי... בשבוע שעבר נתקלתי במתכון לחיתוכיות קוואקר עם שכבת שוקולד באמצע. הם יצאו לא רע, לאחר כמה שינויים מצידי, אבל חשבתי לי שהבצק, עם השינויים שעשיתי, עשוי לנפק את עוגיות הקוואקר שחיפשתי. אכן, מצאתי את מבוקשי - עוגיות מעט פריכות מבחוץ, רכות מבפנים, מלאות בשוקולד וצימוקים, ומפיצות ריח נפלא בכל הבית. מומלץ!

עוגיות קוואקר עם צימוקים, שוקולד וקינמון (ללא מרגרינה) 
מאת: בישול בזול (מבוסס במעומעם מאוד על המתכון הזה)
כמות: כ-45 עוגיות
עלות: כ-13 ש"ח

מרכיבים:
1/2 כוס צימוקים
2 כוסות קוואקר
1.5 כוסות סוכר חום
1.5 כוסות קמח
1/2 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית סודה לשתייה
1/2 כפית מלח
1/2 כפית קינמון
3/4 כוס שמן
2 ביצים
80 גרם שוקולד מריר

הוראות הכנה:
מניחים את הצימוקים בקערה, מכסים במים חמים ונותנים להם להתרכך קצת.
בזמן שהצימוקים מתרככים מכינים את הבצק. מערבבים בקערה את כל המרכיבים היבשים: קוואקר, סוכר חום, קמח, אבקת אפייה, סודה לשתייה, מלח, וקינמון.
מוסיפים את השמן והביצים (רצוי לטרוף מעט את הביצים לפני ההוספה. אפשר לעשות זאת בכוס בה מדדתם את השמן, שלא תצטרכו לשטוף עוד כלי), ומערבבים עד שהתערובת אחידה.
קוצצים את השוקולד (ראו פה להמחשה), מסננים את הצימוקים מהמים ומערבבים את שניהם לתוך הבצק.
יוצרים כדורים בגודל שבין מסטיק עגול לאגוז מלך ומניחים על תבנית משומנת עם מרווח של כמה ס"מ בין כדור לכדור. לא להיבהל אם הבצק קצת מתפרק ולא מחזיק. הוא מתייצב יותר באפייה, על דאגה.
אופים בתנור בחום בינוני, 180 מעלות, במשך 8-12 דקות עד שהעוגיות מתרחבות ומזהיבות מעט.
תנו לעוגיות להתקרר כמה דקות לפני שאתם מורידים אותם מהתבנית, שלא תתפרקנה.










מה עושה פה מיכאלנג'לו? תגלו בקרוב...

64 תגובות:

  1. אהבתי ואימצתי בקרוב אנסה תודה
    נראות נפלא

    השבמחק
  2. מפתה :) תודה רבה על המתכון היחסית בריא הזה.
    רציתי לשאול אם לדעתך בצק העוגיות יעבור בשלום הקפאה?

    אני מאד אוהבת שיש לי בצק חירום במקפיא ואז ב4 דקות יש לי ריח עוגיות בבית בכל עת. כמעט תמיד יש לי את בצק העוגיות שוקולד צ'יפס במקפיא :)
    מחכה לתשובה ותודה רבה על הבלוג המשובח

    השבמחק
  3. לדעתי אין שום בעיה, הם די דומים בהרכבם לעוגיות השוקולד צ'יפס. למעשה כמעט כל בצק עוגיות, כל עוד הוא לא מבוסס על חלבונים מוקצפים או משהו כזה, אפשר להקפיא.

    תודה על המחמאות :)

    השבמחק
  4. וואו! כרגע הכנתי אותם והם פשוט מצוינות!

    עשיתי קצת שינויים שמי שרוצה יכול לאמץ למרות שאני בטוחה שהם מעולות גם בלעדיהן:

    1. ערבבתי בין שיבולת שועל אינסטנט לרגילה- כי זה מה שהיה לי
    2. הפחתתי מכמות הקמח והוספתי במקום סובין שיבולת שועל (יותר בריא).
    3. הורדתי את כמות השמן לחצי כוס והוספתי במקום כף חלב סויה.
    4. הפחתתי מכמות הסוכר החום לכוס אחת וטיפטפתי קצת ממתיק נוזלי. יצא מתוק מספיק ולדעתי אפשר להפחית עוד.
    5. הוספתי חמוציות קצוצות- נחמד, אך לא הכרחי. נראה לי שאגוזי מלך יהיו תוספת מומלצת.
    6. הגדלתי את כמות השוקולד- כי אם כבר :)
    7. הוספתי כפית תמצית וניל.
    8. חצי מהכמות הקפאתי ואדווח בהמשך איך הם לאחר הקפאה.

