יום רביעי, 24 באוגוסט 2011

שנה בזול


למדתי בתיכון בבית ספר הישיגי למדי. או ליתר דיוק, בית הספר עצמו היה מעט הישיגי, כשהתלמידים היו אלה שבאמת שיכללו את ההישגיות לכדי אומנות. נו... אלה שהתלוננו למורה על ה-99 שאיננו 100 עגול, ושברחו לשירותים בבכי על 95 רחמנא ליצלן. אף אחד לא הכריח אותנו ללכסן מבטים למבחן של השכן, והיו כאלה שבאמת ידעו לקבל את הציון שקיבלו, לדחוף את המבחן לתיק, ולהמשיך הלאה בחייהם המלאים בתוכן מעניין הרבה יותר ( = בנים!!!! במקרה של נערות בנות 16).
אני לא באמת יכלתי לשכנע את עצמי לנשור מהתחרות לגמרי - ידעתי שחשוב להצליח בלימודים (אני חנונית כידוע). מצד שני, לא התכוונתי לבלות את ימי ולילותי בלימודים אינסופיים. זו תהיה כניעה!
כבחורה שעיניה בראשה, הנקרעת בין הרצון להצליח ולהבטיח את עתידי, ובין הרצון ליהנות מזיו נעורי, הבחנתי בכך שחוק התשואה הפוחתת רלוונטי מאוד לפרדיגמה התיכונית שנמצאתי בה. שמתי לב שאפשר ללמוד למבחן במשך שעה, ולקבל שמונים. אפשר ללמוד שעתיים, ולקבל תשעים, אפשר ללמוד שלוש שעות ולקבל תשעים וחמש, ואפשר לחרוש במשך שבועיים וחצי, כולל תליית טבלאות לשינון על דלת השירותים, ולהבטיח את המאה. כלומר, ככל שמשקיעים יותר, כך התמורה שמקבלים עבור ההשקעה הנוספת, פוחתת. שעת הלימוד הראשונה כבר מעניקה לך את רוב הנקודות במבחן. השעה הבאה תוסיף בסביבות 10 נקודות לציון. אם לומדים עוד שעה נוספת מרוויחים אולי עוד 5 נקודות. ודרושות שעות רבות של השקעה כדי להגיע בוודאות למאה עגול (מן הסתם הזמנים השתנו ממבחן למבחן, אבל הבנתם את הנקודה). 
לכן, פיתחתי שיטת הערכה עצמית אלטרנטיבית - מיקסום היחס בין התוצאה להשקעה. אם החרשנית של הכיתה קיבלה 98, אבל לשם כך היא נאלצה ללמוד 8 שעות, ואילו אני הוצאתי 90 אבל למדתי רק שעה וחצי, אני ניצחתי. גם הוצאתי ציון סבבה, וגם השקעתי משמעותית פחות זמן בלימוד, מה שאפשר לי להעביר את הזמן הנותר בפעילויות מהנות הרבה יותר.
כמובן שגם ניסיתי ללמד את עצמי שההערכה העצמית שלי לא צריכה להיות תלויה באחרים וכל הבלה בלה הזה. אבל כשמצאתי את עצמי מתבאסת מאיזה מבחן שלא עלה יפה, תמיד ניחם אותי להיזכר בכך שאני בעצמי בחרתי כמה להשקיע. בזמן שאני כייפתי עם חברים, רוב אלה שקיבלו יותר ממני הסתגרו בחדר וחרשו. האם מעט הנקודות שהם קיבלו יותר ממני היו שווים את זה? לטעמי, אלא אם כן היה מדובר בבגרות או מתכונת, לא. (זה מזכיר לי חברה שכשבמסגרת משחק חברה נשאלה "על מה את מתחרטת?" היא ענתה ב"שלא הברזתי יותר בתיכון".)


לצערי התיאוריה הזו די קרסה באוניברסיטה כשהתמודדתי עם קורסים שהצריכו שבוע של חרישה אינטנסיבית רק כדי לקבל ציון עובר, ובמילא לא היה סיכוי שיהיה לי חיים בין כל המבחנים והתרגילים שהייתי צריכה להגיש. אבל הרעיון היה נחמד בזמנו. אני עדיין משתמשת ביחס הזה כדי להעריך מתכונים. 


