יום רביעי, 11 ביולי 2012

מבוא לבישול בזול #7 - טיפים לקניות ובישולים

זהו חברים, הגענו לפוסט האחרון במבוא לבישול בזול. אתם יודעים כבר שיותר זול לבשל בבית מאשר לאכול במסעדה או לקנות מוצרים מועבדים. אתם יודעים אילו מאכלים עדיף לצרוך יותר ואילו פחות, ואתם יודעים איך להשוות מחירים. נשארו רק כמה טיפים קטנים שאני רוצה לתת לכם לפני שאני שולחת אתכם לדרככם הזולה והחסכונית.


בקניות

התייחסו בחשדנות למבצעים - זה שמוצר הוא במבצע לא אומר שהוא זול, משתלם, או שכדאי לכם לקנות אותו. כדאי לשאול את עצמכם כמה שאלות:
האם המחיר באמת יותר טוב מהמתחרים, או שהם סתם אומרים את מילת הקסם "מבצע" כדי לפתות אותי?
האם זה מוצר שהייתי קונה בכל מקרה, או שאני סתם הולך לבזבז כסף על משהו שאפשר להסתדר גם בלעדיו?
האם המבצע הזה גורם לי לקנות כמות גדולה של מוצרים בעלי תאריך תפוגה קרוב? האם אני אספיק לאכול את כל מה שקניתי לפני שהוא יתקלקל?
אם הם מציעים לי מתנה, האם יוצא שאני משלם עליה אקסטרה? האם אני באמת צריך את המתנה הזאת? 

בדרך כלל יותר חסכוני לקנות אריזות גדולות יותר, אבל לא תמיד - השוו מחירים, ולפני שאתם קונים את האריזה הגדולה וודאו שאתם באמת הולכים להשתמש בכל מה שקניתם. חבל לקנות צנצנת ענקית של מיונז אם אתם אוכלים מיונז פעם בחודשיים. זכרו גם שלפעמים אי אפשר לשפוט את גודל המוצר לפי המראה. מכירים את שקיות הצ'יפס שהן 70% אוויר? את הבונבוניירות שהן 80% פלסטיק ונייר גרוס?. חפשו תמיד את המשקל או הנפח שמצויינים על האריזה.


לפעמים צריך לברר את המחיר ל-100 גרם/מיליליטר כדי להשוות מחירים בין מוצרים בגדלים שונים -  בקבוק של 1 ליטר שמן זית עולה 40 שקל, ובקבוק של 700 מ"ל עולה רק 35 ש"ח. מה עדיף?  אם הסופר שלכם נחמד, הוא יכתוב את המחיר ל-100 מ"ל על תווית המחיר שעל המדף. אם לא, אתם יכולים לחשב אותו בעצמכם. אם ליטר (שזה 1000 מיליליטר) עולה 40 שקל, אז 100 מיליליטר עולים 40/10=4 ש"ח. אם 700 מ"ל עולים 35 ש"ח, אז 100 מיליליטר עולים 35/7= 5 ש"ח ל-100 מיליליטר. כלומר, עדיף לקנות במקרה זה את הבקבוק הגדול, כי המחיר למ"ל יותר זול. אל תהססו לשלוף את הפלאפון ולחשב במחשבון מה עדיף. אין צורך להתבייש. כולם יחשבו שאתם סתם כותבים סמס :)


אם אתם רואים מוצר שמחירו קפץ באופן קיצוני ובלתי צפוי, נסו לחשוב איך אפשר להחליף אותו במשהו אחר - בניתם על מרק כתום וגיליתם שמחיר הבטטות שוב זינק? אפשר להחליף בגזר ודלורית. תכננתם להכין קציצות ברוטב עגבניות וגיליתם שזכינו בעוד משבר עגבניות? אפשר להכין קציצות ברוטב חמוץ מתוק במקום. שינוי התפריט בהתאם למחירים מצריכה גמישות (במיוחד אם מי שעושה קניות הוא לא זה שמבשל), אבל כשיש עליות מחירים קיצוניות היא משתלמת. אפשר גם להרים טלפון לבן הזוג או לחבר ולהתייעץ ולחפש השראה. אתם יכולים להשתמש בגמישות הזאת גם לניצול ירידות מחירים חדות. גיליתם שמחיר האפרסקים צנח? הכינו מהם עוגה במקום עוגת השוקולד.שתכננתם.

