יום חמישי, 12 ביולי 2012

חרדל ודבש בקטנה

אחד המאכלים המעובדים שהכי קל להכין בעצמכם בבית הוא רוטב לסלט. הגרסא הביתית היא גם טעימה הרבה יותר, ללא ספק.
אם עוד לא השתכנעתם שכדאי לכם להכין רוטב לסלט בבית, זכרו שרטבים תעשייתיים מכילים כל מיני חומרים מייצבים ומשמרים כדי לשמור על הרוטב לאורך זמן - שלא יתקלקל, שהשמן לא יפרד ויצוף למעלה, שהרוטב יישמור על מרקם נכון... רוטב ביתי אפשר להכין במהירות הבזק ובכמויות קטנות, לפי החשק. את מה שלא מסיימים שומרים במקרר לפעם הבאה, ואם הרוטב נפרד פשוט מנערים את הצנצנת (בידוע שהרוטב הכי טעים מוכן בצנצנות ריבה משומשות ומנוקות ששמרתם בארון למטרה זו בדיוק).
למעשה אין אף סיבה טובה לקנות רטבים מוכנים לסלט, חוץ מחוסר ידע. ועכשיו שקראתם את מבוא לבישול בזול ואתם יודעים שזול ובריא יותר להכין אוכל בעצמכם, כבר לא יהיה לכם שום תירוץ :)
מה שמזכיר לי...

<הפסקת פרסומת>
ריכזתי לנוחיותכם את כל הפוסטים של "מבוא לבישול בזול" תחת התווית "איך מתחילים לחסוך" ממש מתחת לכותרת הבלוג. אם אתם מכירים אנשים שמחפשים איך לחסוך ורוצים קצת הכוונה בנושא - סטודנטים שיוצאים לראשונה מהבית, זוגות צעירים בתחילת דרכם, או סתם אנשים שרוצים לצמצם הוצאות ולא ממש יודעים מאיפה להתחיל - שלחו אותם לדף הזה. אני רוצה שכמה שיותר אנשים יחשפו לעקרונות האלה של צרכנות נבונה והתנהלות כלכלית אחראית.
<סוף פרסומת>

רוטב חרדל ודבש הוא אחד הרטבים האהובים עלי, הוא מתוק ופיקנטי ומתאים למגוון ענק של סלטים.
מה מתכוני הרטבים האהובים עליכם קוראים יקרים?

רוטב חרדל ודבש
מאת: בישול בזול
עלות: פחות מ-2 ש"ח
כמות: רוטב שיספיק לסלט עבור כ-3 אנשים


מרכיבים
1 כף חרדל דיז'ון
1 כף דבש
1 כפית שמן
2 כפיות חומץ 
קמצוץ מלח


הוראות הכנה
מעבירים את כל המרכיבים לצנצנת ומנערים היטב.


סלט עם פנכה של רוטב חרדל ודבש. כי סלט עם רוטב כבר עליו זה הדבר הכי לא פוטוגני בעולם.

10 תגובות:

  1. הרוטב שאני אוהבת:
    שמן קנולה או זית
    חומץ רגיל או בלסמי
    מלח
    פלפל
    דבש או סילאן
    קצת חרדל
    מיונז
    מערבבים הכל- וזה טעים ביותר.

    השבמחק
  2. אני עצלנית להכין בבית, אבל זה רוטב שאני אוהבת, והוא באמת נשמע קל ביותר.
    תודה לך!:)

    השבמחק
  3. רוטב לסלט תוצרת בית זה הכי בסיסי בעיניי. אף פעם לא הצלחתי להבין למה לקנות רוטב מוכן- להכין רוטב ביתי לוקח 30 שניות והוא טעים, טרי ובריא הרבה יותר. המתכון שלך זה גם המתכון הקבוע שלי (או יותר נכון של החצי השני שלי, שהוא זה שאמון על הכנת הסלטים בבית). השינוי היחיד שלי הוא מיץ לימון במקום חומץ. לא סובלת חומץ.

    השבמחק
  4. נשמע מעולה!
    שאלה: לרוב אין לי שימוש בחרדל דיז'ון.
    האם את ממליצה לרוכשו? באילו מאכלים את משתמשת בו? והאם תאריך התפוגה שלו הוא ארוך?
    תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. או. שאלה לרוחי שמעידה על אחריות צרכנית. קבל/י ח"ח :)
      לשאלתך, אפשר לקנות צנצנת בכ-10 ש"ח, והיא נשמרת במקרר איזה שנה לפחות.
      אני משתמשת בחרדל בשניצלים (מוסיפים כף חרדל לתוך בלילת הביצים כדי לתת טעם קצת פיקנטי ומעניין יותר לשניצלים), לתיבול עוף או בשר (חרדל ודבש או סילאן ודבש והופ לתנור), בסנדוויצ'ים, בכל מיני רטבים... בקיצור, לדעתי מדובר באחד הרכיבים השימושיים במטבח.
      אם יש לך חרדל רגיל ולא חרדל דיז'ון בבית זה גם בסדר. אפשר להכין גם עם חרדל רגיל.

      מחק
    2. תודה רבה על התשובה המפורטת!
      נקנתה צנצנת של חרדל דיז'ון. הכוונה היא לגרגרים, נכון?!
      מקווה שאהיה צרכנית נבונה ולא אתפתה לקנות כל מצרך שממליצים עליו..:)

      מחק
  5. סילאן יותר זול מדבש משמעותית. הטעם שונה אבל לא פחות טעים.
    גם חרדל פשוט, אם מחפשים להוזיל, יעשה את העבודה. דיז'ון יקר יותר..
    בתיאבון !

    השבמחק
  6. תודה רבה :)
    האם החומץ הוא חומץ רגיל? כי כל המתכונים שאני רואה הם חומץ בלסמי
    כמה זמן זה יכול להשמר במקרר?

    תודב וחג שמח

    השבמחק
    תשובות
    1. אני משתמשת בחומץ רגיל, לא בלסמי.
      לא צריך לשמור אותו במקרר, אפשר לשמור אותו בחוץ כמו חומץ רגיל. לא יודעת לכמה זמן, אנחנו מסיימים בקבוק פעם בחצי שנה - שנה.

      מחק
    2. תודה שוב, אבל לא הבנת אותי

      את הרוטב, כמה זמן ניתן לשמור במקרר אחרי ההכנה שלו?

      מחק