יום שני, 6 באוגוסט 2012

בנני ובנוני בהקפאה


אח... הקיץ. ימים ארוכים של חוסר מעש... בריכה או ים מדי פעם, קורטוב של קייטנה, טלוויזיה, שעמום והתעלמות מופגנת מחוברות העבודה לחופש.
קשה להרגיש את אווירת הקיץ המשוחררת כשעובדים בעבודה של גדולים. אין אצלנו בריכה או ים, אין ימי בישול או ביקורים בלונה פארק, וכנראה שהתעלמות מופגנת ממטלות מקצועיות הניתנות בין יולי לאוגוסט תביא לפיטורי.
אפילו הטלויזיה החינוכית היא לא מה שהייתה פעם. איך בא לי לחזור, רק ליום או יומיים, לבקרי השרב האלה, עם ענבים קפואים מהפריזר ושידורים חוזרים של פלטפוס (במקרה הטוב) ובנני ובנוני (במקרה הרע).
אגב בנני ובנוני, ידעתם שהתוכנית הזו משודרת בכל העולם? אני תמיד חשבתי שזו סתם תוכנית דלת תקציב ותוכן שהופקה באיזה סטודיו יוסי סרטי חתונות ובר מצוות אי שם במרכז הארץ. אז מסתבר שמדובר בלהיט אוסטרלי שמשודר ברחבי העולם.
ידעתם שקוראים לתוכנית Bananas de Pijamas בברזיל, Bananes me pitzames ביוון ו-Pyjamabanaanit בפינלנד?
גיליתי את הפופולריות ההיסטרית של התוכנית בשיחת אגב עם חברות, שהסתיימה בכך שכולנו שרנו בו זמנית את שיר הפתיחה בעברית ("בנני ובנוני"), באנגלית ("Bananas in Pyjamas") ובדנית ("Bananer i pyjamas"). רב תרבותי להחריד ורדוד להפליא.

בעקבות באסת ה-אוף-למה-אין-למבוגרים-חופש-גדול של שנה שעברה, החלטתי שהפעם אני עושה דברים אחרת. יש לי ימי שישי, יש לי שבתות, יש לי ערבים, ואני מתכוונת לנצל אותם. על אף החיבה שלי לימי שישי של בישולים, וערבים רגועים בבית, אני משתדלת גם לסדר לעצמי פעילויות קיציות כיפיות - להיפגש יותר עם חברים, ללכת יותר למקומות עם מים, להיות בחוץ יותר, וכמובן, לאכול יותר אוכל של קיץ. משמשים, אפרסקים, דובדבנים, תותים, ענבים, עגבניות, קישואים, קרטיבים, שייקים, סלטים מפוצצים בטעם ובצבע... אוכל של קיץ ממש מכניס אותי לאווירה הנכונה. אפילו שמדובר בשייקים על המרפסת עם חברים אחרי העבודה, ולא בימי החופש האינסופיים של ילדותי, אני עדיין מצליחה להיות הרבה יותר שמחה והרבה פחות ממורמרת משהייתי בתקופה הזו שנה שעברה.

אז שנאכל קצת אוכל של קיץ? מה דעתכם על חטיף סופר קל להכנה, טעים, כיפי, אבל עדיין בריא? אם כך קבלו - גלידוניות בננה. מתחילים בלפרוס 2 בננות למטבעות (מי שזה עושה לו טוב יכול לדמיין שהוא מבתר את בנני ובנוני). מסדרים את פרוסות הבננה בתבנית, מורחים מעט חמאת בוטנים מעל כל טבעת (לא חובה אם אתם לא אוהבים), ומזליפים מעל שוקולד מומס. אחרי כמה שעות במקפיא יש לכם גלידוניות קרירות ומתוקות. 
אם הילדים שלכם אוהבים לרקוח מטעמים במטבח, ורמות הסוכר והשומן בעוגיות וכדורי השוקולד שהם מכינים מתחילים להטריד אתכם, מדובר באחלה אלטרנטיבה.
עוד בונוס - הגלידוניות טבעוניות, והן מהוות נשנוש מעולה, מתוק ומרענן, בסוף ארוחה בשרית.
די הסברתי לכם כבר מה צריך לעשות, אבל למי שבכל זאת צריך הסברים מפורטים יותר...

גלידוניות בננה
מאת: בישול בזול
עלות: כ-4 ש"ח
כמות: כמה עשרות גלידוניות, יספיק ל- 3-4 אנשים, תלוי עד כמה הם רעבים

מרכיבים
2 בננות
מעט חמאת בוטנים (אופציונלי)
50 גרם שוקולד מריר

הוראות הכנה
מקלפים את הבננות, חותכים לטבעות ומסדרים על מגש מרופד בנייר אפייה.
מורחים על כל בננה מעט חמאות בוטנים אם רוצים.
ממיסים את השוקולד במיקרוגל, מעבירים לתוך הפינה של שקית סנדוויץ', חותכים את קצה קצהו של פינת השקית, ומזליפים את השוקולד המומס מעל פרוסות הבננה.
מעבירים להקפאה של כמה שעות, ואוכלים קר מהמקפיא.