אני, כמו רוב העולם, אוהבת מתכונים עם יחס תוצאה-השקעה גבוה. אלה שנראים ובעלי טעם פיצוץ, אבל הם בעצם די פשוטים להכנה.
אז לכבוד בלוגולדת מס' 1 של בישול בזול, קבלו את עוגת השוקולד האהובה עלינו. מדובר בעוגה בחושה קלה להכנה וזולה שיוצאת רכה ושוקולדית. אפשר להגיש אותה כמו שהיא, או לשדרג עם גלידה או קצפת (מקציפים 1 שמנת להקצפה, עם 1-2 כפות סוכר, או לפרווה, פשוט מקציפים חבילת קצפת ריץ'). כדי להפוך את העוגה הפשוטה הזו לעוגת רושם, אופים ב-2 תבניות עגולות, מצפים בקצפת ומקשטים בשוקולד מגורר, פירות טריים חתוכים, וכדומה. אפשר גם לאפות בתבנית שקעים עם מז'טים לקבלת אחלה קאפקייקס.
העוגה הזו חלבית, אבל מתפרוותת (מלשון פרווה) בהצלחה רבה על ידי החלפת החלב במיץ או מים. מכיוון שהמתכון מתבסס ממילא על שמן, קיבלנו בזאת עוד עוגה פרווה ללא מרגרינה לאוסף. ווהו!


עוגת שוקולד בחושה

מבוסס על: מתכון מתוך הבלוג Sips and Spoonfuls
עלות: כ-10 ש"ח
כמות:
תבנית מלבנית גדולה, או 2 תבניות עגולות בינוניות.

מרכיבים:
2 כוסות קמח
2 כוסות סוכר
3/4 כוס קקאו
2 כפיות סודה לשתייה
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית מלח
1 כוס חלב (כדי שהמתכון יהיה פרווה אפשר להשתמש במים או מיץ)
1/2 כוס שמן
1 כפית תמצית וניל
1 כוס קפה חם
2 ביצים


הוראות הכנה:

מערבבים בקערה את המרכיבים היבשים: קמח, סוכר, קקאו, סודה לשתייה, אבקת אפייה, מלח. 
עושים שקע בתערובת היבשה, מוסיפים לתוכה את כל יתר המרכיבים, למעט הקפה, ומערבבים עד שהבלילה אחידה, ללא גושים. 
מוסיפים את הקפה ומערבבים שוב עד שהבלילה מתאחדת.
מעבירים לתבנית גדולה משומנת, 2 תבניות קטנות משומנות, או תבנית שקעים עם מנז'טים, ואופים בחום בינוני, 180 מעלות, עד שהעוגה מתייצבת. זמני האפייה משתנים בהתאם לגודל התבנית, כ-40 דקות לתבנית גדולה, וכ-30 דקות לתבנית יותר קטנה, וכ-20 דקות לקאפקייקס.



לפני (בגרסת הקאפקייקס, עם המטרפה המאממת
ששרושקה נתנה לי ליומולדת)
ואחרי (או לפחות, תוך כדי)


<כעת זהירות, נאום בלוגולדת רגשני!>
<אני רצינית. זה מביך. עם השתפכויות ותודות וכאלה.>
<טוב. הזהרתי אתכם... >


תודה לכם קוראי. תמשיכו לשתף, להאיר ולהעיר, גם (ובמיוחד) אם אני טועה. אני רוצה ליצור פה מקור ידע מלא ועשיר לאנשים שרוצים לחסוך כסף באוכל, וכל תוספת ופידבק שלכם עוזרת לבנות אותו. אני אולי יודעת דבר או שניים על בישול בזול, אבל רב לי מלחשוב שאני יודעת הכל לבד. אה, וגם, כל פעם שאני מקבלת תגובה הלב שלי רוקד ריקוד קטן של התרגשות, שתדעו.
תודה לבלוגרים (למעשה בעיקר בלוגריות) שקוראים ומגיבים ומעודדים. בהתחלה ממש הביך אותי להגיב בבלוגים של אחרים - למה מי אני? למה שהם ירצו לקרוא את התגובה שלי? חשבתי שבלוגוספיירת האוכל היא עולם מוגמר וכולם שם כבר חברים של כולם. אני מתגברת על המבוכה הזו לאט, וטוב שכך. אני מגלה עולם של אנשים כיפיים, מעניינים, משתפים ומפרגנים שנוסף על נחמדותם, נותנים לי המון השראה - במתכונים, בצילום, בכתיבה, בעיצוב ועוד. במיוחד תודה לסליפ שעודדה ועזרה לי לפתוח את הבלוג וגם (זה אולי יישמע לכם מצחיק) שלימדה אותי להשתמש בפונקציית ה-AV במצלמה. התמונות שלי השתפרו לאין ערוך בזכותה.
תודה לעורך המהולל של הפוסטים שלי באקסנט מאז אפריל (לא יודעת אם הוא רוצה להיחשף בשמו). כשהתחלתי לכתוב לא דמיינתי שתוך שמונה חודשים הפוסטים שלי יופיעו באתר תוכן חיצוני אמיתי, להלן אקסנט, ושכמה מהם גם יככבו בעמוד הראשי של ויינט. זה עוזר לבלוג להיחשף למלא קוראים חדשים, זה עוזר להפיץ את הרעיון שאפשר לבשל אחרת, וזה גם מגניב לאללה!
תודה לאישי שדוחף ומעודד ומפרגן וגאה (ועורך, ומבשל ושוטף כלים...). באמת שזה לא היה קורה בלעדיו. אשרי שזכיתי.
ולסיום, כמה מילות ברכה מאישיות ידועה בתחום האוכל (לחצו להגדלה).