    שבת שלום לכולם וממליצה בחום על העוגיות האלו. הם סמי בריאות, קלות להכנה, פרווה, ויש להם מרקם נעים וכייפי. מאד ביתי.

    השבמחק
  5. גיליתי את הבלוג במקרה, קראתיח את כל הרשומות והוא ממש מעורר השראה.
    אם אפשר לבקש בקשה קטנה למתחילים- קצת יותר מידע בסיסי, פשוט, כזה שנראה לך מובן מאליו. איך יודעים מה נחשב יקר ומה נחשב זול, איך משווים מחירים ביעילות (בייחוד של פירות וירקות), איך יודעים מתי העונה. מה אמורה להיות עלות מתאימה למנה וכמה בכלל הגיוני להוציא על מזון (בהנחה שרוצים לבשל בזול, כמובן). וגם אם לא יצא לך לענות אז לא נורא, בטח אפשר ללמוד את זה תוך כדי.
    שוב תודה ומקווה שתמשיכי לכתוב.

    השבמחק
  6. אנונימי מס' 1 - אני שמחה לשמוע שיצא לך טוב, ותודה שחזרת לשתף! אני ממש מעריכה את זה.
    אני גם אוהבת את ההגדרה סמי בריאות :)

    השבמחק
  7. אנונימי מס' 2 - וואו, זו שאלה גדולה :) קשה להגיד מה אמור להיות מחיר של משהו, מה נחשב יקר ומה זול. תלוי את מי שואלים. יש אנשים שאוכלים פיתה ומרגרינה, ויש שאוכלים במסעדות יוקרה (אבל עם קופון של גרופון! אז יחסית זה זול! ;).
    אני מדברת על כל מיני נקודות בכל מיני פוסטים בבלוג, אבל הנה כמה רעיונות בסיסיים:

    - מודעות - הכי חשוב. כשאת עושה קניות, תדעי כמה עולה כל פריט שאת קונה. אם זה במשקל, תראי מה המחיר לקילו ותנסי להעריך. זה מתחבר לשאלתך לגבי מחירי פירות וירקות - צריך פשוט להסתכל. תעברי על כל הפירות והירקות בסופר ותראי מי עולה הכי פחות לקילו. אחרי שתעשי את זה פעמיים שלושה את כבר תזכרי מה נוטה להיות יותר זול ותוכלי לחפש מתכונים בהתאם.
    עצם המחשבה על כל פריט במונחים של "כמה זה עולה לי" ולא רק במונחים של "וואו זה נראה טעים" עוזר להוציא פחות. תנסי להעריך כמה בערך יצא לך הקנייה לפני שאת מגיעה לקופות, שלא פתאום תגלי שהוצאת כמה מאות יותר משתכננת.

    - אוכל מעובד זה יקר. שניצלים קפואים, סלטים מוכנים, יוגורטים בטעמים, חטיפים, עוגות ועוגיות מוכנות וכו' וכו'. כלל אצבע - ככל שרשימת המרכיבים ארוכה יותר, ככה זה יעלה יותר. הרבה פעמים יותר זול להכין בעצמך (כמובן כתלות בכמות הזמן שיש לך).

    - קטניות יבשות זה זול (ובריא)!! עדשים, חומוס שעועית... חצי קילו יעלה לרוב לא יותר מעשרה שקלים, הנפח מוכפל (לפחות) אחרי השרייה ובישול, והם מהווים אחלה בסיס לארוחות - מג'דרה, תבשילים קטניות וירקות, קארי... גם אם אני מכינה תבשיל עם עוף או בשר אני משתדלת להוסיף גם קטניות מבושלות כדי לקבל יותר אוכל בפחות כסף.

