יום רביעי, 17 באוגוסט 2011

קרטיפאדג'

אין פעילות מתאימה יותר לאוגוסט מאשר הכנת קרטיפאדג'. מה זה קרטיפאדג' אתם שואלים? נתחיל בכך שבניגוד למשתמע ממצלולה של המילה, לא מדובר בקציפה צרפתית קלאסית של פטריות כמהין ופטרוזיליה או משהו כזה. מדובר בסך הכל בעיברות שלי ל-fudgecicle, קרטיב + פאדג' = קרטיפאדג'. קרמי ועשיר יותר מקרטיב, אבל הרבה יותר קל להכנה מגלידה, הקרטיפאדג' הוא מעין פודינג קפוא, שנמצא במקום טוב בין הקרטיב לגלידה. 
לעניות דעתי מתקן להכנת קרטיבים זו השקעה מצויינת למטבח החסכוני המסוגל להפוך אפילו מיץ פטל משעמם לקינוח משובב נפש המשמח צעירים ומבוגרים כאחד. כוס מיץ זה סבבה. קרטיב ביתי זה מרגש וכיף ומרגיש כמו קיץ. וזה לפני שדיברנו על ערבוב של מיצים שונים ליצירת שכבות בצבעים, תוספת של פירות חתוכים וכו' וכו'. לסיכום, במיוחד אם יש לכם ילדים, כדאי לכם לרכוש מתקן להכנת קרטיבים. אפשר למצוא אותם במחירים שווים לכל נפש בכל חנות זולה לכלי בית.
אם אין לכם מתקן להכנת קרטיבים בבית אתם עדיין יכולים להכין לעצמכם קרטיפאדג' (וכל ארטיק בעצם). צריך רק כמה כוסות חד פעמיות וכמה מקלות ארטיק. בהיעדר מקלות ארטיק אפשר להסתפק בכפיות חד פעמיות. שימו לב רק - אם אתם מכינים קרטיבים בכוסות צריך להקפיא את תערובת הקרטיב במשך כחצי שעה ורק אז להוסיף את המקלות, כדי שהתערובת תתייצב מספיק להחזיק את המקל במאונך, שלא יהיו לכם קרטיבים אלכסוניים.

האמת שאין לי יותר מדי מה להוסיף היום בנושא. שבוע הבא יהיה פה בלוגולדת, בו נחגוג שנה לקיומו של הבלוג בנאומים מרגשים וסוחטי דמעות. אז נסיים בדבר אחד קטן לא קשור בכלל ששעשע אותי. לפני שבועיים באחד ממוספי השבת בעיתון היה כתבה על מומחים לדייטים שגובים מאות שקלים לשעה כדי ללמד אנשים איך ליצור קשרים טובים עם בני המין השני. את הכתבה ליוו שלל עצות שימושיות כמו - להקשיב יותר מאשר לדבר, לשאול שאלות ולהביע עניין בבן הזוג, ואז הגיע השלאגר. כשיושבים אחד מול השני בדייט זה יוצר זרות או ריחוק או משהו, אז צריך לשבת בזווית של 45 מעלות אחד מהשני. עכשיו אני לא מומחית לדייטים, אבל גיאומטריה של כיתה ז' אני דווקא כן יודעת. כך שאלא אם כן יצאתם לאכול במסעדה המתגאה בשולחנות משולשיים (או שמא שולחנות בצורת מתומן אם כשהם אומרים 45 מעלות הם מתייחסים לזווית החיצונית?), יהיה קצת קשה ליישם את הכלל הזה. 
סתם, שעשע אותי.
וזה לגמרי קשור גם לנושא כי אה.. אה... קרטיבים אוכלים באוגוסט, ואוגוסט זה גם הזמן שההורים מציקים לך לסיים כבר את חוברות החשבון לשנה הבאה. נו, האלה שעוד לא פתחת, כי מי רוצה לעשות גיאומטריה כשיש שידור חוזר של המומינים בטלוויזיה?