53 תגובות:

  1. מזל טוב! רק תמשיכי לעשות מה שאת עושה. את כותבת מעולה, ממש כיף לקרוא והמתכונים מצויינים, במחיר סביר עם מצרכים נגישים, שזה נפלא.
    ועל זה נאמר, ווהו!

    השבמחק
  2. הגרסה הזאת באמת יותר טובה... נקרעתי מצחוק. תודה לך על שנה (אם כי אני כאן אולי חודשיים) של מתכונים בזול וטיפים יקרים.

    השבמחק
  3. שששש! אל תגלי שפרסמתי אתמול רשומה חצי אפויה ;)
    תודה לך :)

    השבמחק
  4. הרגת אותי. לא מספיק שיש לי מחר מבחן אליו אני לומדת כבר חודש וחצי בערך (לא בקטע מגזים. באמת) ועקב ייאוש מצטבר, שיטת הלימוד הנוכחית שלי היא להתפלל לאל הטוב שבדרך נס יגרום לי לקבל ציון שיתחיל בחמישים ו.. ואיכשהו יגרום למרצה לעגל לי לשישים? לא מספיק? אז בנוסף לזה גם הזכרת לי שזה אמנם לא בא לידי ביטוי בציונים, אבל אני הכי חנונית שיש (אהמ מי מעולם לא הבריזה בתיכון מי..)?! אני לא מבינה, את רוצה לגרום לי לבכות?

    טוב די, אני אפסיק לצעוק עלייך ביום חגיגי זה. אפרופו לבכות, בטח כבר גרמתי ללב שלך לפרוץ בבכי היסטרי תוך כדי ריקוד. בכל אופן, אני הכי מבינה אותך לגבי עניין התגובות - אם אני לא טועה בספירה, הגבתי בפחות מחמישה בלוגים בשנה וחצי האחרונות. אבל מספיק לדבר עלי. את - המשיכי להתגבר על המבוכה, הידד, כי את כותבת ממש יפה. ומצחיק. וזול (אוי, זה לא נשמע כל כך טוב). ו.. אני אפסיק להתחיל איתך וירטואלית :-)
    אז שיהיה לך מזל טוב, קולולו ואני זועקת לך מלא זעקות שמחה עכשיו. כל זעקה כזאת היא קול זעקת הלידה שלך!!
    (הנון-אודישן המאסטר שפי שלך הצחיק אותי מאד מאד)

    אהההה והעוגה נראית ממש טוב (בעצם הקאפקייקס). אני מתה על הצבע שלה, זה שהיא כמעט שחורה (או הוא. הקאפקייק). ובלי קשר, גם אני רוצה מטרפה צבעונית ומגניבה כזו!

    השבמחק
  5. נהנית לקרוא את המתכונים שלך. הגעתי לאתרך לאחר חיפוש בגוגל- עוגיות ללא מרגרינה/ חמאה, התאהבתי (באתר), ועכשיו אני מחפשת לעוגת שוקולד רוטב שוקולדי ללא חמאה/ מרגרינה/ קצפת מתוקה פרווה/ קצפת מתוקה חלבית. יש חיה כזאת? אשמח לדעת...

    השבמחק
  6. בלוגולדת שמח!!!
    אני לא מאמינה שכבר עברה שנה על הבלוג המעולה הזה! שמחה שעזרתי לך, ושמחה מאוד שאת כאן..