    - להמעיט בבשר יקר. בשר בקר מהקצבייה בסופר בדרך כלל עולה לפחות 40 ש"ח לקילו. כך גם פרגיות. את יכולה בכיף להוריד כמה מאות כל שבוע בקצבייה בלי לשים לב אם את קונה מוצרים יקרים יותר. עוף לעומת זאת זול הרבה יותר. חזה עוף זה בכלל שווה כי את מה שאת קונה זה בשר נטו אז אפשר "למתוח" את זה בתבשילים. עוף זה עדיין לא זיל הזול, אבל עדיין הרבה יותר זול מבשר בקר טרי.

    טוב, כתבתי פה מגילה שלמה ועדיין יש לי מלא מה להגיד. אני משתדלת לכתוב את התובנות שלי בפוסטים (שם אני יכולה להרחיב יותר), בעיקר באלה עם הטאג "טיפים", את מוזמנת לעבור עליהם. אבל באמת, הכי חשוב המודעות. כשאת יודעת כמה מה שאת קונה עולה את יכולה להתחיל לחשוב איפה אפשר לחסוך. אני מקווה שעזרתי. אם יש לך עוד שאלות, תרגישי חופשי.

    השבמחק
  8. תודה רבה רבה, אמשיך לעקוב!

    השבמחק
  9. אני קוראת לעוגיות האלו "אסון טבע". כי עם כל הכבוד לסמי-בריאות שלהן, כבר אכלתי 15... הן כל-כך מוצלחות שהן מתאימות גם כמתנה ליולדת, או שכנים חדשים, וכו'. הן מעולות!! כל הכבוד!! מי יודע - אולי הנכדים שלי יקראו להן העוגיות של סבתא....

    השבמחק
  10. רציתי להכין את העוגיות איזה סוכר חום? כהה או בהיר? ואיזה כוס מדידה?
    תודה

    השבמחק
  11. הסתכלתי על הסוכר החום שלי. בעברית כתוב סוכר חום קלאסי, באנגלית כתוב שהוא כהה. הידד לבהירות. אז נראה לי שזה לא משנה, רק אל תשתמש/י בסוכר דמררה כי יש לזה מרקם אחר.
    אני משתמשת בכוס מדידה סטנדרטית. זה 250 מ"ל אם אני לא טועה.

    השבמחק
  12. בתשוש - אני מאוד שמחה שאהבת. אולי אפשר להסכים על ניסוח בינים: אסון טבע סמי בריא.

    השבמחק
  13. תודה בסוף הלכתי על ההיגיון והכנתי עם סוכר חום כהה והכוס מדידה שלי של 250 מ"ל.
    העוגיות יצאו ממכרות אין דברים כאלה הכנתי על הבוקר ושלחתי לגננות בגן של הבת שלי וכולם נהנו..עם כוס חלב זה מושלם!!!
    פעם הבאה חשבתי להכין עם אגוזים פקאן או מלך מה את חושבת?
    ותודה על המתכון ובכלל על כל המתכונים עם השמן גם אני לאחרונה סולדת ממרגרינה.

    השבמחק
  14. מעולה! אני ממש שמחה שיצא טוב. נראה לי שיצא אחלה עם אגוזים. לצערי אני בדרך כלל לא אופה עם אגוזים. עם איש שלא אוהב ואבא אלרגי, אף אחד לא יאכל את זה אצלנו.

    השבמחק
  15. היה לך מתכון פשוט ומדהים של עוגיות קוואקר עם קקאו והתגובה שלי מתייחסת אליו. ניסיתי אותו והיה קל להכנה (וזה אצלי קריטריון חשוב), טעים ומהיר ואפילו בתי, שלא חובבת עוגיות, אהבה את התוצאות. כיף לקרוא ולהכין דברים פשוטים ובריאים במחירים שפויים. אגב, לאן נעלם המתכון המופלא הזה?

    השבמחק
    תשובות
    1. עוגיות שוקולד, חמאת בוטנים וקוואקר מהירות, ללא אפייה (פרווה ללא מרגרינה)
      מאת: בישול בזול, בהשראת המתכון הזה
      עלות: כ-9 ש"ח
      כמות: כ-20 עוגיות

      מרכיבים
      1/4 כוס קקאו
      1/2 כוס סוכר
      1/4 כוס חלב קוקוס (אני מניחה שאפשר גם להשתמש בחלב סויה, אבל לא ניסיתי)
      1/2 כוס חמאת בוטנים (אני אוהבת עם שברי בוטנים, אבל אפשר גם חלק)
      1 1/2 כוסות שיבולת שועל מהירת הכנה (קוואקר), אפשר להחליף חלק מהקוואקר גם בפצפוצי אורז ליתר קראנצ'יות

