יום שני, 5 בנובמבר 2012

לחץ שבת ועוגיות לרפואה


לחץ ה"אין מספיק אוכל" בדרך כלל מתחיל אצלנו כשעתיים לפני שבת. הוא מתגנב למוח, קטן וערמומי, כשמתחילים לעשות את החישוב הסופי בהחלט של האורחים. או אז מתחילות התהיות: הכנו מספיק אוכל? יש מספיק עיקריות? מה אם מאן דהוא לא אוהב שניצל או קציצות? לצמחונים יהיה מספיק מה לאכול? יש מספיק חלות? אולי הסלטים מוזרים מדי? מה אם לא יאהבו את הפאי גויאבות שהכנתי?? 

אצלנו אישי היקר הוא הנלחץ הראשי, ואני זאת שמנסה לשכנע אותו שיהיה בסדר. אורחינו אף פעם לא עזבו רעבים, אני מזכירה לו, למעט הפעם הזאת שהעוף יצא מר (משהו מוזר עם לימונים. לא יודעת למה עד היום) והמנה העיקרית היתה נקניקיות שנזרקו על הפלטה ברגע האחרון. לפעמים אני מצליחה לשכנע את הבחור, לפעמים הוא מחליט להכין עוד עוגה או עוגיות כדי להרגיע את חששותיו. הוא משתדל להתחיל במלאכת האפייה לא יותר מ-45 דקות לפני שבת, מה שמכניס אותי ללחץ. אתה תסיים לפני שבת? איך נספיק לטאטא ולשטוף? עכשיו שהר הכלים בכיור הגיע למימדים אנושיים אתה רוצה להוסיף עליו??

הדבר היחיד שמרגיע אותי ברגעי משבר כאלה הוא לאכול את העוגיות הטריות והריחניות שהאיש מוציא מהתנור. כלומר, לא עוגיות שלמות, רק שברי עוגיות, כאלה שנדבקו לתבנית או אחד לשני, או שנמעכו או נשרפו קצת. לעולם לא הייתי אוכלת לו עוגיות שלמות. לפחות לא כשהוא לא מסתכל. נו מה לעשות שכשמכינים עוגיות תחת לחץ, לפעמים יש תקלות, ומישהו צריך לבצע את עבודת הקודש הזו ולהיפטר מהעוגיות הפחות אסטטיות. כזאת אני, אשת חיל. שלא לדבר על בקרת האיכות שאני מבצעת בבצק חינם אין כסף. בדיקות חוזרות ונשנות של איכות בצק העוגיות זה פשוט חובה, אני אומרת לכם.

היום, מתכון לעוגיות שמתאימות בדיוק למקרי לחץ טרום שבתי/אירוחי - עוגיות ללא אפייה. יש המון מתכונים ברשת לעוגיות ללא אפייה, אבל רוב מה שראיתי היה חלבי - עם חלב מרוכז ממותק, או חמאה, או שוקולד חלב... אחרי ששיחקתי מספיק זמן עם אחד המתכונים, הצלחתי לנפק גרסא פרווה ללא מרגרינה לרוחי. מעט מרכיבים, כמה דקות על הגז, ערבוב, הופ לתבנית וגמרנו. העוגיות גם טבעוניות, ויש בהן שיבולת שועל אז הן אפילו בריאות יחסית (אמרתי יחסית!). את העוגיות אפשר גם לגלגל ולשטח לצורת עוגיות אמיתיות ולא חיתוכיות, אבל אז זמן ההכנה יעלה. לשיקולכם. המתכון לא מנפק כמות מאסיבית, של עוגיות, רק כ-20, אבל הן מרוכזות ודי אינטנסיביות. קשה לאכול יותר מ-2-3 מהן (האמינו לי, יש לי קיבולת גבוהה מהממוצע). קצת מסוכן לפרסם מתכון שבו חסם הזמן בין החשק לעוגיה והעוגייה עצמה, כל כך קטן, אז השתמשו בו בתבונה.