    לעוד הרבה הרבה שנים ומתכונים!

    השבמחק
  7. אני מתה על הבלוג שלך, גם כי אני לומדת ככה המון (ואני טריה בכל העסק) וגם כי את כותבת מצחיק וקולח וזה עושה לי טוב על הנשמה.

    תמשיכי לכתוב, ואני כמו מור מתה על הצבע של העוגה\ קאפקייקס. למה לי לא יוצא ככה?!

    מזל טוב!

    השבמחק
  8. אנונימי 1 - תודה :))

    מור - אני אבהיר - הגישה הזו נעצרה בדלתות האוניברסיטה. יש שם יותר מדי אנשים הרבה יותר חכמים ממני, מה שקצת גרע מהאפקטיביות של התיאוריה. כך הפכתי לאחרונת החרשנים החובשת את ספסלי הספריות והמעבדות בלילות.
    המטרפה מאמזון נראה לי. אחת המתנות היותר שוות שקיבלתי בחיי. אם את רוצה אני אבדוק מה שם החברה.
    אל דאגה, יש כל מיני כינויים ומשחקי מילים מהזן הפחות מהוגן שאפשר לחבר בהתבסס על שם הבלוג. אבל אנחנו בוחרים שלא להרחיב בעניין פה :)
    לסיכום, מזל שהתגברתי על הפחד (לא זוכרת מתי זה היה) והגבתי אצלך. או שאת זו שהגבת אצלי קודם. לא זוכרת. בכל מקרה, זה השתלם :)

    נחמה שטרית - ואני שמחה שמצאת!
    אנחנו מכינים מעין רוטב שוקולד כזה שמבוסס על קקאו וסוכר, עם קצת שוקולד להעשרה. מערבבים בסיר קטן קקאו, סוכר וקורט מלח, מוסיפים מים, מבשלים על אש בינונית תוך כדי ערבוב עד שהסוכר מתמוסס. מביאים לרתיחה ומרתיחים 2-3 דקות. מורידים מהאש ומוסיפים מעט וניל וכמה קוביות שוקולד ומערבבים עד להמסה של השוקולד. קשה לי להגיד לך כמויות מדוייקות כי אף פעם לא מדדתי. זה הערכה של מה שנראה לי שאני שמה שם, בהתבסס על כמויות מכמה מתכונים באינטרנט:
    1/4 כוס קקאו (אפשר גם להוסיף מעט קפה לציפוי מוקה)
    1/2 כוס סוכר
    1/2 כוס מים
    קורט מלח
    חצי כפית וניל
    15-20 גרם שוקולד (כמה קוביות)
    אבל זה *ממש* ניחוש לגבי הכמויות פה. אם יש לך חוש לדברים האלה ואת מרגישה שתוכלי לאלתר אם הכמויות לא לרוחך אז תכיני. אם זו פעם ראשונה שאת עושה ציפוי בסגנון כזה אני ממליצה לחפש מתכון יותר מדוייק.

    סליפ - ואני שמחה שאת חזרת לפרסם. היה משעמם פה בלעדייך :)

    אנונימי 2 - תודה לך. וזו כוחה של 3/4 כוס קקאו :)

    אנשים אתם ממש משמחים ומרגשים אותי. הלב שלי רוקד מלא ריקודי שמחה ביום האחרון :)

    השבמחק
  9. בלוגולדת שמח!!!
    ואני מאוד שמחה שהבהרת שהגישה הזאת ללימודים הסתיימה בתיכון...זה גרם לי להרגיש הרבה פחות חנונית לגבי כל הפעמים שנשארתי באקווריום עד שעות חד ספרתיות בלילה (מה שכמובן מתקזז עם החנוניות שנובעת מהעובדה שגם אני לא הברזתי בתיכון, אז בסך הכל יש לי פה מאזן חנוניות חנוני למדי)