      הוראות הכנה:
      מערבבים את הקקאו והסוכר בסיר קטן. מוסיפים את חלב הקוקוס, מדליקים את האש ומערבבים עד שהסוכר מתמוסס. מביאים את התערובת לרתיחה, נותנים לו לרתוח 1-2 דקות ומכבים את האש.
      מערבבים פנימה את חמאת הבוטנים, ולאחר מכן את הקוואקר.
      משטחים בתבנית קטנה וחותכים מיד לריבועים (העוגיות עשויות להתפורר אם תחתכו אחרי הקירור וההתייצבות), או מגלגלים לכדורים ומשטחים מעט.
      עדיף לאכול עוד באותו יום, אפשר לשמור עוד כמה ימים בקופסא אטומה.

      מחק
  16. מממ... לא נראה לי שזה היה פה. אף פעם לא העליתי מתכון כזה. המתכונים שיש לי עם קקאו הם עוגיות שוקולד עם שוקולד צ'יפס ועוגיות מושלגות, אבל באף אחד אין קוואקר.
    זה נשמע טעים אבל, אם תמצאי את המתכון אשמח אם תשתפי את הלינק.
    בהצלחה :)

    השבמחק
  17. תודה רבה על המתכון, עוגיות מעולות, טעימות בטירוף! אפילו נזק קולינרי שכמוני לא הצליחה להרוס אותן.
    זללנו את כולן תוך יומיים (להגנתנו, הכנתי רק חצי מתכון, ולא אני אכלתי את הרוב, נשבעת! :)).
    long time reader, first time commenter...:)

    השבמחק
  18. 10 נקודות לאנונימי על הרפרנס! :)
    ואני מאוד שמחה לשמוע, תודה :)

    השבמחק
  19. כבר כמה זמן אני זוממת להכין את העוגיות האלו, וכשהדרישה היתה מושחת אבל בריא הן התאימו בדיוק.
    והן יצאו נהדרות!
    זו אלטרנטיבה ראויה ובהחלט בריאה יותר להרבה מתכונים, המון תודה!

    (כמובן שהכנתי כמות כפולה- אחת עם צימוקים ושוקולד והשניה עם פקאנים וחמוציות. החלפתי חצי מכמות הקמח בקמח מלא,ופעם הבאה אני אנסה עם קצת פחות סוכר)

    שבת שלום!

    השבמחק
  20. סורי שאני מגיבה רק עכשיו, אבל אני ממש שמחה שעדכנת. טוב לדעת שזה יוצא טעים גם עם קמח מלא.
    תודה אנונימי :)

    השבמחק
  21. הכנתי את העוגיות. הן יצאו מאד טעימות. כל הכבוד! המתכון מוצלח מאד.
    רק שימו לב שהן יוצאות מתוקות מאד מאד, נראה לי שאפילו אם מכינים אותן לילדים אפשר לשים פחות סוכר, ולמבוגרים הרבה פחות סוכר.
    וכמו שאני מכיר את עצמי, עכשיו אני אנסה להכינן עם פחות ופחות שמן עד שכבר לא תהינה טעימות. אלוהים-למה דווקא השמן הוא שגורם לעוגיות להיות פריכות וטעימות? למה לא היית יכול לסדר שדווקא תוספת של מים או משהו דל קלוריות אחר יעשה את העבודה?

    השבמחק
  22. שמחה שנהנית :)
    אני גם תוהה למה דווקא השמן גורם לעוגיות להיות פריכות. למה זה לא היה יכול להיות עלי תרד או מנגולד או כרוב או משהו כזה? (אם כבר דל קלוריות אז שיהיה גם עם ויטמינים :)
    אבל אני די בטוחה שאתה יכול להוריד כמה כפות מהשמן בלי יותר מדי נזק. נראה לי שאחת המגיבות לעיל עשתה את זה.

    השבמחק
  23. זהו. החלטתי. אני פשוט אוהבת אותך!
    כל פעם שאני צריכה מתכון טעים, זול, קל להכנה וכן- גם זול אני מוצאת בבלוג הזה את כל הפרמטרים.
    תודה:-)

    השבמחק
  24. תודה לך :) איזה כיף לשמוע!