בבישולים

למתוח למתוח למתוח - אם יש לכם מוצר יקר כמו בשר, עוף או גבינה, השתדלו למתוח אותו עם מרכיבים זולים יותר. אם יש לכם כמות מסויימת של בשר טחון לקציצות, תקבלו יותר קציצות אם "תנפחו" את התערובת בפירורי לחם, אורז או תפוח אדמה מגורר. חזה עוף אחד יספיק להמון מנות אם מקפיצים אותו עם שלל ירקות ורוטב ומגישים אותו על אורז. פשטידת ירקות וגבינה תעלה לכם הרבה פחות מפשטידת גבינה בלי ירקות.


להקפיא שאריות - נשאר לכם אוכל משבת אבל אין לכם כוח לראות אותו שוב השבוע? נשאר קצת יין שעוד מעט יעבור זמנו? גבינה מגוררת שלא סיימתם? בננה שעוד שנייה מתקלקלת ואין לכם זמן להכין ממנה עוגה עכשיו? אקסטרה חלבונים או חלמונים? כמעט הכל אפשר להקפיא, במיוחד אם מדובר בחומרי גלם לבישול. אוכל מבושל כדאי להקפיא במנות אישיות ולסמן כדי שכל בני הבית יוכלו למצוא אותם בעת רעב.


להכפיל מתכונים ולהקפיא - הטיפ הזה חשוב במיוחד לאלה מכם שקצרים בזמן. הכנת מתכונים בכמויות כפולות לוקחת הרבה פחות זמן מלהכין את אותו המתכון פעמיים. כל פעם שאתם מכינים משהו, הכינו כמות כפולה והקפיאו, או במנות אישיות או במרוכז. ככה, בפעם הבאה שהרעב מציק ואתם קצרים בזמן יש לכם ארוחה ביתית זולה ובריאה שכבר מחכה לכם בפריזר, ולא תתפתו להזמין טייק אווט. 


תלמדו מהזבל שלכם - כולנו מכירים את השלב הזה פעם בכמה שבועות שצריך לעבור על המקרר ולזרוק את כל האוכל שהתחבא מאחור והתחיל להעלות עובש. השאיפה היא לצמצם את כמות האוכל שנזרקת למינימום, ולכן אנחנו צריכים להסיק מסקנות ממה שנזרק. אתם זורקים פירות, ירקות או מוצרי חלב שהתקלקלו? בפעם הבאה קנו פחות. אתם יכולים לרשום לעצמכם תזכורת ברשימת הקניות ("לא צריך יותר מ-5 עגבניות!!") שלא תשכחו. אתם זורקים אוכל מבושל? השתדלו להקפיא שאריות כמה שיותר מהר ו/או הכינו כמויות קטנות יותר.




זהו חברים. את הדברים החשובים באמת לבישול זול וחסכוני, ולצמצום הוצאות האוכל אתם כבר יודעים. מי שכל הנושא הזה חדש לו יוכל עכשיו להבין הרבה יותר מה מנחה אותי בכתיבת הבלוג - למה אני בוחרת את המתכונים שאני בוחרת, מה משמעות הטיפים וכולי. 


אם יש לכם שאלות או תהיות אתם מוזמנים לשאול פה בבלוג, או בדף הפייסבוק. יש סביב הבלוג גם קהילת קוראים חכמה ומנוסה, וביחד בטוחני שנוכל לענות על כל שאלה שלא תעלה.


אז יאללה קוראים יקרים, שרשרו את הטיפים שלכם לבישול בזול, כי אני יודעת שגם לכם יש כמה טיפים מנצחים שלא כתבתי פה...

30 תגובות:

  1. את קרעת אותי מצחוק עכשיו עם מודעת ה'חתול רחוב במתנה'. פשוט יושבת מול המחשב ולא יכולה להפסיק לצחוק :)

    תודה, הפוסטים שלך מעולים!

    השבמחק
    תשובות
    1. אם כן מהרי לנצל את המבצע! לפני שיגמר! שלושת הקונים הראשונים יזכו גם בטוסטר משולשים, טוסטר מעויינים, וטוסטר משולשים!

      מחק
    2. גם אותי!!! אחלה אחלה של פוסט!

