יום רביעי, 21 במרץ 2012

מאק אנד צ'יז אנד בירה

מי שקורא בלוגי/מגזיני/אתרי אוכל למיניהם יודע שה-"מאק אנד צ'יז" חזר לאופנה ובגדול. מאק אנד צ'יז, קיצור של מקרוני אנד צ'יז, הוא בסך הכל מקרוני עם רוטב גבינה, לרוב אפוי כסוג של פשטידה. מדובר במאכל ביתי פשוט שכל ילדי אמריקה גדלו עליו, אם בגרסה המקורית, ואם בגרסת האינסטנט התעשייתית, שכללה חפיסה של אבקת "גבינה" כתומה זוהרת ליצירת הרוטב.
אולי זה חוסר היציבות הכלכלית שגורם להם להתגעגע לימים הטובים, אולי זו תגובת נגד לכל תנועת הדיאטות והאוכל הבריא, אבל האמריקאים רוצים את המאק אנד צ'יז שלהם - קרמי מבפנים, קרנצ'י מבחוץ, חם, מנחם ומשמין.
(שם מעולה ללהקה לא? חם מנחם ומשמין. הממ.)
כיום, המקרוני אנד צ'יז פרץ את גבולות הבית והקפיטריה המוסדית, והוא מככב במדורי המתכונים במגזינים, בבלוגים ברחבי הרשת, ואף בתפריטי מסעדות העילית. אנשים נותנים לו טוויסטים אינסופיים - בייקון, גבינות שונות, תוספות של שלל רקות ועשבי תיבול, שמן כמהין...
אני לא ממש הצטרפתי לחגיגת המאק אנד צ'יז עד כה, כי צריך קודם לבשל את הפסטה, אז להכין את רוטב הגבינה, ואז עוד להרכיב ולאפות... כל הסיפור נשמע לי מסובך מדי ומלכלך יותר מדי כלים. למה צריך את כל השלבים האלה כשאפשר פשוט לאכול פסטה חמה עם קצת גבינה מותכת?
אבל אז מצאתי את המתכון הזה. מאק אנד צ'יז *אנד בירה*. זה כבר נראה יותר מעניין (ולא נראה לי שלשפוך פחית בירה מעל הספגטי עם גבינה שלי תיצור את אותו האפקט). ומה אומר לכם חברה? מי שלא ערבב גבינה לתוך רוטב בשמל ובירה, כשהגבינה התמסרה ונמסה באושר לתוך הרוטב החם והסמיך, לא ראה שמחה קולינרית מימיו. באופן לא מפתיע, התוצר הסופי נהדר - עשיר וגבינתי עם נוכחות מורגשת, אבל לא משתלטת של הבירה. בהחלט כמה רמות מעל קערת פסטה עם גבינה מותכת. וברוח אירלנד וסנט פטריקס דיי החולף, מסתבר שהמאק אנד צ'יז אנד בירה הולך נהדר עם כרוב כבוש. באמת. היה לי פחית של כרוב כבוש במקרר בעבודה (אל תשאלו), והשילוב ביניהם הסתבר כאחלה שיחוק. סוג של אוכל ברים כזה, רק שהבירה בתוך האוכל. 


אם כל המלל דלעיל עוד לא שכנע אותכם שכדאי לכם להכין מאק אנד צ'יז אנד בירה, קחו בחשבון שעוד מעט פסח, והמנה הזו היא מכסחת חמץ משולשת. גם פסטה, גם בירה וגם פירורי לחם. שלושה חמצים במחיר אחד. זה חייב להיות מצווה.
אם כבר מדברים על חמץ, זו ההזדמנות להזכיר - אם יש לכם חמץ שאתם רוצים להיפטר ממנו ולא יודעים איך, גשו לעמוד הפייסבוק של בישול בזול ואשמח לחשוב איתכם על מתכונים. נסו ותראו ישועות!


מאק אנד צ'יז אנד בירה
מבוסס על: המתכון הזה עם שינויים שלי
עלות: כ-18 ש"ח
כמות: כ-8 מנות


מרכיבים
250 גרם פסטה קצרה (מקרוני, פנה וכדומה)
30 גרם חמאה
2 כפות קמח
1 כוס חלב
1 כוס בירה
1/4 כפית פפריקה חריפה (או יותר למי שאוהב חריף)
1/4 כפית אגוז מוסקט
1/4-1/2 כפית מלח
200 גרם גבינה צהובה מגוררת
חצי כוס פירורי לחם


הוראות הכנה
מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן, מסננים ומעבירים לתבנית בינונית.
בזמן שהפסטה מתבשלת, מכינים את רוטב הגבינה והבירה. מחממים בסיר בינוני את החמאה עד שהוא נמס ומתחיל לבעבע. מוסיפים את הקמח, בוחשים ומטגנים כ-2 דקות, עד שהתערובת חומה בהירה. מוסיפים את החלב והבירה (אתם יכולים למדוד אותם לתוך אותה כוס, או להוסיף אחד אחרי השני, לא משנה) בהדרגה, תוך כדי בחישה נמרצת, כדי להימנע מגושים. מוסיפים את הפפריקה, אגוז המוסקט והמלח, מביאים לרתיחה ומבשלים 2 דקות. מורידים מהאש ומערבבים פנימה בהדרגה 150 גרם מהגבינה המגוררת.
שופכים את רוטב הגבינה והבירה מעל הפסטה בתבנית, מפזרים מעל את פירורי הלחם ומעל את יתר 50 גרם הגבינה.
אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני, 180 מעלות במשך כחצי שעה, עד שהמאפה מזהיב.
אוכלים חם, מומלץ עם כרוב כבוש בצד.


תמונות ראשונות עם המצלמה החדשה. ירידה לצורך עלייה.

7 תגובות:

  1. מייד הוספתי לרשימת הקניות גבינה צהובה. כי את כל השאר יש לי בבית (יאיי!). מחכה בקוצר רוח לנסות!

    השבמחק
  2. חולמת בלילה על מק-אנד-צ'יז-- אבל,
    אי אפשר להפסיק לאכול מזה... מסוכן :)
    נראה מתכון מקסים!

    השבמחק
    תשובות
    1. פשוט צריך להזמין המון חברים שיעזרו במלאכה :)

      מחק
  3. עם בירה עוד לא ניסיתי וגם לא שמעתי על הרעיון הזה
    אבל אני אוהבת חידושים כאלה, וזה נשמע לי ממש מגניב
    רוצה מאד לנסות אחרי פסח
    זה נראה ממש טוב לפי התמונה

    השבמחק
  4. תתחדשי על המצלמה החדשה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. קיוויתי שאנשים לא ממש ישימו לב עד שאני אלמד לתפעל אותה יותר, אבל הייתי צריכה איזה שהוא תירוץ לתמונות פה... :)

      מחק
  5. מק אנד צ'יז זה אחד הדברים הכי טעימים בעולם! אהבתי מאוד את השילוב של הבירה
    תתחדשי על המצלמה- מצלמה חדשה זה תמיד כיף...

    השבמחק