    השבמחק
  25. האם הכוונה לקוואקר מהיר הכנה או שבולת שועל שלמה?

    השבמחק
  26. יצאו עוגיות מדהימות!! החלפתי חצי כוס קמח בקמח מלא, אבל הורדתי את הצימוקים ויצא מ-ד--ה-י-ם-! כל הכבוד על המתכון המשובח!

    השבמחק
  27. עכשיו בתנור! מחכה ומחכה
    בינתיים נראה מעולה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כבוד :) תעדכני איך יצא?

      מחק
    2. טוב אז ככה! יצא מעולה! בדיוק כמו שרציתי.
      אני הולכת קצת לחפור אז תתכונני!
      היה ממש בא לי עוגיות קוואקר קראנצ'יות,וישר נזכרתי במתכון שלך, כי לא היה בא לי להשתמש בחמאה!
      אז קראתי את תגובות הגולשים ועשיתי ככה:
      השמטתי את התוספות כי היה בא לי רק שיבולת שועל.
      השתמשתי בשיבולת שועל אינסטנט-מעולה.
      שמתי 3/4 כוס סוכר לבן (כי לא היה חום) והוספתי 3 כפיות סוכר וניל אמיתי ו3 כפיות קינמון כי אני חולת קינמון.
      הכל מעולה, רק בנגלה הראשונה העוגיות לא השתטחו לי באפייה, אז בתבניות הבאות לאחר שיצרתי כדורים מעכתי אותם לפני האפייה.
      קראנצ'י ומשובח! תודה על מתכון מעולה.אצלם ואעלה בפייסבוק.

      מחק
  28. חיפשתי באינטרנט את העוגיות האלה ללא מרגרינה\ חמאה והמתכון פשוט מדהים !! בול מה שמתאים לי !!
    העוגיות יצאו נהדר יש להן ריח מדהים !!
    בנוסף הוספתי קצת שוקולד מגורד וזה רק שיפר :)

    השבמחק
  29. מי יודע אם מדובר בקוואקר גס או בקוואקר של דייסות?

    השבמחק
    תשובות
    1. שני סוגי הקוואקר טובים, גם גס, גם הכנה מהירה. אני אוהבת קצת יותר עם ההכנה המהירה, אבל זה אישי.

      מחק
  30. אליקו מקהירו11 ביוני 2012 בשעה 8:15

    שלום..תודה על המתכון הקליל :)
    העוגיות יצאו טעימות אבל לא במרקם קראנצי אלא רך יותר,יכול להיות כי לא היה לי סודה לשתיה? מה בעצם נותן להם קראנציות או רכות במתכון?

    השבמחק
    תשובות
    1. ממה שאני מבינה, מה שהופך עוגיות לקראנצ'יות זה היחס בין השומן לקמח ולנוזלים. כשמחליפים שמן ברסק תפוחים נגיד, מקבלים עוגיות יותר רכות מאשר קראנצ'יות. גם לאפות אותם קצת יותר זמן, ולהכין עוגיות קטנות יותר, עם יותר שטח פנים הופך אותן לקראנצ'יות יותר.
      האמת שאין לי מושג אם הסודה משפיע על הקראנצ'יות של העוגיה. הסודה אמורה להתפיח את הבצק, אולי בגלל שהבצק נשאר דחוס יותר הוא נהיה גם רך יותר...? מעולם לא ניסיתי בלי סודה לשתייה, ובאמת שאני מנחשת פה, ההסבר שלי לא שכנע אפילו אותי :)
      בכל מקרה, שמחה שנהנית :)

      מחק
  31. שלום... תודה רבה על כל המתכונים המעולים!
    הערה לגבי קמח מלא וסוכר חום - אצלינו אופים הכל עם קמח 70 אחוז וסוכר חום, והכל יוצא ממש ממש טוב למרות זאת... תנסו! (אבל לא על אחריותי :))

    השבמחק
  32. שלום!
    איזה בלוג מקסים!
    אנחנו באותו ראש!
    הרגע בעוגיות יצאו מהתנור, ממש טעימות וכיפיות!
    השתמשתי בקמח מלא, כי אנחנו לא אוכלים לבן.
    לא היו צימוקים אז שמתי חמוציות.
    במקום השוקולד (גם אותו לא אוכלים מטעמי בריאות) שמתי אגוזי מלך.
    ממש טעים,
    תודה ושבת שלום
    מרים

