יום חמישי, 6 במרץ 2014

חטיף תמרים קקאו וקוואקר

על פי קביעת הרוב בפייסבוק, הא לכם מתכון לחטיפי תמרים קקאו וקוואקר, מתוך הטור שלי שפורסם בהלל של חודש טבת.

בימים ארוכים בעבודה או בלימודים, לעיתים סנדוויץ' (או שלוש) פשוט לא מספיקים, ואחר הצהרים הבטן מתחילה לקרקר. בדיוק למקרים כאלה נועדו חטיפי האנרגיה, או חטיפי הבריאות ("יש על זה תמונה של בחורה שעושה ג'וגינג! זה בטח בריא!"). מדפי הסופר מלאים במגוון של חטיפים שקל לזרוק לתיק ולנשנש ברגעי רעב.
לצערנו, על נוחות משלמים. אריזה של 6, אולי 8 חטיפים תעלה לכם לפחות 13-14 ש"ח, בדרך כלל יותר. אם יש לכם שלושה ילדים שמקבלים חטיף לבית ספר כל יום, אתם תמצאו את עצמכם מוציאים בסביבות 150 שקל לחודש רק על חטיפי אנרגיה (!). ואם החישוב הזה לא מספיק מעצבן, שימו לב שהחטיפים האלה ממש קטנים, רובם נעים סביב ה-20 גרם לחטיף. אם חבילה של חטיפי אנרגיה במשקל 200 גרם עולה 15 ש"ח, אז מחירם של החטיפים הללו הוא 75 ש"ח לקילו. במחיר כזה אפשר כבר לקנות סטייקים.

אז מה עושים? מכינים לבד כמובן. יש אלפי מתכונים ברחבי הרשת לחטיפי אנרגיה מסוגים שונים ומשונים. בחודש האחרון החלטתי להתלבש על הנושא הזה ובפוסט הזה ובבא, אציג לכם שני מתכונים בסיסיים, תוצרי התנסויותי, שאיתם אפשר ליצור עוד המון גיוונים. שימו לב, המתכונים קלים ומהירים, ללא אפייה, וגם ללא קמח.
מומלץ להעביר את החטיפים המוכנים לשקיות אישיות או לעטוף בניילון נצמד, כדי שהם יהוו תחליף לחטיפי אנרגיה קנויים גם מבחינת נוחות. אפשר לשמור כמה ימים מחוץ למקרר, אם רוצים לשמור ליותר משבוע, עדיף לשמור במקרר או במקפיא.

החטיף הראשון דומה ל"לארה בר" למי שמכיר. הוא יותר דחוס וקצת יותר בקטע טבעי/בריאותני/רו פוד - אין בו בכלל סוכר מעובד, רק תמרים. שמה בניכר הם צריכים להשרות את התמרים במים ולטחון בבלנדר, אבל לנו בארץ הקודש יש תמרים מעוכים בוואקום שנמכרים בכל סופר. צריך רק ללוש יחד את כל המרכיבים. אין קל מזה.

חטיף תמרים, קקאו וקוואקר

מאת: גרסא שלי למתכון מוכר עם המון ורסיות ברחבי הרשת
עלות: כ-15 ש"ח
כמות: כ-12 חטיפים

מרכיבים
1 חבילה תמרים בוואקום (500 גרם)
1/4 כוס קקאו
1 כוס קוואקר דק (מהיר הכנה)
קורט מלח

הוראות הכנה
מניחים בקערה בינונית את כל הרכיבים ולשים עד שמתקבלת תערובת אחידה.  משטחים את התערובת בין 2 חתיכות של נילון נצמד, לצורה פחות או יותר מלבנית.  חותכים ל-12 חטיפים אישיים.

גיוונים: אפשר להוסיף במקום כל או חלק מהקוואקר אגוזים טחונים כמו שקדים או אגוזי מלך, או קוקוס טחון. אפשר לתבל עם קימון, ג'ינג'ר, גרידת לימון או אפילו קצת פלפל צ'ילי חריף.


21 תגובות:

  1. היי..
    אם יש לי רק ממרח תמרים? זה לא עובד? וכמה גרם יש באריזת בואקום?

    השבמחק
    תשובות
    1. ממרח תמרים רך ומתוק מדי. אפשר לעשות ניסוי ולראות מה יוצא, אולי להגדיל את כמות הקוואקר, אבל אני לא מתחייבת לך מה יצא... באריזה יש 500 גרם, אעדכן במתכון. תודה!

      מחק
  2. קוואקר דק או רגיל?

    השבמחק
  3. חייבים קקאו? אפשר להחליף (במה?) או לוותר? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר לוותר, או להחליף בכמות שווה של קוואקר כדי שיצא מוצק מספיק. הייתי שמה גם טיפה קינמון או אחד מהווריאציות האחרות (אולי אגוזים טחונים בכמות שווה לקקאו?) שהזכרתי למעלה, כדי שיהיה קצת יותר מורכבות בטעם, לא רק תמרים וקוואקר.

      מחק
  4. האם צריך לבשל קודם את הקוואקר?

    השבמחק
  5. סליחה, אבל זה לא כ"כ זול...

    השבמחק
    תשובות
    1. בהשוואה למה? החטיפים האלה עולים בערך אותו דבר כמו קופסת חטיפי אנרגיה. שם את מקבלת 6-8 חטיפים במשקל ~22 גרם כל אחד. פה את מקבלת כ-10 חטיפים, כל אחד יותר מ-50 גרם לחטיף. כלומר, באותו מחיר מקבלים יותר חטיפים שגדולים ביותר מפי-2. שלא לדבר על זה שהם בריאים יותר ולא מכילים כל מיני חומרים שאין לך מושג מה הם.

      מחק
  6. שלחתי את האיש לקנות תמרים בואקום ולא היה ברמי לוי :(

    השבמחק
    תשובות
    1. :( רמי לוי אוהבים להחביא דברים במקומות הזויים. תמרים בוואקום מצאתי פעם ליד הפירות והירקות, פעם ליד מוצרי הבריאות, פעם באיזור של מוצרי האפייה... אם הוא לא שאל, שווה לשאול מישהו שעובד שם.
      והיי, עוד מעט פסח, ואז בטוח יהיה כי כולם מכינים חרוסת...

      מחק
  7. במסגרת הניסיון שלי להשתמש במה שיש בבית לפני שרצים לקנות- איך מכינים את זה עם תמרים רגילים? תודה!

    השבמחק
  8. הממ... אפשר לגלען, להשרות במים כמה שעות כדי לרכך ולמעוך במעבד מזון. אף פעם לא ניסיתי בעצמי אבל זה מה שהבלוגים האמריקאים ממליצים לעשות.
    בהצלחה!

    השבמחק
  9. הכנתי, וזה מגניב ממש! זה קל להכנה ואני לחלוטין הולכת להכין את זה לעצמי כתחליף לחטיפי אנרגיה

    השבמחק
  10. נראה מדליק!!!
    יש לך איזושהי הערכה קלורית לחטיף?

    השבמחק
  11. הכנתי עכשיו. כל כך קל וכה טעים!! מ-ע-ו-לה ממש. תודה :)

    השבמחק
  12. יש מצב שזה יעבוד עם חמוציות במקום תמרים?...

    השבמחק
    תשובות
    1. ייתכן. לא ניסיתי בעצמי אז אני לא יכולה להבטיח...

      מחק
  13. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  14. אפשר לעשות עם תמרים רגילים שבאים בחבילה?

    השבמחק