    השבמחק
  10. הי,
    בדיוק סיימתי להכין את העוגה- יותר נכון קאפקייקס אבל בתבניות אלומיניום חד"פ קטנות (אני יודעת שזה לא זול אבל שכב לי בבית מלא זמן וידעתי שהילדים יתלהבו...) ועוד קצת מהבלילה שמתי בקערת קורנפלקס גדולה (שמתאימה לתנור).
    אחרי הפעם השלישית שבעלי (אני מסכימה לגמרי שיותר נכון להגיד "אישי" אבל זה קצת טרחני ואצלנו זה לא תפס...) אמר: "אוי, זה פשוט מעולה!!!" החלטתי שחייבים לכתוב תגובה :-)
    אז חוץ מזה שיצא מצוין, קרה דבר מעניין - מכיוון שהקערה יותר גדולה מהתבניות אלומיניום השארתי אותה עוד קצת בתנור, ואז כמובן לא שמתי לב לטיימר... וכשנזכרתי להוציא - נוצרה שכבה קריספית וטעימה מלמעלה, ובפנים זה נהיה קצת פחות אוורירי אבל דווקא שוקולדי ומוצלח!
    לסיום- אני שמחה לאזן קצת את החנוניות (אני מהמבריזים...)
    שבת שלום :-)
    תמי

    השבמחק
  11. תמי - יש! אני שמחה לשמוע :)
    (בעלי/אישי זה עניין מעט כאוב. זה היה נשמע לי לגמרי טרחני להגיד את זה בהתחלה. במיוחד כשאנשים לא מבינים מה את רוצה מהם. "זה אישי." "מה אישי?" וכו'. עדיין לא התרגלתי לגמרי ואני בעיקר קוראת לבחור בשמו. דווקא יותר קל לכתוב את זה מאשר להגיד את זה כי אני לא צריכה להתמודד עם המבטים המבולבלים)
    יעל - את החנונית הכי מאוזנת שאני מכירה :)

    השבמחק
  12. מ-ז-ל ט-ו-ב!

    איזו התרגשות!
    מאחלת לך עוד שנים של בישול בזול וכתיבה פורה ☺
    הקאפקייקס נראים מדהים!
    והערת אגב, נראה לי שבכל בלוגר טוב מסתתר חנון קטן

    השבמחק
  13. תודה לך :)
    זה נכון מה שאת אומרת. לכתוב בלוג זה קצת כמו לבצע מטלת בית שבועית (או חודשית או יומית), ועוד מרצון!

    השבמחק
  14. בלוגולדת שמח :)
    עד 120 קלוריות למתכון!

    (אגב, הייתי חייבת -
    עוגת שוקולד בחושה?! את לא מתביישת?!
    סתם סתם. זה הכי טעים בעולם, במיוחד כשאת מכינה אותה...)

    השבמחק
  15. *מזל* שאין שרשורפלצת של החברה' כדי לאשר את המתכונים שאני מעלה לפה...
    תודה לך :) ואת יודעת שזה הכי טעים כשאישי המוכשר מכין :)

    השבמחק
  16. היי..גיליתי לשמחתי את הבלוג שלך אמש...וכעת סיימתי להכין את הקאפקייקס, ולדעתי זו העוגה כושית הכי טעימה, שאפיתי אי פעם! וניסיתי אלף ווריאציות...מחר בבוקר, הזאטוטים יכריעו....אמשיך לנסות פה מהכל, נראה בלוג שווה, מזל"ט!!!
    מיקי

    השבמחק
  17. הממ... הכוס קפה- זה עוד 200 מ"ל נוזל הכוונה? או אספרסו?

    השבמחק
  18. כן, כוס בגודל כל יתר הכוסות במתכון.
    בהצלחה!

    השבמחק
  19. זו עוגה מעולה ופשוטה, תודה על המתכון!

    השבמחק
  20. הכנתי. יצא מצויין. יופי של מרקם, ולא מתוק מדי

    השבמחק
  21. איזה יופי! תודה שחזרת לעדכן :)

    השבמחק
  22. הי!איזה קפה? נמס(נס קפה)? שחור? ואם שחור- אז שופכים עם ה"בוץ"?תודות!

    השבמחק
  23. אני משתמשת בקפה נמס הכי פושט שיש. אפשר כמובן להשתמש בקפה יותר איכותי, ועדיף לא בוץ כי הגרגרים בטח לא יעשו טוב למרקם העוגה.

    השבמחק
  24. היי, אפתח ואגיד שזו מאחת מעוגות השוקולד עם יחס ההשקעה-טעם הכי משתלם שיצא לי לטעום. הכנתי אותה כבר פעמיים ואנשים התעלפו. רק שאלה- יש דרך להפוך אותה ללא שוקולד? כלומר, עוגה פשוט.. רגילה? עוגת וניל, אם תרצי? P: ההיגיון אומר להחליף את הקקאו בקמח, אבל אני מפחדת שזה ידפוק את המרקם של העוגה, וחבל על הזמן והחומרים אם זה משהו שנדון מראש לא להצליח...