את הפיג'מות שלהם קברתי מתחת לשיח בחצר. אם המשטרה שואלת אתכם אתם לא יודעים על זה כלום טוב?

14 תגובות:

  1. אהבתי את תיאורי הקיץ שלך..נשמע כל כך אופטימי וצבעוני אפילו קריר. עשית לי חשק לפתוח את המרפסת ולרוץ להכין סלט :)
    אחלה גלידוניות יש לי תחושה שהן יהיו להיט אצלי בבית,הבבונים שלי מאוד אוהבים בננות ושוקולד.

    השבמחק
  2. זוכרת את השייק על המרפסת שלנו? אמרת שמרגישים את הוניל, ואני חשבתי- "די!! אני מאוהבת!!" :)

    השבמחק
    תשובות
    1. לשייק הזה בדיוק התכוונתי! אתם נתתם לי את הקיץ במתנה :)

      מחק
  3. נשמע מעולה. אבל בננות הן לא פרי של חורף?

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שאני לא סגורה על זה. שמועה שמעתי שהם גדלים כל השנה, וטרם ראיתי בננות במחיר מופקע, לא משנה מתי. הם סביבות ה-5 שקל לקילו עכשיו ברמי לוי. אולי מישהו שמבין בבננות יאיר את עינינו?

      מחק
    2. הבננה זמינה כל השנה (אפשר להלחין את זה), אך היא טובה יותר בחורף. כעת הבננות נוטות להירקב מהר יותר והן רכות ומוּשיות באופן כללי. וזכרו איפה שמעתן את זה לראשונה!

      מחק
  4. נראה לי שיש בננות כל הזמן בשוק.
    הגלידוניות האלה נראות פשוט נהדר. וכל כך קל להכין!:)
    לא נראה שהם יחזיקו הרבה זמן במקפיא......:)

    השבמחק
  5. ביז, אני חייבת לשאול - הבנני ובנוני האלה.. מי הם בדיוק? בננות בפיג'מות? היתה איזו תכנית כזו, לא? השם מוכר לי, אבל מעולם לא צפיתי בה. קיצור.. זה זה?

    והגלידוניות נראות נהדר - כמו גלידת בננות, רק מוצק יותר. love it. כאילו.. קראת את הפוסט האחרון שלי, נכון? הסברתי שם בדיוק מה אני חושבת על בננות-שוקולד-חמאת בוטנים.
    (ושמת לב לזה שהעלינו באותו זמן מתכונים עם השילוש הזה? גרייט מיינדס, סיסטר!)

    השבמחק
    תשובות
    1. המדובר בתכנית ילדים מטופשת למדי אודות זוג בננות (בעצם, בננים) המבלים את זמנם בחברת דובים, פילים וכיוצ"ב. אם שפיות דעתך חשובה לך, הימנעי מלחפש את שיר הפתיחה ביוטיוב, כי הוא לא יצא לך מהראש לעולם. ל-עו-לם.
      חוץ מזה אחלה גלידוניות!

      מחק
    2. הא הא! עכשיו זה תקוע לך ברא-אש!

      מחק
  6. מישהו שאל שאלה של טעם בדף הפייסבוק, אז אני מעבירה אותה לכאן: האם הבננות לא משחימות בתהליך?

    מהניסיון המועט שיש לי בבננות מוקפאות (אמא שלי הייתה מקפיאה בננות לשעת חרום במקפיא למקרה שהאחיינית הפעוטה שלי תגיע ויהיו חייבים להכין לה איזו מחית מהר-מהר-מהר) הן אכן נראו קצת חומות. עם זאת, בהחלט אפשרי שהן נכנסו לפריזר כי היו מלכתחילה במצב של "עוד מעט ותיכנסו לערמת הקומפוסט".

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שהפנית את תשומת ליבי לך, פיספסתי לגמרי.
      אענה גם פה - לדעתי לא. אם הן לא נכנסות שחומות הן לא יוצאות שחומות. אפשר לראות את זה בתמונות, אבל הם היו בפריזר רק יומיים שלושה. זכורים לי תקופות בהם הייתי מקפיאה בננות לשייקים והן היו יושבות בפריזר שבועות וחודשים בלי להשחיר. השערתי היא שהאנזימים המשחירים לא פועלים בהקפאה, אבל את הטכנולוגית מזון, אז כדאי שאזהר עם התיאוריות שאני זורקת לחלל האוויר...

      מחק
    2. לא לא, הן לא מחליפות צבעים, הכל בסדר.
      מצד שני, אם מקפיאים אותן בקליפתן, אז אממ... הקליפה הופכת לדבר לא אסתטי במיוחד. שחומה ודוחה וכל זה, אבל הבננה בפנים נשארת נהדרת.

      מחק
    3. אני ייחלתי למומחית בננות והנה היא היתה מתחת לאף שלי כל הזמן הזה...

      מחק