יום ראשון, 28 ביולי 2013

גלילות חזה עוף בפלפלים וקלישאות שאני שונאת

התפרנית בפוסט האחרון שלה העלתה שאלה מעניינת: מה הקלישאה השנואה עליכם?
הקלישאה השנואה עלי כרגע, בתקופה זו של חזרה לעבודה המלאה בריצות ונסיונות לעמוד בזמנים, היא מונטאז' האימונים/עבודה מאומצת שרואים המון בסרטים ובטלויזיה. 
הגיבור עומד בפני אתגר שנראה בלתי אפשרי - יש לו הררים של עבודה שהוא צריך לסיים, תחרות ספורטיבית שאליה הוא לא מוכן בכלל או משהו בסגנון. הוא מנסה להשתלט על העניין פעם פעמיים ונוחל כשלון צורב. פתאום ברקע נשמעת מוזיקת רוק קצבית. זום על מבטו הנחוש של הגיבור שעכשיו יתחיל לעבוד/להתאמן על אמת. כמה דקות של שוטים קצרים בהם הגיבור עובד/מתאמן ללא הרף, מוחה אגלי זיעה, שותה עוד כוס קפה ב-4 בבוקר וממשיך ללא לאות. לבסוף נראה שהגיבור הצליח לעמוד במשימה ותוך כ-3 דקות ו-20 שניות הוא הפך מסמרטוט שמנמן לספורטאי שרירי ומוכשר, מעצלן בלגניסט שלא מוצא את ידיו ורגליו, למולטי טאסקר תקתקן ופרפקציוניסט. 

החיים הם לא ככה לעזאזל! איך הייתי רוצה שכל פעם אני צריכה לעשות משהו קשה ומעצבן כל מה שהיה צריך זה כמה דקות של עבודה מאומצת עם eye of the tiger ברקע, והופ! הפרוייקט בעבודה גמור/נכנסתי לכושר/הבית מצוחצח.
התקדמות אמיתית בחיים דורשת התמדה ועבודה שחורה כך אומרים. אוף. להמשיך להתאמן יום אחרי יום, אפילו לאחר שעשיתי כמה עשרות אימונים וגיליתי להפתעתי כי רבה שאני עוד לא מסוגלת לרוץ מרתון. לעשות משהו שוב ושוב ושוב עד שמשתפרים טיפ טיפה. קלישאת המונטאז' גורמת ל"שוב ושוב ושוב" להרגיש עוד יותר אפור וקשה ובלתי נגמר. לא הייתי אמורה כבר להגיע כבר מזמן להצלחה המיוחלת?? או כמו שאומר זאת הומר סימפסון שליט"א:



אולי הבעיה היא שפשוט אין לי את מוזיקת הרקע הנכונה. מעולם לא ניסיתי להקשיב ל-eye of the tiger בלופ תוך כדי ביצוע משימה מאומצת וארוכת תווך. אולי פסקול בלתי הולם הוא הדבר היחיד העומד ביני ובין מוצלחות פורצת גבולות בכל תחומי החיים! אם זה יעבוד אעדכן אתכם.

בכל מקרה, עד שאהפוך לנינג'ה, צריך לאכול משהו. הפעם, מתכון ממש טוב לעיקרית שבתית - גלילות עוף ברוטב פלפלים. בסך הכל מדובר בחזה עוף פרוס שנטבל בביצה ופירורי לחם, ונאפה יחד עם פלפלים מוקפצים ורוטב מעט מתקתק, רכיבים פשוטים שיש בכל בית, ולא המון עבודה. איכשהו התוצאה הסופית מצליחה להתחבב על מבוגרים וילדים כאחד, ועם זאת לשמור על לוק מיוחד ומושקע - עוף מגולגל, פלפלים צבעוניים... לא מדובר בסתם עוף בתנור. המתכון הזה רץ חזק בפורום מתכונים בכיפה והוא הועלה אצל מעז יצא מתוק שבלשה אחר המתכון והבהירה שמקורו בפורום אוכל כשר ב-ynet, מגולשת בשם דבורושקה. בגרסא שלי עשיתי קצת שינויים ברוטב, והכמויות קצת יותר מדוייקות, אבל הרעיון אותו רעיון.