    השבמחק
    תשובות
    1. או. את לגמרי מבינה את הקסם שלה.
      אז להפוך את המתכון הספציפי הזה לוניל אני לא יודעת אם זה ילך, אבל יש לי פה מתכון שאני מאוד אוהבת לעוגת וניל שלוקחת את אותה כמות ההשקעה, והיא עוגת הלא-שוקולד האהובה עלי. לערבב הכל והופ לתנור. זה המתכון מהבורגר-קאפקייקס, פשוט אופים אותה בתבנית רגילה (את יודעת למה אני מתכוונת?). בפוסט ההוא אני מכינה אותה עם שמנת חמוצה ויוצא סוף הדרך, אבל חלבי. אני מתכוונת להעלות גרסת פרווה בקרוב. וגם גרסת תפוז מהממת.
      אררג אין לי זמן...

      מחק
    2. ברור שאני יודעת למה את מתכוונת... אני מעריצה סמויה וקוראת אדוקה :) לי בגדול לא אכפת כל כך מעניין החלבי [יותר אולי מעניין השמנת-זה-משמין, אבל שמנת מוחלפת בקלילות ליוגורט], ומצד שני אני לא מכינה את העוגה לעצמי, אז אברר אם זה קריטי לאלו שכן הולכים לאכול מהעוגה. תודה! :)

      מחק
  25. הייתי צריכה להכין מלא עוגות (ביה"ס, גן וכו') עשיתי שתיים קפה, שתיים תפוז ומלא קפקייק (פאפקייקס בפי העם)יצא מהמם וקל הכנה בטירוף. תודה על הבלוג הנפלא.

    השבמחק
  26. הולה,
    אני רוצה לעשות את עוגת השוקולד הפסיכית שאחותך עשתה (זו עם ה-m&m והקיט קאט) ואני רוצה שזו תהיה עוגת הבסיס. אם (ממש) לא אוהבים קפה, במה ניתן להמיר?
    אגב, חולים על הבלוג שלך פה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הולה חזרה :)
      אפשר להמיר בכל נוזל - מים, חלב, מיץ... האיש גם לא אוהב קפה אז הוא פשוט ממיר במים ויוצא סבבה.
      לדעתי טעם הקפה ממש לא מורגש, אבל אם כבר מכינים עוגה מושקעת אולי עדיף להיות זהירים.
      בהצלחה!

      מחק
    2. אני רק להגיד שהעוגה הזאת מצוינת
      תודה תודה!

      מחק
  27. הכנתי ליום ההולדת שלי ויצא מצוין! שאלה - כמה קאפקייקס יוצאים מהכמות הזו? ואיפה נמצאת ״עוגת השוקולד הפסיכית שאחותך עשתה״? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. כיף לשמוע :) תודה!
      יוצאים לי בערך 24-30 קאפקייקס, תלוי בגודל המנז'טים ובכמה אני ממלאת אותם (וכמה אני שוכחת שאסור למלא מעל 2/3 גובה והם נוזלים על כל התבנית...).
      לעוגה הפסיכית יש הפנייה בפוסט הזה http://bishulbezol.blogspot.co.il/2011/11/blog-post_29.html

      מחק
  28. טוב אז אני ממש אבל ממש לא מהמגיבות. נחשפתי לבלוג שלךמכיוון שאני חמאפובית מוצהרת!! ואני מעדיפה מתכוני פרווה מטעמי כשרות אז את יושבת עליי בול!!
    מודה התמכרתי לכתיבה היפה שלך וניסיתי כבר מלא מתכונים שכולם יצאו פצצתיים ומככבים כבר בבתים אחרים (מודה באשמתי כמובן!) לפעמים אני קצת משנה קצת ומורידה את כמות הסוכר או מוסיפה קצת שוקולד אבל חהבסיס נשאר.  
    היום לדוגמא אני מכינה את העוגיות שוקולד צ׳אנקס שלך ובשבוע הבא כנראה את העוגה הזו (אגב החומרים מתאימים לכמות של תבנית בינונית חד פעמית?) או כדורי שוקולד שתכף אחפש בבלוג שלך אם קיימם.
    טוב יחסית לאחת שלא מגיבה קצת השתפכתי ועל כן כאן אסיים.
    שבת שלום יקירה ותודה על המתכונים המדהימים שלך-כן יירבו!
    טלי

    השבמחק
  29. יצאו מדהים!! הפחתתי מכמות הסוכר והשמן והוספתי קצת שוקולד צ׳יפס. לפני שהבנתי מה קרה חיסלתי שתי עוגיות שמנמנות ומדהימות!!
    נראה לי שזו פעם אחרונה שאני מכינה אותן. בקצב הזה כל סיבוב עוגיות יוסיף לי עוד צמיגון בבטן!!