עוגיות שוקולד, חמאת בוטנים וקוואקר מהירות, ללא אפייה (פרווה ללא מרגרינה)
מאת: בישול בזול, בהשראת המתכון הזה
עלות: כ-9 ש"ח
כמות: כ-20 עוגיות

מרכיבים
1/4 כוס קקאו
1/2 כוס סוכר
1/4 כוס חלב קוקוס (אני מניחה שאפשר גם להשתמש בחלב סויה, אבל לא ניסיתי)
1/2 כוס חמאת בוטנים (אני אוהבת עם שברי בוטנים, אבל אפשר גם חלק)
1 1/2 כוסות שיבולת שועל מהירת הכנה (קוואקר), אפשר להחליף חלק מהקוואקר גם בפצפוצי אורז ליתר קראנצ'יות

הוראות הכנה:
מערבבים את הקקאו והסוכר בסיר קטן. מוסיפים את חלב הקוקוס, מדליקים את האש ומערבבים עד שהסוכר מתמוסס. מביאים את התערובת לרתיחה, נותנים לו לרתוח 1-2 דקות ומכבים את האש. 
מערבבים פנימה את חמאת הבוטנים, ולאחר מכן את הקוואקר. 
משטחים בתבנית קטנה וחותכים מיד לריבועים (העוגיות עשויות להתפורר אם תחתכו אחרי הקירור וההתייצבות), או מגלגלים לכדורים ומשטחים מעט.
עדיף לאכול עוד באותו יום, אפשר לשמור עוד כמה ימים בקופסא אטומה.



18 תגובות:

  1. ואו זה נשמע כל כך טוב!!!
    תכיני לי

    השבמחק
  2. תשובות
    1. זה סוג מאוד מיוחד של קוואקר! מאוד מאוד בריא ועוזר נגד שיעולים! (תוקן תודה :)

      מחק
  3. 2 שאלות:
    א. אפשר להמיר את השיבול שועל בקוואקר?
    ב. במה אפשר להחליף את החמאת בוטנים?

    השבמחק
    תשובות
    1. א. אני מנחשת שכן. יהיו שם חתיכות יותר גדולות, וזה יהיה קצת יותר נגיס אבל נראה לי שזה לא סוף העולם. אפשר גם לטחון אותו במעבד מזון 10-20 שניות לפני כדי לגרוס אותו קצת.
      ב. אני לא בטוחה האמת, חמאת אגוזים אחרת (קשיו, שקדים וכד') אני משערת שתעבוד. אולי גם נוטלה? אולי טחינה גולמית? חמאת בוטנים נותנת את הגוף לעוגיות, ומעולם לא ניסיתי להכין בלעדיו, אז אני לא יודעת איך רכיבים אחרים יתפקדו במקומו.

      מחק
  4. אצלנו נראות סצנות קורעות לב דומות ביותר, והמתכון נרשם וינוסה בקרוב. תודה!

    השבמחק
  5. הסיטואציה שאת מתארת מוכרת למדי :-)
    בחייאת ביזול - פאי גויאבות??
    את אישה אמיצה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הייתי אפילו חולמת לעשות את זה על אמת האיש שלי היה בורח מהבית, ובטוח שלפחות חצי מהאורחים היו נזכרים במטלות דחופות כלשהן שיש לטפל בהן לאלתר ובמקום נטול גויאבות. נראה לי ששלום בית עדיף על פאי גויאבות, על אף שלי זה נשמע נהדר :)

      מחק
  6. איזה עוגיות כייפיות !
    את יודעת מה? זה יכול להיות רעיון טוב לשבת הזאת - אנחנו מתארחים אצל חברים והיא לא אוכלת קמח רגיל.
    מעולה!

    השבמחק
  7. ביז, העוגיות נראות מעולות מעולות וקלות לאללה. ואת הרי מכירה אותי מספיק טוב כדי לדעת שיו האד מי אט חמאת בוטנים.
    אגב, התמונות יפות ממש.. זה נראה כאילו צילמת באיזה סטודיו מפואר, ואני מתארת לעצמי שזה צולם בבית שלך, שהוא אמנם מאד מפואר, אבל לא סטודיו ;-) אז, את יודעת.. סחתיין עלייך וזה.

    השבמחק
  8. זה נשמע מצוין, אבל יש לי בעיה אידיאולוגית עם מתכונים שדורשים רבע כוס חלב קוקוס. הרי זה המרכיב המתקלקל ביותר בהיסטוריה, ואי אפשר ממש לשמור אותו.
    רעיונות?

    השבמחק
    תשובות
    1. תנסי להקפיא את מה שנשאר

      מחק
    2. בדיוק! יש לי תמיד שקיות של חצי/רבע/0.83849 פחית חלב קוקוס בפריזר. נשמר סבבה.

      מחק
  9. אני כל כך מזדהה עם לחץ ה"אין מספיק אוכל" שאת מתארת!
    ובד"כ זה בעיקר "אין מספיק קינוחים". גם אם אין אורחים. אהמ.

    העוגיות נראות מצויין.

    השבמחק
  10. מה אפשר לשים במקום קקאו

    השבמחק
  11. סופסוף מתכון שבאמת לוקח 5 דקות!
    יצא מצוין, תבורכי

    השבמחק
  12. אפשר לשים חלב או מים?

    השבמחק