גלילות חזה עוף בפלפלים

מבוסס על: מתכון של הגולשת דבורושקה מפורום אוכל כשר ב-ynet, עם שינויים שלי
עלות:
כמות: 4-6 מנות

מרכיבים

2 כפות שמן
1 בצל
3 פלפלים (הירק), רצוי בצבעים שונים, פרוסים
3 שיני שום פרוסות
1 חבילה קטנה של רסק עגבניות
1 כוס מים
2 כפות סוכר חום
1 כף רוטב סויה
1 כף מיץ לימון
2 ביצים
1/4 כפית מלח
1/4 כפית פלפל (התבלין)
750 גרם חזה עוף פרוס לשניצלים (3-4 שניצלים גדולים)
פירורי לחם (בערך חצי חבילה)

הוראות הכנה
מכינים את הרוטב: מטגנים את הבצל בשמן עד שהוא מתרכך, כ-10 דקות. מוסיפים את פרוסות הפלפלים והשום ומטגנים עד שהפלפלים מתרככים, עוד כ-10 דקות. מוסיפים את הרסק, המים הסוכר הסויה והלימון, מערבבים, מביאים לרתיחה ומבשלים 2 דקות.
מכינים את הגלילות: מכינים 2 קערות - באחת טורפים את הביצים עם המלח והפלפל (התבלין), ובשני מניחים כמות נדיבה של פירורי לחם. טובלים כל שניצל בביצים ואז בפירורי הלחם, ומגלגלים לגלילה. חותכים כל גלילה לחצי ומסדרים את הגלילות בתבנית בינונית, כשהצד החתוך (והיציב...) כלפי מטה. מעבירים את הרוטב לתבנית ומסדרים את פרוסות הפלפלים מסביב לגלילות.
אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני, 180 מעלות, עד שהגלילות זהובות, כ-50 דקות.






15 תגובות:

  1. מאז שהכרת לי את המתכון הזה לפני כמה שנים, הכנתי אותו מלא פעמים - לפעמים טרחתי לטגן מראש את הפלפלים ולפעמים לא, ולמעשה לא הורגש הבדל בתוצאה הסופית. כך שמי שרוצה לחסוך בזמן ובכלים - נראה לי שכל החלק של הטיגון בהתחלה (טוב, בעצלנותי אני מכינה את זה גם בלי שום ובצל), לא הכרחי.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אני בעד עצלנות. בפעם הבאה בהחלט אנסה בלי לטגן, אם כי אז באמת אצטרך לוותר על הבצל כי הוא לא יתבשל מספיק. נראה איך יוצא...

      מחק
  2. נשמע מעניין. הפלפל התבלין, זה פלפל שחור? לא פפריקה כן? (שאלה מטומטמת, אני יודעת)

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן פלפל שחור. זה בסדר, זו לא שאלה מטומטמת. מבלבל שיש יותר מדי סוגים שונים של פלפל ברשימת המרכיבים...

      מחק
  3. תשובות
    1. 3> אני חבה לך על ההכירות עם המתכון...

      מחק
  4. בקשה מאתגרת (ניסיון שכנוע: http://www.youtube.com/watch?v=VgSMxY6asoE)-
    האם יש לך רעיון לתחליף לרסק עגבניות? ושעדיין יהיה טעים ולא יבשושי?
    כמאותגרת עגבניות (אני נראית כמו שדה כלניות אחרי ביס או שניים) אני תמיד מתקשה להמיר רסק עגבניות במשהו אחר, ורעיונות יתקבלו בברכה...
    תודה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. פפריקה מתוקה + סילאן יעשו את העבודה במקום קטשופ.

      מחק
    2. וואו! אני מרגישה פתאום את הכוח זורם בעורקי! אולי אפשר לנסות צ'ילי מתוק במקום הרסק? אם כך הייתי משמיטה גם את הסוכר החום, או אולי מחליפה אותו בכף או שתיים של חרדל, כדי לאזן קצת את המתיקות של הצ'ילי המתוק. לא בדיוק אותו טעם אבל לדעתי בכל זאת יצא סבבה של רוטב.

      מחק
    3. מתכון מעולה!!!
      אני מוותרת לגמרי על הרסק במתכון. לא אוהבים את הרסק אצלי!

      מחק
  5. המתכון לא ממש בשבילי (צמחונית), אבל באשר לחלקו הראשון של הפוסט, הייתי פשוט חייבת להגיד שאולי אם תנסי את "עין הנמר" בעברית זה ילך יותר טוב?
    http://www.youtube.com/watch?v=PdAAfbVKRg8

    השבמחק
  6. אממ תודה על המתכון ! יש אפשרות לקבל טווח עלות?

    השבמחק
    תשובות
    1. אופס. איך שכחתי למלא את זה? זה יצא סביבות ה-30-35 ש"ח, תלוי במחיר העוף, שלצערי ממש עלה לאחרונה.

      מחק
  7. יש אפשרות לוותר על פירורי הלחם?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם את/ה מתעקש/ת. אבל אז יתקבלו סתם גושי חזה עוף, אני חוששת שזה לא ייראה מפתה במיוחד. למה את/ה רוצה לוותר על פירורי הלחם? אולי אפשר להחליף אותם באגוזים טחונים או משהו אחר שמתאים לך יותר?

      מחק