יום שלישי, 6 בדצמבר 2011

אם אין קניות נאכל קציצות


לפעמים אין כוח להתעסק בקניות ובבישולים, אבל בכל זאת צריך. כי יש לך בלוג שאתה חייב לתחזק, כי מישהו הזמין אורחים בלי לשאול אותך, או סתם כי לא נחמד לתת למשפחתך למות מרעב. כל אחד וסיבותיו עמו. 
ברגעים כאלה אני פונה למזווה שלנו, אותו אני מציידת בנדיבות ומתחזקת באדיקות. יש שם מוצרי יסוד כמו קמח וסוכר, בצל ושום, שמחזיקים שבועות ללא קירור, שלל קטניות ודגנים, רטבים, מגוון תבלינים, כמה שימורים... תמיד טוב לדעת שבעת הצורך אני יכולה להכין ארוחה שלמה רק מהמזווה. בא לי תבשיל קארי עדשים ועגבניות? מרק אפונה? אולי דייסת שיבולת שועל עם קינמון, סילאן וצימוקים? או צלחת של חומוס ביתי עם טחינה ומעט צנוברים קלויים? את כל הדברים האלה אפשר להכין ממוצרי מזווה בלבד. לא תמיד הכי כיף להכין אוכל בלי ירקות טריים ושאר מרכיבים שדורשים מקרר. אבל לפעמים, כשקר בחוץ ומאוחר ואין אין אין כוח לצאת לסופר, או סתם חמישי בערב ולא בא לכם לחכות בתור שעה וחצי עם כל העולם ואשתו שגם קפצו לסופר רק לכמה השלמות קטנות, מזווה מצוייד היטב יכול להציל אתכם מפיתויי הטייק אווט ולחסוך לכם בכסף ובבריאות. 
הרבה זמן לא היה לנו פה טיפ רשמי נכון? אז קבלו אותו:
טיפ מס' 17: ציידו את המזווה שלכם היטב כך שתוכלו בעת הצורך להכין ממנו ארוחה שלמה. כך תימנעו מריצות יקרות למכולת, ומפיתויי הטייק אווי.


אכן, השבוע הזה היה שבוע שלא היה בו כוח. לא היינו בסופר כבר שבועיים והמעט שנמצא במקרר לא ממש מעורר השראה. בזמנים כמו אלה אני פונה לקציצות הטונה האפויות של ניקי ב.
קצת מצחיק שאני אציג אותה, היא אחראית לאחד מאתרי האוכל הפופולריים בארץ, אבל ל-2 האנשים שעוד לא הכירו, תכירו - ניקי ב - אוכל עושים באהבה. אין עליה באוכל ביתי. אין שם טכניקות מתוסבכות או רכיבים שקשה להשיג, רק מגוון של אוכל טעים שקולע לטעמם של גדולים וקטנים. עכשיו שעוד מעט חנוכה, כדאי במיוחד לבקר, כי יש לה שם מתכונים לשלל קציצות ולביבות אפויות. אם נמאס לכם מטיגונים ו/או מאותן הלביבות המשעממות, סורו לשם לאלתר. ולמקרה שתיתקלו בזה שם: מל"פ = מלח ופלפל. 
עכשיו חזרה לקציצות הטונה. אם יש לכם קופסת טונה, 2 בצלים וביצה אתם בעסקי הקציצות. מטגנים את הבצלים, מערבבים פנימה את הטונה, הביצה, וכמה נותני טעם, יוצרים קציצות ואופים 20 דקות. זהו.
אפשר להגיש את הקציצות כארוחה רגילה, עם פתיתים או אורז וסלט (רצוי מירקות חצי מעולפים מהאחורה של המקרר, בשביל האווירה), אבל הם גם הולכים מעולה בסנדוויץ' עם עגבנייה, חסה ומלפפון חמוץ.
אפשר להכין בקלות גם עם מקרר כמעט ריק, וזה לוקח פחות זמן מלחכות לשליח של הסושי.


קציצות טונה אפויות של ניקי ב
מבוסס על: המתכון הזה עם שינויים קלים שלי
עלות: כ-9 ש"ח
כמות: 12 קציצות


מרכיבים:
2 כפות שמן
2 בצלים קצוצים
1 קופסת טונה מסוננת ומפוררת (עדיף בשמן אבל אפשר במים)
1 ביצה
5 כפות גדושות פירורי לחם
2 כפות קטשופ
1 כף סילאן (דבש במקור, אני מחליפה את רוב הדבש במתכונים בסילאן כי הוא יותר זול. הקציצות יוצאות קצת מתקתקות אז אם אתם לא אוהבים מתוק אפשר להשמיט)
1 כפית רוטב סויה (שמתי במקום אבקת המרק שבמתכון המקורי)
1/4 כפית פלפל שחור 


הוראות הכנה:
מטגנים את הבצל בשמן עד שהוא מזהיב, כ-10 דקות. נותנים לו להתקרר מעט ומערבבים פנימה את יתר המרכיבים.
יוצרים מהתערובת קציצות עגולות ומסדרים בתבנית משומנת. 
אופים בחום בינוני, 180 מעלות במשך כ-20 דקות. אם הקציצות שלכם עבות כדאי להפוך אותן באמצע כדי שגם החלק התחתון ישחים, אם הן דקות, לא באמת צריך.