    השבמחק
  33. הי
    עכשיו לאחר שאכלתי עוד כמה עוגיות בחצי הלילה, שימצאו בסוף את מקומן בצמיגי הבטן, ברצוני לציין שלא צריך את כל החמאה של קרין גורן וגם לא מרגרינה במתכון הנ"ל.
    העוגיות מהממות, מגש אחד יצא לי רך וכיפי והשני השארתי בתנור עוד קצת, והעוגיות בו נעשו קראנצ'יות ולא פחות כיפיות.
    יאללא, תודה ושאו ברכה, לילה טוב,
    מרים.

    השבמחק
  34. מתכון מעולה וקל!! מוסיפה אותו למחברת המתכונים!!

    השבמחק
  35. המתכון נראה מעולה,
    ואחרי שקראתי את כל התגובות הנלהבות התחלתי מיד במלאכה!
    עבדתי ממש לפי המתכון חוץ מכמה שינויים קלים
    (קצת פחות סוכר ושמן, וחמוציות במקום צימוקים),
    וקיבלתי עיסה מאוד דביקה ולא קלה לעבודה.
    לא נראה לי שזה קשור לשינויים הללו,
    מה פספסתי וכיצד אפשר למנוע את זה?
    תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. יכול להיות שהשינויים בסוכר ובשמן השפיעו על המרקם (אני מניחה שהמעבר לחמוציות זה לא הבעיה :), אבל בכל מקרה לא מדובר בבצק הכי נוח בעולם לעבודה. הוא קצת נדבק לידיים כשמגלגלים. לגלגל עם ידיים רטובות עוזר. לחלופין אפשר בהחלט לוותר על הגלגול ופשוט לעשות גושים עם זוג כפות (כף של בצק, וכף שדוחפת את הבצק מהכף הראשונה לתבנית). יצא קצת פחות עגול אבל לא פחות טעים.
      בהצלחה!

      מחק
    2. תודה על התשובות!
      אנסה את המלצותייך בפעם הבאה, שתהיה כנראה בקרוב,
      כי מהעוגיות שאפיתי אתמול נשאר רק חצי מהכמות
      (ואנחנו רק 3 אנשים שאוכלים עוגיות בבית...).

      גמר חתימה טובה ושנה טובה!

      מחק
    3. שלום לך!

      עברה שנה והעוגיות האלו הפכו להיות עוגיות הבית!
      תמיד כמות כפולה, תמיד נגמרות מהר מדי, תמיד דורשים את המתכון....
      הטיפ שלך לידיים רטובות עובד מעולה!
      השינויים שאני עושה:
      חמוציות במקום צימוקים (לא לוותר - הן מוסיפות עניין רב)
      קמח כוסמין מלא אורגני במקום קמח לבן (יוצא מעולה ותורם להגדרה סמי-בריאות...)
      מורידה כמעט בחצי את כמות הסוכר (כנ"ל)
      ועדיין - הן מדהימות!!!

      יישר כחך על האתר היפהפה,
      שתהיה שנה נהדרת ובריאה!
      גמר חתימה טובה!

      מחק
  36. עשיתי את העוגיות ויצא ממש טעים,אפשר לפי דעתי להוריד מעט מכמות הסוכר,לי זה מתוק מדי...
    הבצק דווקא ממש נח לעבודה ולא נדבק ומשאיר לכלוך על הידיים...
    אפשר להשתמש בעוגיות האלה ל "קוקי גלידה" לשים גלידה בין 2 עוגיות....
    תודה רבה!

    השבמחק
  37. מתכון מומלץ ביותר. החלפתי את הקמח הלבן במלא, הורדתי את גמות הסוכר לכוס אחת בלבד, שמתי כמנ כפות תפוחים מרוסקים עם חצי כוס ש ן במקום 3/4 כוסות שמן. יצא סוף הדרך.

