יום שני, 20 בדצמבר 2010

אייריש קרים בייתי, לא רק לבחורות


אייריש קרים נתפס כמשקה של בחורות. בקבוק אייריש קרים יראה הרבה יותר במקום במסיבת רווקות צווחנית מאשר בבר מעושן מלא קאובויים גבריים נכון?
אני פה כדי להגיד לכם - אל תקנו את הסקסיזם האלכוהולי הזה! אמרו לא לג'נדר טייפקאסטינג של משקאות! אייריש קרים זה טעים לכווולם! איך אפשר לא לאהוב אייריש קרים? יש בזה שמנת וסוכר ווניל וקפה ואלכוהול... 
מגדרי כל העולם התאחדו ושתו אייריש קרים!
תודה.


אפילו חתולים אוהבים אייריש קרים
היתרון בלהכין אייריש קרים בעצמך (מלבד החיסכון במחיר, הטריות, האיכות, והעובדה שכל חבריך ימותו עליך ויחשבו שאתה שיא המגניב), הוא שניתן לשלוט על כמות וסוג האלכוהול. אם אתם מביני עניין, ומעריכים אלכוהול איכותי, השתמשו בויסקי האהוב עליכם, והתנסו בשילובים שונים. <זהירות סטייה מהנושא> כמו החברים של אבא שלי שיש להם מנהג טיולים קבוע- מישהו מביא איתו תערובת ויסקי כלשהי, והיתר צריכים לנחש מאילו סוגים של ויסקי הוכנה התערובת. פן תחשבו שמדובר בחבורת שתיינים בזויה, יש לציין ראשית כי מדובר בטיולים רגליים מאומצים, לפחות 20 ק"מ ליום. שנית, הם לעולם לא שותים לפני 10 בבוקר, כי ג'נטלמן אמיתי לא שותה לפני 10. אפילו אם הוא התחיל את המסלול ב5:30 לפנות בוקר. <סיום סטייה מהנושא> אם אתם לא מביני עניין באלכוהול יתר על המידה, או סתם קמצנים, אפשר להשתמש באלכוהול זול יותר, אם ממילא לא תרגישו יותר מדי בהבדל. ואם אתם לא מתים על אלכוהול באופן כללי ורוצים משקה קצת פחות אלכוהולי, אפשר בהחלט להוריד את המינון. אני עונה על 2 הקריטריונים האחרונים, ולכן כיום, לאחר כמה וכמה התנסויות, אני מורידה את המינון ב-40% ושמה חצי ויסקי חצי וודקה. עד כה לא נרשמו שום תקריות שליליות לאור ערבוב סוגי אלכוהול, אבל לרוב מדובר כאמור, במינון מאוד קטן, כשכל אחד גם ככה שותה כוסית בקושי.


אז בפעם הבאה שמזמינים אתכם למסיבת יומולדת, במקום לקנות לבעל השמחה עציץ, או רב מכר כלשהו, רקחו עבורו אייריש קרים בייתי. טעים, מקורי, חסכוני וקל. 

אייריש קרים ביתי
מבוסס על: מתכון מאתר allrecipes.com
כמות: כ-3-4 כוסות, כלומר, סביבות הליטר. תלוי כמה ויסקי שמים.
עלות: כ-14.5 ש"ח ללא האלכוהול (פחות מ-2 כוסות של אלכוהול זול וזבלי יכולים לעלות לכם פחות מ-10 שקל, אבל ברור שהשמים הם הגבול למי שרוצה להשקיע, אז קצת קשה לתת פה הערכה מדוייקת).

מרכיבים:
מיכל שמנת להקצפה
פחית חלב מרוכז ממותק (אפשר בדרך כלל למצוא בסופר ליד מוצרי האפייה או מוצרי הקפה)
2/3+1 כוס ויסקי (אני מורידה מינון ל-3/4 כוס בלבד)
כפית קפה נמס
2 כפות סירופ שוקולד
כפית תמצית וניל
½ כפית תמצית שקדים (לא חובה, אבל נותן טעם מיוחד)

הוראות הכנה:
לערבב את כל המצרכים בבלנדר במשך חצי דקה או עד שהתערובת אחידה.
לאכסן מכוסה היטב (רצוי בבקבוק דקורטיבי) במקרר.

יאמי.

18 תגובות:

  1. כמה זמן זה מחזיק במקרר לפני שהקוקטייל הזה נפרד למרכיביו?
    חלק מהסוד של האייריש קרים המסחרי הוא שהכל מעובד גם עם איזה תהליך אלקטרוליטי, כי אחרת השמנת והאלכוהול אמורים להיפרד כמו שמן ומים.

    השבמחק
  2. צודק צודק. ובכלל שכחתי לציין כמה הוא מחזיק באופן כללי.