הקציצות מארחות את שארית הפליטה מתחתית מגירת הירקות במקרר.

מה אתם אומרים קוראים יקרים, יעניין אתכם לראות עוד כמה מתכוני מזווה, או שאני ארד מהעניין? 


26 תגובות:

  1. כן כן. עוד מתכוני מזווה בבקשה.

    מתאים לעונה ולמצב הכלכלי.

    עשית לי חשק לקציצות האלה.

    תודה!

    השבמחק
  2. נראה על הכיפק. ינוסה עוד היום :)

    השבמחק
  3. לדעתי כמעט בכל בית מכינים "מתכוני מזווה" כפעם בשבוע לפחות.
    יישר כוח!

    השבמחק
  4. עוד ועוד מתכוני מזווה בכייף, המזווה שלי מלא ואשמח לדלל חלק ממנו...........:::)

    השבמחק
  5. קוראת פה בהנאה רבה כבר תקופה ואפילו ניסיתי בהצלחה מספר מתכונים.
    כן! עוד מתכוני מזווה בבקשה!
    ואני לא הכרתי את ניקי. נעים להכיר :)

    השבמחק
  6. וואי איזה כיף. כנראה שאני לא היחידה כנראה שחיה מהמזווה לפעמים.
    אז אני ארכז מאמצים לכיוון עוד מתכונים כאלה.

    תודה חבר'ה!

    השבמחק
  7. הקציצות האלו מעולות, הכנתי אותן פעם.אני ממש איתך בעניין המזווה :-)

    השבמחק
  8. שלום,
    תודה רבה על כל המתכונים שאת מפרסמת, הכנתי חלק מהמתכונים, והם היו מעולים!!
    האם אני יכולה במתכון של הקציצות להוריד את כף הסויה? - אין לנו את זה בבית ואנחנו גם לא כל כך אוהבים.
    תודה!

    השבמחק
  9. היי אנונימי, תודה לך :)
    הסויה לא היה במתכון המקורי, במתכון המקורי היה אבקת מרק. אני החלפתי בסויה, כי אני מוצאת שסויה יכולה לפעמים למלא את מקומו של אבקת המרק בהעמקת טעמים. אז אפשר או להחליף במעט אבקת מרק, או פשוט להשמיט. גם ככה הטעמים של הטונה והבצל המטוגן די חזקים.
    בהצלחה!

    השבמחק
  10. הי,

    אני עוקבת מזה זמן מה ואני מודה לך על כל המתכונים!
    מתכוני מזווה נראים לי מצויין. רציתי לשאול אם אפשר בלי קטשופ כי אין לי בבית (אולי י עדיין אין ילדים? :)) מעבר לכך - האם ניתן גם באופן קבוע להחליף מרק עוף ברוטב סויה (כי גם מרק עוף אין לי בבית אם כי סויה כן!)

    בתודה,
    אלה

    השבמחק
  11. היי אנונימית, תודה על התגובה!
    יש לך רסק עגבניות? אם אין קטשופ אפשר להחליף ברסק עגבניות ויצא סבבה.
    לגבי החלפת אבקת המרק בסויה, ממש תלוי מה את מכינה. אם מדובר במרק, תלוי מה אופי המרק. יכול להיות שסויה לא ממש קשור ליתר הטעמים שם. אם מדובר בפשטידה, תלוי באופי הפשטידה, וצריך להיזהר לא להפוך אותה לרטובה מדי... בקיצור, מאוד תלוי במתכון. את מחפשת תחליף באיזה מתכון ספציפי?

    השבמחק
  12. הי,

    יש לי רסק עגבניות. אם אני פותחת קופסת שימורים מאלומיניום, אני צריכה להעביר את יתר רסק העגבניות לקופסה אחרת ולכסות אותו בשמן כדי שישתמר, נכון?
    לגבי מרק העוף, לא מדובר במתכון ספציפי. ייתכן ובאמת פשוט אקנה קופסא קטנה לבישולים.. :)
    תודה שוב על כל ההשקעה בנו ותשומת הלב!

