יום חמישי, 21 באוגוסט 2014

אייס קפה ביתי


שלום לכם! אני יודעת שעבר הרבה זמן. היה מלחמה ובלאגן. לפעמים לא היה לי זמן לכתוב, לפעמים הרגיש לי לא מתאים לכתוב, ובדרך כלל שניהם יחד. כעת הגיע הזמן לשוב לבלוג. יש לי כמה מתכוני קיץ מעולים שאני חייבת להעלות לפני שהעונה נגמרת.

אני חולה על אייס קפה. ברצינות, אני כאחרונת הפקאצות בקטע הזה. כשחם לי כל מה שאני רוצה זה ברד גרגירי, מרווה ומתקתק. זכור לי מד"ס אחד בשלהי הקיץ שלאחריו שתיתי 3 אייס קפה ברציפות. אממה, המחיר כואב. לפעמים אפשר למצוא אייס קפה קטן וזול ב-5 ש"ח, אבל בדרך כלל ההוצאה גדולה יותר, 10-15 ש"ח ואף יותר. כל זה על משקה שהוא ברובו מים.

לפני כמה שנים, בשבת חמימה ומגעילה, התארחנו אצל חברינו (שאחד מהם כבר התארח פה בעבר). בתום הארוחה הם הוציאו בקבוק חבוט מהפריזר עם תכולה בצבע בז', ומיד החלו לחלק לכולם כוסות של אייס קפה ביתי. מה רבה היתה השמחה! כמה פחתה ההזעה הקולקטיבית!

הודות לאנשים הגאונים הללו אני יכולה כיום להכין לי כמויות בלתי נגמרות של אייס קפה. ההכנה פשוטה מאוד ודורשת רק קצת התכוננות מראש. מכינים קפה על פי טעמכם האישי, מעבירים לבקבוק נקי (לא למלא עד הסוף), משגרים לפריזר, ומנערים מדי פעם עד לקבלת אייס קפה. אין קל מזה. אם יש לכם במשרד פינת קפה, פריזר, ובקבוק מים קטן אתם יכולים גם להכין אייס במשרד. הכינו לעצמכם קפה בבקבוק על הבוקר, הטמינו את הבקבוק בפריזר ועברו מדי פעם במטבח להפסקת ניעור. בצהרים אתם יכולים להתעורר עם אייס קפה, במקום לבהות במחשב כמו זומבי קטטוני.
אם אתם מעוניינים במתכון מסודר יותר, זאת הגרסא שהגעתי אליה אחרי קצת ניסוי וטעייה. לטעמי היא די קרובה לאייס קפה הקנוי - מתוקה, ועם טעם לא חזק מדי של קפה.

אייס קפה ביתי

מאת: בישול בזול
עלות: כ-4 ש"ח
כמות: 4-5 מנות

מרכיבים
3/4 כוס מים רותחים
2 כפות קפה נמס
5 כפות סוכר
2 כוסות חלב
2 כוסות מים
1 כפית תמצית וניל (אופציונאלי)

הוראות הכנה
מערבבים את המים הרותחים, הקפה והסוכר לקבלת קפה חזק ומתוק. מוסיפים את החלב, המים ואת תמצית הוניל אם משתמשים. מעבירים לבקבוק או מיכל שנסגר היטב. אתם לא רוצים שישפריץ לכל עבר כשאתם מנערים. מניסיון. רצוי גם להשתמש בבקבוק נקי וחסר ריחות לוואי. אייס קפה בטעם דיאט קולה זה לא להיט. שוב, מנסיון. אה, ואם לבקבוק שלכם יש פתח צר, משפך עשוי לעזור בהעברת הנוזלים ללא השפרצה. גם זה, מנסיון.
מניחים את הבקבוק בפריזר ובודקים אותו אחרי שעתיים - שלוש, אז בדרך כלל הוא כבר מתחיל לקפוא. הוציאו את הבקבוק ונערו אותו בערך פעם בשעה, כדי שתקבלו ברד, ולא קרח בטעם קפה. כשהאייס מגיע לרמת הקיפאון הרצויה עליכם (בדרך כלל דרושים עוד שעתיים - שלוש), מנערים שוב, מוזגים לכוסות ומגישים. לא לשכוח קשית!

חדי העין יבחינו שהאייס הזה איננו בז', אלא חום. זאת מכיוון שאני משקרת לכם. התמונה הזו היא לא של אייס קפה,
אלא של אייס שוקו. התמונות של האייס קפה יצאו גרועות. את האייס שוקו מכינים על ידי החלפת הקפה הנמס
באבקת קקאו. יוצא חביב, אבל פחות מוצלח מהאייס קפה. יש שם עוד שיפצורים שצריך לעשות למתכון.

