יום ראשון, 10 באפריל 2011

בן דודו הסטלן של המקרון הצרפתי

קוראי היקרים, יש משהו שכדאי שתדעו.
קצת קשה לי להגיד את זה, אבל האמת תתן לי את הכוח.
הנה זה בא: מעולם לא הכנתי מקרונים צרפתיים.
כן, קראתם נכון. הדיסקוסים המתוקים בצבעי פסטל בשלל טעמים ומליות מהווים נייר לקמוס לבחינתו של בלוגר ראוי לשמו. 
ואני, עצלנית שכמותי, פשוט אין לי כוח.



הרשו לי לרגע להגן על עצמי. אמנם אי אפשר להתכחש לחמידותם של המקרונים, אבל לי אישית, הטעם לא שווה השקעה מאומצת של שעתיים, לא כולל זמן הליכה לחנות מתמחה לרכישת אבקת שקדים. יש כל כך הרבה דברים יותר טעימים ו/או יפים שאפשר להכין בשעתיים, כמו זה או אלה או זה. לכן כנראה שלא תראו אותי מעלה מתכון למקרונים בזמן הקרוב, עמכם הסליחה.

זהו אמרתי את זה. הוקל לי.

מדוע אם כן שיתפתי אתכם בכל זה (מלבד הרגשת הזיכוך שבווידוי הפומבי)?
מכיוון שיש מקרונים שאני דווקא כן מכינה.

הגרסא האמריקאית למקרונים עושה שימוש בקוקוס במקום באבקת שקדים והיא קלה פי אלף מהגרסא הצרפתית. אפשר להגיד שמקרון קוקוס הוא הבן דוד הסטלן של המקרון הצרפתי - פחות מהוקצע, אבל עדיין טעים ועם הרבה פחות השקעה. מקרון קוקוס הוא הבן דוד שהעדיף לראות טלויזיה במקום לעשות שיעורי בית. הוא הבן דוד שהבריז מכל השיעורים, אבל איכשהו עבר את הבגרויות. הוא הבן דוד שבמקום ללכת לאוניברסיטה פתח בלוג תמונות של חתולים ודווקא הרוויח מזה לא רע בכלל.
טוב נראה לי שהנמשל ברור, ואם לא, המשך בקו הכתיבה לעיל ככל הנראה לא יעשה דבר כדי להבהיר אותו. בקיצור, כל מה שצריך לעשות כדי להכין מקרון קוקס הוא להקציף ביצים (לא צריך להפריד אותם!) לערבב עם הקוקוס והסוכר ויאללה לתנור. פשוט, מהיר וקל. את הנאגלה האחרונה הכנתי תוך כדי התארגנות הבוקר ולקח לי פחות מ-30 דקות כולל אפייה ושטיפת כלים. מכיוון שאני ממש לא מהמתקתקים אני מניחה שחלק מקוראיי יצליחו להכין אותם גם בפחות זמן. 
העוגיות פרווה, ללא חמאה או מרגרינה (למעשה השמן היחיד במתכון משמש לשימון התבנית), וכיאה לעונה גם כשרות לפסח ללא קטניות. האמת היא שזוהי הסיבה שנזכרתי בעוגיות האלה. עוגיות קוקוס הן חברות של כבוד בנבחרת המתוקים לפסח. במקום לקנות עוגיות כשל"פ שספק אם האל הטוב יודע מה שמו בתוכן, נסו להכין בעצמכם.


מקרון קוקוס
מבוסס על: מתכון מתוך הספר Vegetable Heaven של מולי קאצן
עלות: כ-7 ש"ח
כמות: כ-30 עוגיות 


מרכיבים:
3 ביצים (עדיף XL)
1 כפית תמצית וניל
3 כוסות קוקוס
1/2 כוס סוכר
1/4 כפית מלח
4-5 קוביות שוקולד (אופציונאלי)


הוראות הכנה:
מקציפים במיקסר את הביצים ואת תמצית הוניל עד שהתערובת נהיית תפוחה ובהירה, כ-3 דקות.
מערבבים בקערה נפרדת את הקוקוס, הסוכר והמלח ומקפלים לתוך הביצים.
מניחים כפות מהתערובת על תבנית אפייה משומנת. התערובת עשויה להיות קצת פירורית ומתפרקת יותר מבצק עוגיות רגיל, זה בסדר. אפשר להדק קצת את התערובת כשהיא על הכף ולהחליק אותה לנייר האפייה אם אתם מרגישים שהעוגיות שלכם מתפרקות. בכל מקרה העוגיות יתייצבו יותר בתנור.
אופים בחום בינוני (180 מעלות) במשך כ-10 דקות, עד שהעוגיות מתחילות להזהיב בקצוות.


לאחר שהעוגיות התקררו מעט אפשר לעטר בשוקולד מומס: מניחים את קוביות השוקולד בכלי קטן וממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות. מערבבים בין פולס לפולס, עד שהשוקולד מומס וחלק. מעבירים את השוקולד המומס לשקית סנדוויץ (רכזו אותו בקצה אחד של השקית). חותכים את קצה קצהו של השקית (עדיף להתחיל עם חור קטן מדי ולהגדיל מאשר לעשות חור גדול מדי ולהצטרך להעביר את השוקולד לשקית חדשה) ומזליפים את השוקולד על המקרונים.
(אישי טוען שההסבר הזה לא ברור במיוחד למי שאף פעם לא התנסה בכך. אשתדל באחד מהפוסטים הבאים לצרף תמונות להמחשה)


נראים לא רע בשביל חבורת סטלנים



8 תגובות:

  1. סוף סוף אישה כלבבי.
    גם אני שמתעסקת באפיה בצורה "כמעט" מקצועית , חושבת שהטעם לא שווה את ההשקעה.
    אני מעדיפה פי אלף את הקוקוס.
    תודה

    השבמחק
  2. מקרון? צ'קרון!
    http://www.youtube.com/watch?v=wvkHIZg_954

    השבמחק
  3. אהבתי. הכנתי ויצא חמוד ביותר , כולל הזילוף מלמעלה.
    אני שמתי במנז'טים -נוח ואלגנטי.

    השבמחק
  4. זה בדיוק כמו העוגיות של פסח ! מגניב !!!

    השבמחק
  5. הכנתי את העוגיות. מעולות!! הריח טירף את הרחוב, העוגיות קלות להכנה, יפיפיות (חבל שאי אפשר לצרף תמונה לשוויץ) מתוקות בדיוק במידה ולא נדבקות לשן וקשות כמו האחרות. הכנתי כמות כפולה וכעת יש דרישה לעוד הכפלה. אין מה לומר.. זו הצלחה כבירה.
    הבעיה היא שבנגלה האחרונה זילפתי פסי שוקולד חינניים ממש כמו בהדרכה, רק שהשוקולד לא מתקשה. זו בעיה. השוקולד נוזלי למדיי, כיצד מקשים אותו, איני יכולה להכניס את העוגיות לאחסון. הצילו, מה עושים???!

    השבמחק
  6. איך את מעיזה להגיד על היצירה הכי מושלמת שקיימת בענף הקודנטוריה פלצנית?! במקום להיתעצל ולהתפשר על "קוקוס" קומי ותכיני מקרון מושלם..

    השבמחק
    תשובות
    1. לא רק שאני אומרת על היצירה הזאת שהיא פלצנית, היא גם לא כזאת טעימה. מה תאמר על זה אנונימי אביר המקרונים הא?

      מחק