      מחק
  2. הטיפים שלי:
    1. להכין רשימה במשך כל החודש וללכת.פעם בחודש לקנות.
    2.אף פעם לא ללכת לקניות רעבים,קרוב לוודאי שתקנו יותר ממה שצריך.
    3.גבינות.לקנות רק במעדניית הסופר. זה טחפ שלמדתי מכאן וחוסך לי הרבההה כסף.
    4. נשאר לכם ירק או מרכיב מיותר לפני יום הקניות?חפשו באינטרנט מתכונים מתאימים.כך למדתי להכין פשטידת קישואים מעולה...
    5. את הירקות-לקנות אצל ירקן פעם בשבוע ולא יחד עם הקניה החודשית.כדי שתזרקו פחות.
    6. לפני הקניות תפתחו ארונות לסיבוב קצר,ייתכן ותקועה לכם בסוף הארון עוד חבילת.פסטה ששכחתם ממנה...
    זהו,לילה טוב,תוגה על הכל!

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכימה מאוד עם עניין סיבוב הארונות. ככה לא נתקעים עם 3 קילו עדשים כתומות... :)

      מחק
    2. הי, לא לזלזל ב-3 קילו עדשים כתומות! זה מאוד יעיל במקרה של מצור על ירושלים (קציצות חובזה ועדשים כתומות נשמע אחלה), או, אם נחשוב על תרחיש סביר כמעט באותה מידה, שלג כבד בירושלים.

      מחק
  3. הטיפים שלי:
    1. לא לעשות קניות בלחץ. כאשר אנחנו בלחץ, אנחנו לוקחים את המוצר הראשון שאנחנו מוצאים ומשלמים כל מחיר. כאשר אנו רגועים יש לנו זמן להשוות מחירים היטב, ולא לצאת פראיירים.
    2. אם יותר קל לכם לחשב על מחשבון- תביאו אחד כזה! אל תתביישו. לא כל אחד יכול לבצע בראש חישובים, ואז רק מהתסכול, מוותרים, וקונים מה שנראה ולא מה שזול יותר. לא נעים להסתובב עם מחשבון? חשבו בטלפון הנייד שלכם! ואני אומרת- שימותו הקנאים!
    3. אל תתעצלו- ולכו לקופה הראשית כאשר אין מחירים על המוצרים. חוץ מזה שזוהי עברה על החוק, אתם רוצים לדעת מה המחיר אותו אתם משלמים על מוצרים שאתם קונים, ואתם ממש לא רוצים להגיע לקופה- ולגלות שהקקאו שקניתם עולה 63 (!!! ש"ח).

    **ועוד שאלה- למה למה למה למה קקאו כ"כ יקר?**

    השבמחק
    תשובות
    1. אני נמנעת בעקביות מלקנות מוצרים שאין עליהם מחיר. ככה יעשה למוצר שלא אומר כמה הוא עולה.
      וגם אני לא יודעת למה הוא כזה יקר!

      מחק
  4. עוד משו קטן לגבי קניות במבצע:
    תבדקו האם המוצר שאתם עומדים לקנות במבצע יגרום לכם לצרוך את כל הכמות במהירות (למשל חטיפים) או שהוא מוצר שנצרך במידה מסוימת בכל מקרה והעובדה שקניתם 5 במקום 2 לא תגרום לכם לצרוך ממנו יותר (כמו שמן או סבון)

    השבמחק
    תשובות
    1. מגניב! לא חשבתי על זה בכלל.

      מחק
    2. גם לעודף חטיפים וכדומה יש פתרון שלא לבוא לצריכה מוגברת, והיא הקצאה.
      כלומר משאירים כמות שבועית, במקום המקובל, ואת השאר אורזים למקום "מסתור"- וכך לא פותחים עד למועד שקבענו לעצמנו, כגון במקביל לקניות הבאות.
      כך גם נהנים מהמבצע וגם לא נגררים לצריכה משפחתית מוגברת.

      מחק
  5. האיור והמודעה מעולים :):) את במקצוע הלא נכון

    השבמחק
  6. ביז, מצחיקה אחת. לא כתבת באיזו חנות מתקיים המבצע השווה של קנה-באלפיים-ש"ח-קבל-חתול-רחוב-מתנה. איך אדע לאן עלי לרוץ בהמוניי בהקדם האפשרי?