    השבמחק
  30. היי היי היי
    תמונות לא רעות בכלל ;-)

    השבמחק
  31. שלום,

    העוגה נראית טעימה מאוד.
    אם אני רוצה להחליף את הקקאו בשוקולד מריר, כמה שוקולד אני צריך?

    תודה,
    דן

    השבמחק
    תשובות
    1. דוגרי, אין לי מושג. בשביל המרה כזאת צריך לעדכן גם את כמויות השמן והסוכר (כי שוקולד מכין שומן וסוכר, יותר מאשר קקאו). עדיף שתמצא מתכון שמראש משתמש בשוקולד במקום לעשות המרות. סורי.

      מחק
  32. הי לך!
    שאלה של טירונית...
    מתי את שמה את הקצפת (ריץ') על העוגה?
    כשהיא חמה? פושרת? קרה? ממש לפני ההגשה?

    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      את הקצפת משתדלים לשים קרוב למועד ההגשה. היא תחזיק סבבה כמה שעות, אולי אפילו יום, אבל ככל שעובר הזמן היא מתייבשת מלמעלה וקצת מגירה נוזלים מלמטה.
      קצפת (ריץ' או חלבי) תמיד שמים כשהעוגה כבר לא חמה. רק בטמפ' החדר או קרה, אחרת הקצפת נמסה ומתפרקת (אלא אם את אוכלת את העוגה ממש מיד אז זה לא משנה שהיא קצת תימס תוך כדי האכילה).
      בהצלחה!

      מחק
  33. אם יש לי רק קמח תופח אז לשים פשוט 2 כוסות קמח תופח בלי אבקת אפייה? או כמות אחרת?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא בטוחה. אם ממש אין אופציה אחרת נראה לי שהייתי הולכת על 2 כוסות קמח תופח + כפית סודה לשתייה. אבל מעולם לא ניסיתי, אז קח/י בערבון מוגבל...

      מחק
  34. למדת בחורב???

    השבמחק
  35. היי,
    אני רק שאלה..
    ניתן לאפות בתבנית עגולה אחת (26) ? היא יוצאת מספיק גבוהה?

    תודה רבה על בלוג מקסים עם מתכונים מצויינים!
    טל

    השבמחק
  36. היי
    הכנתי את הקאפקייקס האלו כמה וכמה פעמים... גם בגרסת הפרווה (עם מים במקום חלב)
    הפעם אני מחפשת מתכון לקאפקייקס וניל פרווה, השאלה היא איך אני הופכת את המתכון הזה לטעם וניל? האם להשמיט את הקקאו יספיק?

    השבמחק
    תשובות
    1. סליחה על העיכוב בתגובה... את לא יכולה פשוט להשמיט את הקקאו כי יש הרבה ממנו וזה יגרום למתכון לאבד איזון. אבל יש לי בבלוג מתכון לעוגת שוקולד צ'יפס פרווה, את יכולה פשוט להשמיט את השוקולד צ'יפס. http://bishulbezol.blogspot.co.il/2012/08/blog-post_31.html

      מחק
  37. אשמח לדעת אם אפשר להמיר ברסק תפוחי עץ את מחצית מכמות השמן. תודה רבה.

    השבמחק
  38. היי
    לכמה תבניות אינגליש קייק העוגה מתאימה?
    ואם אני רוצה לאפות בתבנית עגולה 1, להכין מחצית מהכמות?

    השבמחק
    תשובות
    1. לפחות 2, לדעתי 3 אינגליש קייק. אני לא בטוחה מה זה תבנית 1, אבל אם זה עגול בגודל ממוצע, אז כן, חצי מתכון.

      מחק
  39. דרושים לעבודה מהבית בהקלדה, הזנת נתונים, כתיבה, תרגום,נציג צ'אט ועוד לפרטים 058-7338281 תשלחו לי בוואטסאפ אני זמינה רוב שעות היום

    השבמחק