    השבמחק
  38. כרגע הכנתי כפעולת הפגה למתח והחרדה בהם אנחנו נמצאים בדרום הארץ
    יצא מעולה
    עשיתי שינוי קל: שמתי רק כוס סוכר אחת והוספתי ממרח תמרים
    במקום צימוקים הכנסתי משמשים מיובשים.
    טעים ובריא והעיקר מהיר הכנה.
    תודה רבה על המתכון

    השבמחק
  39. הכנתי היום, יצא מעולה
    הכנתי עם חמוציות ושוקולד מריר.
    תודה רבה על מתכון קל ובעיקר טעים מאוד

    השבמחק
  40. מעולה! מעולה! מעולה!
    קראנצ'י וכיפי,
    ממש מזכיר את אלה בעטיפה הכחולה-
    וזו המחמאה הכי גדולה שיש לי לעוגיות.

    השבמחק
  41. ממש עוגיות מעולות. מומלצות. אנחנו הכנו עם חמוצית במקום צימוקים. הפעוט בן השנה מולהב לחלוטין. כל הכבוד.,!!

    השבמחק
  42. אפשר עדיין להגיב? :)
    יצאו פשוט מעולות.
    ברמת שלא האמנתי... רכות מלאות טעם טוב. תודה

    השבמחק
  43. זהו, מצאתי את עוגיות הגרנולה המושלמות והפריכות ביותר שהכרתי- המתכון מהמם ותודה רבה !!!
    הכנתי לפי המתכון רק בסוכר שיניתי בעקבות התגובות -
    הורדתי כמות מכוס וחצי לכוס אחת והשתמשתי בחצי כוס סוכר לבן+חצי כוס דמררה (זה מה שהיה)
    יצא מושלם ופריך בטירוף !!
    מומלץ ביותר :)

    השבמחק
  44. אנונימי מאתמול :) למי שרוצה להכין ולשמוע על שינוי קל במתכון - שכחתי לומר שהוספתי לתערובת גם כמעט כוס של אגוזי מלך קצוצים ומעט תמצית וניל -
    אליפות המתכון הזה :)

    השבמחק
  45. "הממ, נהדר!" (ציטוט של האיש, והוא לא אחד שמפגין כזו התלהבות לחינם...)
    תודה על המתכון, אחלה פינוקים לחג בקופסת פח כמו של סבתות :)

    השבמחק
  46. אהבתי מאוד את העוגיות אבל יותר מהכול... אהבתי והתרגשתי ממה שכתבה הכותבת ואני ממש מזדהה איתה. ממש ריגשת אותי! תודה!

    השבמחק
  47. עוגיות מדהימות! הכנתי בלי שוקולד ובלי צימוקים. טיפ - למעוך את הכדורים בתבנית לפני האפיה, הם לא ממש עושים את זה עצמאית, למרות א. האפיה. ולכן: מי שאוהב עודיות שמנמנות - לא למעוך. מי שאוהב דקות - למעוך...
    מעבר לזה - טעם מושלם! תודה.

    השבמחק
  48. החלפתי את הסוכר ב3/4 כוס סילאן. יצא מעולה. הצבע גם מצויין.

    השבמחק
  49. מתכון מעולה!! לאור התגובות הפחתתי את כמות הסוכר ל3/4 כוס. החלפתי את הצימוקים (לא היו לי) בחצי כוס קוקוס. והוספתי 1 חב' סוכר וניל וכפית תמצית וניל. יצא טעיםםם!!

    השבמחק
  50. גם אני הורדתי לכמעט כוס סוכר וגם בלי צימוקים.
    וזה יוצא כל כך מוצלח.
    אין על העוגיות האלו. בין 4 המתכונים שאני מכינה כל הזמן!!!
    תודה רבה!!!

    השבמחק
  51. אחרי חיפושים רבים של מתכון פרווה בלי מרגרינה הגעתי למתכון שלך והתוצאה מדהימה.
    עשיתי חצי כמות(בתור התחלה...בטוחה שתוך יום או יומיים אעשה עוד) השתמשתי בקמח מלא80% הפחתתי את כמות הסוכר בשליש(חצי כוס לחצי מתכון) והפחתתי גם בשמן.את הצימוקים החלפתי בחמוציות כי זה מה שהיה לי בבית.
    אפילו בעלי שלא חובב בדרך כלל עוגיות בריאו•ת טעם והתמכר.
    מתכון מעולה מעולה תודה רבה!

    השבמחק
  52. חיפשתי מלאאא זמן באינטרנט מתכון לעוגיות כאלה בלי מרגרינה:)
    הכנתי, יצא פצצה!!!

    השבמחק