14 תגובות:

  1. חדי העין גם שמים לב לעוגה מאחור!
    נראית טוב!

    השבמחק
  2. הבעיות עם המתכון הזה הין משך ההכנה הארוך, ותשומת הלב המתמשכת הנדרשת.
    אצלנו פשוט מכניסים קוביות קרח לבלנדר, ממיסים קפה בקצת מים ומוזגים לבלנדר יחד עם חלב. יוצא במרקם קרמי של אייס קפה קנוי (ממכונות הנירוסטה האיכותיות הגדולות, לא מכונות הברד הזולות), ואפשר לשלוט בכמויות הסוכר.

    השבמחק
    תשובות
    1. כנראה עניין של העדפה אישית. אותי מעצבן להצטרך להוציא את המעבד, לפנות לו מקום על השיש, לשטוף אותו על כל חלקיו לאחר השימוש + רעש הגריסה של הקרח מבהיל את הקטנה. על אף שהמרקם באמת אחיד יותר כשמכינים במעבד מזון. תשומת הלב המתמשכת דורשת בערך 15 שניות * 3 ניעורים, כך שזו האופציה המועדפת עלי כעצלנית :) אבל מזל שבאת לפה כדי לספר לי מה הבעיות עם הפוסט שלי. מה הייתי עושה בלי העזרה האדיבה שלך?

      מחק
    2. אלא אם יש לך מטבח גדול והכל על השיש.גם אותי זה מעצבן להוציא מהארון

      מחק
  3. גם אנחנו מכינים בשיטה הקצרה - מקפיאים חלב בקוביות, מכניסים את כל הרכיבים לבלנדר ברמת המתיקות או רמת הדיאטה הרצויה (יותר מים או יותר חלב). יוצא סוף. אם מכינים למישהו שאוהבים במיוחד מוסיפים פקאן מסוכר.

    השבמחק
  4. פוסט מביזול! עשית לי את הסופ"ש :)

    השבמחק
  5. מגניב מאוד!
    ניסיתי אתמול בצהריים, לקראת הערב כבר היה תוצר בדיוק בדרגת הסמיכות-קפאון הרצויה. הבעיה היא שכבר היה ערב ולא היה כבר צורך בקירור כל כך אינטנסיבי או בקפאין (כמובן שהכפלתי כמויות קפה כמכורה אמיתית).
    אז הבוקר הוצאתי מהמקפיא גוש מאוד גושי של קפה :)
    אני מקווה שזמן לא ארוך על השיש + רוטינה קצרה נוספת במקפיא תחזיר את הקפה למצבו המושלם אתמול בדיוק בזמן לזמן הזומבים של אחרי ארוחת צהריים.

    תודה!

    השבמחק
  6. אני ניסיתי בשישי וזה הצליח!! הייתי כל כך מבסוטה למזוג את זה לכוסות גבוהות ולהגיש עם קש.
    ההשקעה הייתה מינימלית, כמה שניות של ניעור כשנזכרתי שזה שם, ודי מהנה להוציא כל פעם מהפריזר, לבדוק את המצב ולשקשק, יש לזה רעש כיפי.
    תודה (:

    השבמחק
  7. הכנתי ויצא מעולה! לא שמתי תמצית וניל, אבל הוספתי קצת קינמון.
    תודה עבור עוד מתכון מנצח :)

    השבמחק
  8. סוף סוף הגיע חומר. זה הפך מתסכל ובלתי אפשרי לפתוח את האתר כל כמה ימים ולגלות את התפוחה אדמה הממולאים שכבר דהו מרוב שימוש.
    מה שלא פייר זה שאת מפציעה אלינו עם מתכון אחד בודד וערירי, ואנחנו כמעט והתייאשנו.

    השבמחק
  9. היי ביזולי,
    אני האנונימית שכתבה אחרונה, זאת שציפתה כל כך הרבה זמן לאיזה חומר טוב ממך, והנה הנה הוא הגיע.
    אז אי אפשר להתעלם מהתוצאות, ואני מוכרחה לציין שהיה נראה לי מוגזם להתעסק במשך 6 שעות עם המשקה. מה שגיליתי זה שההתעסקות היתה מועטת ביותר וזניחה, ומה שיצא בסוף היה יותר משווה!! שתיתי אותו בכפית מתוך כוס חפי"ת וילדי שותפים איתי. מיד העברתי אותו לשאר בני המשפחה הצמאים.
    כה לחי!!
    תמשיכי ככה!!

    השבמחק
  10. בבית אני מכין אייס קפה בבלנדר ויוצא מדהים.
    אנסה להכין בעבודה בשיטה שלך.
    תודה.

    השבמחק
  11. יצא מצוין! השתמשתי ב2/3 מכמות הסוכר והיה מספיק מתוק. תודה

    השבמחק