    עוד משהו: צבא עגבניות זומבי? אני חוזרת ושואלת - את מנסה להרוג אותי? ברור לך שדבר כזה יכול להדיר שינה מעיני במקרה הרע ולרדוף אותי בחלומות לנצח נצחים במקרה הרע?
    (כן, זה מין מצב כזה שאין בו מקרה טוב. תודה רבה לך באמת)

    ודבר אחרון - איסוף החתולים יתבצע מהצפרדע מאחורי החנות? אני רוצה בכלל לדעת על איזו צפרדע מדובר?

    השבמחק
  7. יש כאן אכן כמה טיפים מעולים. הנה עוד כמה שגיליתי:
    1. אם קיבלתם (או שאבא/ אמא/ בן הזוג/ בת הזוג שלכם קיבלו) לפני שנתיים תלוש מתנה לחג של כמה מאות שקלים, והוא כמעט פג תוקף, שווה להשתמש בו לקניות אוכל (אפילו אם זה אומר שתצטרכו ללכת השבוע לסופר טיפה יותר רחוק או יקר) לפני שהוא מת, ולא לקנות סבונים מפונפנים בשווי 400 ש"ח בללין רק כדי לנסות לגלות מה זה לעזאזל פצ'ולי.
    2. לרוב הרשתות יש מותג בית, שהוא בדרך כלל זול יותר (לייף בסופרפארם, המותג ברמי לוי, מגה במגה....). עם זאת, כדאי לבדוק שהוא אכן איכותי ולטעמכם, ושהוא באמת זול יותר.
    3. אל תתפתו למבצעי קופה אם זה לא משהו שאתם באמת צריכים. ואל תיקחו את הילדים איתכם לקניות, כמובן.

    ולגבי הקפאה - מנסיוני המר אני יכולה לתת טיפ חשוב אחד - לא להקפיא בשום פנים ואופן משהו שמכיל תפוחי אדמה! זה הופך לגועל נפש ספוגי בהפשרה.
    מה שכן כדאי מאוד לאכסן במקרר או במקפיא בקיץ זה את כל מושכי הנמלים למיניהם (קמח, סוכר, שקדים טחונים, פירות יבשים....). כמו כן, קפה שחור, אבקת קקאו וכמויות גדולות של תבלינים שומרים על טעמם לזמן רב יותר אם הם מאוחסנים במקפיא. ואחרון - אם אין לכם כוח להשרות ואז לבשל במשך שעות את הקטניות שלכם בכל שבוע מחדש, אפשר להשרות ולבשל כמות עצומה ואז להקפיא (רצוי בחלוקה למנות). זה עובד מעולה.

    השבמחק
    תשובות
    1. 1. רגע, אם אני לא יודעת מה זה פצ'ולי ואת לא יודעת מה זה פצ'ולי, יש מישהו שיודע?? ואני מאוד מסכימה לגבי הטיפ הזה. אני תמיד משתמשת בתלושים האלה לקניות. קניות צריך לעשות בכל מקרה, ואז אם מתעקשים לקנות "משהו לחג" אפשר לעשות את זה עם כסף הקניות שחסכנו, ולקנות איפה שאנחנו רוצים. לא רק ברשימת החנויות הקטנה של התלושים, שגם לא מאפשרת ניצול מבצעים וכאלה.
      2. נכון!

      מחק
  8. הי,
    אהבתי מאוד לקרוא. מסכימה עם כל מילה.
    אהבתי במיוחד את לגבי מיקסום בשר לקציצות ע"י הוספת מרכיבים נוספים- זה דווקא טריק של סבתות שהכוונה המקורית שלו היתה באמת לחסוך (פעם האכילו 10 ילדים בתקציב זעום, מה שגרם לסבתות שלנו להיות יצירתיות בבישול שלהן). באופן מפתיע, הקציצות הכי טובות יוצאות כאשר מוסיפים להן המון (!!!) לחם, עשבי תיבול (שהם זולים מאוד), ירקות מגורדים ועוד מגוון מרכיבים שמוסיפים נפח, אבל גם המון טעם.