    השבמחק
  13. היי, אף פעם לא שמעתי את הטריק עם השמן. מגניב! תמיד יש לי בעיה עם רסק שמעלה עובש. אני אנסה. אני פשוט שומרת שאריות של רסק בפריזר.
    לגבי אבקת המרק, אם את לא אוהבת בגלל הטעם או הבריאות, תמיד אפשר למצוא תחליף. לרוב כשיש אבקת מרק במתכון אני משמיטה ופשוט מתגברת קצת את יתר התבלינים. אבל אם אין לך בעיה איתו, קני קופסא קטנה, זה לא יקר, יש על זה מבצעים וזה שורד המון זמן. לי יש גם במזווה אפילו שאני כמעט ולא משתמשת, על כל צרה שלא תבוא :)
    תודה לך!

    השבמחק
  14. היי, גם אני מצטרפת למקהלת המבקשים עוד "מתכוני מזווה". לדעתי קל מאוד למצוא מתכונים עתירי מצרכים ועבודה ודווקא המתכונים הפשוטים והזמינים הם במיעוט, אז אל תתפתי להפוך לעוד בשלנית גורמה מסובכת ומסבכת. הישארי לנו יצירתית וקלה. ועכשיו שאלה - איך הקציצות יוצאות לך כל כך עגולות וסימטריות? גם אני רוצה!

    השבמחק
  15. היי סמדר, כיף לשמוע ממך :)
    אני בהחלט לא מתכוונת לההיפך לעוד בשלנית גורמה מסובכת. יש מספיק כאלה, והרבה מהם יותר מוכשרים ממני :) לאור התגובות החיוביות כנראה שאעשה סוג של סדרה של מתכוני מזווה. היום בכל מקרה אני מקווה להעלות עוד אחד.
    לגבי הקציצות, אני פשוט מגלגלת ומשטחת עם הידיים, התערובת די נוחה לעבודה. אבל הטריק האמיתי הוא: מכינים 14 קציצות, ובוחרים את ה3-4 הפוטוגניים ביותר לתמונה :)) אז לא כולם תמיד יוצאים לי כאלה עגולים ויפים...

    השבמחק
  16. כבר זמן מה שאנני מקבלת את הפוסטים שלך למרות שאני רשומה ותמיד קיבלתי.
    ולא הם לא בספאם

    השבמחק
  17. היי עידית, נרשמת לעדכונים במייל? ב-RSS? בכל מקרה, שלחי לי מייל ל-bishulbezol בג'ימייל (כפי שכתוב בעמודה מימין תחת הכותרת "צרו קשר") ואנסה לראות מה הבעיה.

    השבמחק
  18. נראה טעים, ינוסה כבר בסופ"ש הקרוב :) ומתכוני מזווה זה מצוין!! במיוחד גם כי הם ממש זולים... טובים לתפרנים כמוני :)

    השבמחק
  19. האם יש תחליף לפרורי לחם? ניתן להמיר בקמח מלא או משהו בסגנון?

    השבמחק
  20. אני מניחה שאפשר, אם כי אף פעם לא ניסיתי. האמת שהייתי מנסה להחליף בשיבולת שועל מהירת הכנה. אני משתמשת הרבה בשיבולת שועל במקום פירורי לחם בקציצות ויוצא טעים וקצת בריא יותר.

    השבמחק
  21. אז הכנתי היום את הקציצות, יצא טעים לאללה! התעצלתי לסנן את הטונה אז יצא שמנוני בטירוף, אבל עדיין ממש טעים. אל תהיו עצלנים כמוני. תודה על המתכון!

    השבמחק
  22. קודם כל, ממש תודה על הבלוג. הוא נהדר. אני קוראת את דברי החוכמה שלך על חיסכון ומתפעלת כל פעם מחדש. עברתי לאחרונה לת"א היקרה בטירוף, ונחמד לקרוא על קצת שפיות כלכלית :)
    אפשר להחליף את פירורי הלחם בפירורים של לחם? (כלומר בלחם קצת ישן מפורר?)
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט אפשר, יש שיטענו שזה אפילו יותר טעים :)

      מחק
  23. היי לך :) רק רציתי לומר לך שהקציצות האלה מופלאות והכנתי אותן כבר עשרות פעמים, ממש בנות בית. את המון המון תודה על המתכונים ועל ההשקעה והלוואי שתמשיכי לכתוב לנצח!

    ניצן מבאר שבע.

    השבמחק
  24. טעימות וקלות להכנה. לא היה לי סילאן, הוספתי במקום טחינה וסירופ אגבה. 20 קציצוניות קטנות, הכנתי בטוסטר אובן. תודה רבה על המתכון הנהדר ועל האתר המגניב.

    השבמחק