    על פי המתכון ב-allrecipes האייריש קרים מחזיק חודשיים במקרר, אבל אני השתמשתי גם אחרי יותר מחצי שנה והיה סבבה (זה הוגש במסיבה כך שהמדגם היה גדול, ואף אחד מהנבדקים לא דיווח על בעיה בטעם או במרגש לאחר מכן. כן, החברים שלי הם שפני הנסיונות שלי).
    לגבי זמנים ממושכים מזה, זה כבר לא על אחריותי.

    בנוגע להפרדה, שמתי לב שהאייריש קרים אכן נפרד טיפה בשהות של יותר מחודש במקרר, אבל ניעור קל מחזיר אותו למוטב כך שזה לא קריטי. זה לא יפרד לך מהיום למחר. אולי החלב המרוכז יוצר איזו אמולסיה יותר יציבה ממה שהיה נוצר מסתם שמנת ואלכוהול?

    השבמחק
  3. אני נמנית עם חובבי האלכוהול , אוהבת את הטעם ואת תחושת הסבבה שהוא מעניק.
    רעיון נפלא להכין לבד , שומרת , בטח שומרת...
    תודה
    חיה.

    השבמחק
  4. איזה כיף!
    ספרי איך יצא כשתכיני.

    השבמחק
  5. עשיתי את המתכון היום (כי מיפלס האייריש המקורי מה- Duty Free ירד מתחת לקו האדום) ויצא מצויין !! לא היה לי וויסקי בבית אז השתמשתי באלכוהול נקי מסוג משובח (בכמות מופחתת). משפר כל כוס קפה, גלידה בקייץ, עוגות וגם סתם כוסית מול הטלביזיה. תודה !!
    אבי ג.

    השבמחק
  6. הכנתי, השתמשתי בג'וני ווקר אדום, וגם כן ב3/4 כוס, נמושה שכמוני. יצא ממש נחמד, אבל לא דומה לאייריש קרים שאני מכיר (מוליס' \ בייליש).
    עדיין זה הולך להכנס לקפה-מרמור של הבוקר, וזה טעים ביותר.

    תודה רבה :)

    השבמחק
  7. הכנתי על פי המתכון הקיים ויצא מעולה.
    רציתי לדעת האם השימוש בוויסקי הוא קריטי?
    מה יקרה אם אשים סוג אלכוהול אחר?
    וודקה, יין, ערק, וכיו"ב
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. השתמשתי פעם בחצי ויסקי חצי וודקה ויצא סבבה. נראה לי שזה תלוי בהעדפות שלך. אם תשתמש באלכוהול אחר יהיה לזה טעם אחר, אבל אם את/ה אוהב/ת את הטעם... אבל בכל מקרה נראה לי שלא הייתי הולכת על ערק או יין, כי יש להם טעם דומיננטי משל עצמם ונראה לי שזה יצא עם טעם מוזר. אניס+שמנת+שוקולד+קפה לא נשמע לי שילוב מוצלח במיוחד.

      מחק
    2. וכעת לתוצאות. תערובת של יין רימונים (הייתי צריך לרוקן את הבקבוק של יין הרימונים :) ויסקי וודקה עשתה עבודה נהדרת. הבעיה היחידה שהאיריש קרים נגמר כל כך מהר...

      מחק
  8. שיטוט קצר בויקיפדיה מבהיר שחלב מרוכז הוא חלב שהוצא ממנו חלק מהמים והוסף אליו סוכר.
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%9C%D7%91_%D7%9E%D7%A8%D7%95%D7%9B%D7%96
    לאחר שיטוט נוסף ברשת גיליתי מתכון להכנת החלב המבוקש בבית. http://lemonginger.blogspot.co.il/2011/04/blog-post_718.html

    השבמחק
  9. לאלו שלא בא להם לשטוף כלים אחר כך או שאין להם בלנדר.
    ניתן להכניס את כל הרכיבים כמו שהם אל תוך הבקבוק ולנער היטב.
    מגיע לאותה תוצאה

    השבמחק
  10. נשמע ליגה! מישהו ניסה את זה חם?

    השבמחק
  11. הכנתי אתמול ויצא לא רע בכלל. הטעם של הקפה מאוד דומיננטי, אבל לא בעיה לשחק עם זה בפעמים הבאות.
    השתמשתי רק בכוס ויסקי ג'יימסון אחת. רמת האלכוהול הייתה טובה אבל המשקה יצא מאוד סמיך. אפשר לדלל אותו עם חלב רגיל? זה יפגע בשימור שלו?

    השבמחק
    תשובות
    1. תראה, ממילא זה לא יחזיק יותר מכמה ימים במקרר, כי השמנת תתקלקל, אבל כנראה שחלב מתקלקל יותר מהר משמנת. אני לא רוצה להתחייב לגבי זמני קלקול כי אני לא מבינה בעניין. כל עוד שותים תוך יום יומיים אני משערת שהחלב יהיה בסדר. מקסימום אפשר לדלל עם מים, או קפה, או פשוט להשתמש בפחות חלב מרוכז ממותק.

      מחק
  12. לדעתי השמנת לא מתקלקלת כי האלכוהול משמר אותה

    השבמחק