    השבמחק
  9. הטיפ שלי זה מיחזור!מיחזור!מיחזור!
    לדוגמא:הכנתי לראש השנה חצילים ממולאים בבשר.יצא מלוח בטירוף והייתה לי כמות לא מבוטלת של שני חצילים ממולאים.מה עושים?וודאי שלא זורקים!!!
    תמיד ידעתי שתפוא סופג מלחים נהדר.אז הכנתי פירה וטחנתי את כל החצילים שהיו תוספת נהדרת!!! לפירה.
    לא מומלץ להכין חצילים ממולאים במיוחד.לא ולא!
    זו רק דוגמה להשראה.
    דוגמא נוספת:סוכות שעבר הכנתי עוף ברוטב יין משגע שהיה ככ טעים עסיסי ומיוחד אבל....
    שמתי כל הלילה בסיר קדירה חשמלי חדש(ניסיון ראשון) והעוף התייבש לגמרי...אז....טחנתי הכל והכנתי קציצות מבושלות ומטוגנות.מעדן!!!!
    חבל שלעולם לא אוכל לשחזר.אני לא מתכוונת לייבש עוף לילה שלם בשביל קציצות באופן מכוון לכתחילה.
    נשאר לכם סלט סלק-תוסיפו לתבשיל ירקות.
    הפירות נראות עייפות ואף אחד לא יאכל מהם עד שירקביו ויזרקו לפח וגם עוגה זה לא אופציה-תזרקו לסיר עם סוכר ותכינו ריבה.אפשר לטחון אחכ.יוצא מעדן.אפשר להוסיף לעוף לעוגות לגלידה ביתית ליוגורט גבינה ומה לא
    העיקרון הוא יצירתיות.לא לפחד לנסות.להשתמש בהיגיון וכך במקום לזרוק ממחזרים.יוצא נהדר תמיד!

    השבמחק
    תשובות
    1. המיחזור הזה בהחלט עונה על החסכון בעלויות, אבל מה עם הערך התזונתי?? זה בעצם לאכול כלום (עוף יבש שנטחן???)

      מחק
    2. יש ויטמינים שלא שורדים בישול, אבל רוב הערך התזונתי של האוכל נשאר. אני מניחה שרוב מה ששרד את הבישול הראשון ישרוד גם את השני. הפחממות, החלבונים והשומנים לא סתם מתאדים בבישול חוזר. אחרת לא היה באוכל בכלל קלוריות.

      מחק
    3. מלא פעמים עוגה שנשארה זמן רב והתייבשה, פוררתי בבלנדר ועשיתי כדורי שוקולד -- חוסלו...

      מחק
  10. קניה באינטרנט, אומנם המחירים קצת יותר יקרים מקניה בחנות, אבל קונים מה שצריך, חוסכים את כל זמן ההגעה, קניה, העמסה, פריקה מהרכב... לדעתי שווה. מה דעתך?

    השבמחק
    תשובות
    1. השאלה כמה הזמן שלך שווה, כי בהזמנה באינטרנט אתה בעצם משלם כסף כדי לחסוך בזמן ושיהיה לך נוח. אם אתה עובד בטירוף וחבל לך על כל דקה, יכול להיות שלעשות קניות באינטרנט יהיה חסכון הזמן שיאפשר לך להצליח יותר בעבודה, לבשל יותר בבית במקום להזמין טייק אווט, או סתם לראות יותר את המשפחה. אם יש לך המון זמן פנוי, אז אתה סתם מוציא כסף כדי שיהיה לך נוח. זו החלטה לגיטימית, אבל לא בדיוק חסכונית. בקיצור, זה אישי. כל אחד רשאי להחליט איך הוא מוציא את כספו ומבלה את זמנו, רק כדאי לעשות החלטות מושכלות ולא לחשוב אוטומטית שחסכון בזמן=חסכון בכסף, כי זה לא תמיד נכון.

      מחק
    2. מכורה לאינטרנט11 במאי 2016 בשעה 10:32

      מצד שני, כשעושים קניות באינטרנט השוואת המחירים הרבה יותר זמינה, וגם רואים כל הזמן את הסכום, ולא מופתעים בקופה, כך שאם רואים שהקניות יצאו מאוד יקרות, יותר נוח לעבור שוב על הרשימה ולראות על מה אפשר לוותר או להחליף האלטרנטיבה זולה יותר.

