יום רביעי, 1 בינואר 2014

לחם תירס קלאסי

הפעם האתגר החודשי של מנטקה הציל לי פוסט שהוכן וצולם לפני יותר משנה, ואיכשהו נפל בין הכיסאות. תירס, הנושא החודשי שלנו, הוציא מכולם מתכונים יצירתיים במיוחד. ברצינות, כדאי לכם להעיף מבט יש שם כמה דברים מטורפים. אני החלטתי דווקא על מתכון פשוט ובסיסי - לחם תירס. לחם תירס פחות מוכר בארץ אבל בארה"ב הוא נכס צאן ברזל קולינרי, בעיקר בדרום. אוכלים אותו לצד בשר בברבקיו, עם צ'ילי קון קארנה, או סתם כך מרוח בחמאה ודבש. כפי שאתם רואים בתמונות, אני חסידה גדולה של האופציה האחרונה. יש משהו בשילוב טעמי התירס-חמאה-דבש שמתעלה על סך חלקיו. אז הבה נעבור למתכון, ובפוסט הבא נחזור כבר לסדרת המוקפצים שהבטחתי לכם.
לחם תירס קלאסי
מבוסס על: מתכון של מארק ביטמן עם טיפה'לה שינויים שלי
עלות: כ-8 ש"ח
כמות: 1 תבנית אינגליש קייק

מרכיבים
40 גרם חמאה
1 ו-1/2 כוסות קמח תירס
1/2 כוס קמח
1 ו-1/2 כפית אבקת אפייה
1 כפית מלח
2 כפות סוכר
1ו-1/4 כוס רוויון (אפשר להכין עם מעט פחות מכוס ורבע חלב מעורבב עם כפית לימון/חומץ. נותנים לו לעמוד דקה שתיים והוא מתעבה ומתגבשש לכדי רוויון. כי כמה מאיתנו באמת מחזיקים רוויון בבית?)
1 ביצה

הוראות הכנה
מצאו לכם תבנית אינגליש קייק מחרס או מברזל, אפשר חד פעמי או אם אין אופציה אחרת, סיליקון, אבל אז יש פחות קראסט בתחתית ובצדדים. מניחים בתבנית את החמאה, מדליקים את התנור בחום בינוני, 180 מעלות, ומעבירים את התבנית לתנור. 
מערבבים בקערה את המרכיבים היבשים, מוסיפים את הרוויון והביצה ומערבבים רק עד שהתערובת אחידה.
מוציאים בזהירות את התבנית מהתנור, החמאה אמורה כבר להיות נמסה ומבעבעת, ושופכים פנימה את הבלילה. אופים כ-30 דקות, עד שהלחם תפוח וזהוב.

הלחם יוצא כבד משהו. מומלץ לאכול לצד כוס חלב (או לחילופין, קערה מהבילה של צ'ילי...)




8 תגובות:

  1. את חושבת שלחם התירס יכול לעבוד כלחמניות לכריכים? או אולי יש לך רעיון אחר ללחמניות קלות להכנה (בלי לישה אינסופית), משביעות וטעימות? אנחנו סובלים משעמום לחמנייתי... :)
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לי שלחם תירס לא יעבוד הכי טוב, הוא טיפה מתפורר, והבלילה היא נוזלית, אי אפשר להכין ממנה לחמניות אלא אם כן אופים בתבנית מאפינס.
      אבל! יש לי מתכון נהדר ללחם ללא לישה שאני מתכוונת להעלות ממש בקרוב שעונה לצרכים שלך בדיוק!

      מחק
    2. תודה!
      אני מחכה בקוצר רוח.

      מחק
  2. מחכה למתכון הלחם ללא לישה, למרות שאני אוהבת ללוש. בדיוק הוצאתי 2 לחמים טריים (כוסמין) מהתנור. התפחתי ללילה, עוד התפחה בבוקר ואז לתנור. 16 שעות ויש לחם.

    השבמחק
  3. יצו לך פשוט נהדר!
    אני מאד אוהבת לחם תירס (אפשר להכין גם בתבנית מאפינס), ואיכשהו לא יצא לי להכין בעצמי
    עשית לי חשק :)

    השבמחק
  4. ביז, בשם כל צוות מנטקה - נשמח תמיד להציל לך פוסטים.
    ובשם עצמי - אשמח להציל כמה חתיכות לחם תירס, אם נשאר משהו. כן? משלוח? לבוא לאסוף בטייק אווי?

    השבמחק
  5. היי, גיליתי רק היום את הבלוג שלך והוא פשוט מעולה! הכנתי הערב את החיתוכיות ריבה ויצא נהדר!

    האם פולנטה שווה לקמח תירס? האם אפשר להשתמש בה במתכון הזה במקום הקמח? האם יש לך מתכון טוב לפולנטה, עם העדפה לקינוח אבל לא חובה.. לא מצאתי ברחבי האינטרנט מתכון שעושה חשק לעשותו.

    המון תודה!

    השבמחק
  6. מצויין, המון תודה!

    השבמחק