      מחק
  11. לגבי המבצעים - באמת כדאי לשים לב שאנחנו לא קונים סתם מוצרים רק כי הם "במבצע" או אפילו מוצר שאנחנו ממילא קונים ממנו, אבל דווקא בגלל המבצע קונים *הרבה* יותר ממנו ואז גם אוכלים יותר ממנו - מה עשינו בזה? חסכנו כסף ואז אכלנו אותו סתם.
    זה דבר שמאפיין את רשתות האוכל והסופרים בתקופת השפע: מנסים לשכנע אותנו לצרוך המון ובכמויות גדולות. למה במבה קטנה יקרה יותר ל-100 גר' מבמבה יקרה? כי רוצים לשכנע אותנו לקנות את הגדולה- א' כי מבחינה אבסולוטית מוציאים יותר כסף מהכיס בקניה הספציפית הזאת וב'- כדי לנסות לגרום לנו להתמכר למוצרים האלה, לפתח תלות בהם, להתרגל לצרוך מהם הרבה.
    זה אכן יכול להיות חכם ומאוד חסכוני לקנות בכמויות גדולות- בתנאי שזה אכן יספיק ליותר זמן. אבל לפעמים באמת עדיף לשלם יותר פר 100 גרם ולקנות את הדבר הקטן יותר, במיוחד כאשר מדובר באוכל לא בריא (זה שיש מבצע על עוגיות - 2 במחיר של 3 לא אמור לשכנע אותי לקנות 3 אם אני אח"כ לא יכולה לעמוד בפיתוח וסתם אוכלת עוד חבילה כי בא לי. אז כבר עדיף לוותר על המבצע ולקנות רק חבילה אחת כמו שתכננו).

    כל הכבוד על הבלוג והמון בהצלחה!

    השבמחק
  12. ***2 במחיר של 3... (מן הסתם)

    השבמחק
    תשובות
    1. 3 במחיר של 2................................

      מחק
  13. 1. להכפיל כמויות ולהקפיא? אצלנו מכפילים כדי שיהיו שאריות למחר ולא נצטרך לבשל *כל* יום. כי גם הכפול נגמר אצלנו תוך יומיים שלושה... (ואנחנו רק זוג במידות רגילות לגמרי). אני לא רוצה לחשוב בכלל על כמויות הבישול שיידרשו במשפחה גדולה יותר.
    2. לעניין החלפת מצרכים / מוצרים שנזרקים - קצת מתחבר אצלי. לצערי ממש לא ספונטנית ולא יצירתית בבישול, חייבת מתכון ברור עם מצרכים ידועים מראש ולא מרגישה שניחנתי ביכולת לאלתר עם "מה שיש בבית" (או מה שבמקרה במבצע לצורך העניין). קצת באסה, כי בטוחה שזה היה יכול לחסוך.
    אבל מי שבמקרה כן במצב הזה, הטיפ שעובד אצלי אישית כדי למנוע בזבוז וזריקת מוצרים הוא פשוט לא לקנות. דברים שנשמרים זמן ארוך במזווה או בפריזר וכו' אני קונה סטוק כשיש מבצע כי זה במילא לא מתקלקל. אבל מוצרים טריים (בעיקר ירקות אבל לא רק) שנשמרים לזמן קצר אני מתכננת מראש מה מתכוונת להכין השבוע וקונה רק מה שצריך ובדיוק בכמות שצריך לצורך אותם מתכונים. ככה מראש אין אצלי ירקות שקניתי בשביל "שיהיה" או "נראה לי ירק בסיסי כזה שתמיד צריך" ואז הסתבר שלא היה צריך או כלומר אני בחוסר היצירתיות שלי לא מצאתי מה לעשות בו והוא נזרק. אין מתכון שמסביר לי מראש בשביל מה לי הירק הזה? לא קונה. ככה לא מסתבכת עם ירקות נטושים שצריך לזרוק, ולחלופין לא מסתבכת למצוא מתכון מתאים בשביל לא לזרוק אותם (כנראה פשוט חוסר כישרון שלי, אבל איכשהו תמיד מוצאת רק מתכונים שאמנם יש בהם את הירקות הרלוונטיים אבל תמיד תמיד עוד מוצרים אחרים שאין לי. אז או עדיין לא להכין ולזרוק, או ללכת שוב לסופר שאז יכולתי כבר לקנות גם את אותם הדברים שחבל שקניתי מראש).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, בישול בזול, נתת לי השראה!
      ולאנונימית, בנוסף לאתר המצוין הזה, את יכולה למצוא מתכונים קלים מחומרים זמינים באתר עשר דקות.

      מחק
  14. אנונימי איזה אלופה ולכותבת הבלוג פעם ראשונה שמבקרת כאן
    וכבר מרגישה בבית(: תודה המוןןןן(:

    השבמחק