קרטיפאדג' - Fudgcicles


מבוסס על: המתכון פה, שהתבסס על המתכון הזה, שעובד מהספר הזה (כל המביא דבר בשם אומרו וגו')
עלות: כ-3.5 ש"ח
כמות: 4 קרטיבים בגודל סטנדרטי


מרכיבים
1/3 כוס סוכר
1 כף קורנפלור
1+1/2 כפות קקאו
קורט מלח
1+1/4 כוסות חלב (אני השתמשתי ב-3%)
25 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות
1/2 כפית תמצית וניל (נסו גם עם תמצית מנטה!)
10 גרם חמאה


הוראות הכנה:
מערבבים בסיר קטן על אש נמוכה את הסוכר, הקורנפלור, הקקאו והמלח. מוסיפים בהדרגה 1/2 כוס חלב - כל פעם מוסיפים מעט חלב לתערובת ומערבבים. שלא יווצרו גושים.
מוסיפים את השוקולד ומערבבים בעדינות עד שהשוקולד נמס לתוך התערובת. 
מערבבים פנימה את יתר החלב (3/4 כוס), מעלים לחום בינוני, ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהתערובת רותחת. מבשלים 1-2 דקות נוספות עד שהתערובת מתעבה מעט ומקבלת מרקם של פודינג.
מורידים את הסיר מהאש ומערבבים פנימה את הוניל והחמאה. 
כשהתערובת מתקררת מעט, שופכים לתוך תבנית הקרטיבים/כוסות חד פעמיות, ומקפיאים לפחות 3 שעות, עד שהקרטיבים קפואים לחלוטין. אם אתם לא משתמשים בתבנית קרטיבים עם מקלות מובנים, מקפיאים את הקרטיבים במשך 1/2 שעה ואז נועצים את המקל, כדי שהקרטיב יתייצב מספיק להחזיק את המקל במקום.


בגרסא הנייטרלית

ובגרסת המפלצת/חייזר. קיבלתי את המתקנים הללו במתנה מזיג זג.
הם חמודים נורא, אבל קשה לחלץ מהם את הקרטיבים בגלל צורת
הבליטות על המעטפת. לשיקולכם.

11 תגובות:

  1. בישול היקרה, יש לי מספר דברים לומר, ולא בין כולם יש קשר. לכן אמספר:

    1. אהבתי את תרגום המילה, אבל אני חושבת שיקח לי קצת זמן להתרגל לומר "קרטיפאדג'".
    2. הקרטיפאדג' נראה טו-אוב!
    3. אוי, פחות זמן ממה שחשבתי.
    4. בדיוק קניתי תמצית מנטה והתחלתי לחפש דברים להכין איתה, כי כשלא היתה לי כזו בבית היו לי המון מתכונים, ועכשיו שיש לי תמצית, אני לא מוצאת מתכונים. אז באת לי טוב ;-)
    5. האיור מקסים בעיני. הלוואי שהיה לי חצי מהשיק של הבחורה עם הקוקיות.
    6. אולי אם יושבים בדייט בזוית 45 מעלות אחד מהשני ואוכלים קרטיבים (או קרטפיאדג'ים!) אלכסוניים, שני הדברים מבטלים זה את זה, או מתחברים זה לזה, ואז קורים דברים נפלאים וקסומים.
    7. ואולי לא.
    8. אני הולכת לעשות קוקיות ולדבר אל עצמי במראה. שלום :-)

    השבמחק
  2. go girl!
    אני גם בעד קרטיבים וקרטיפאג'דים ופאג'סיטקולס :)
    והצחקת אותי מאוד עם הזווית לישיבה בדייט

    השבמחק
  3. יא! זה נראה מגניב! וטעים!
    איך המרקם?

    אחלה צילום BTW

    אותי,אישית,העין קצת מפחידה.

    השבמחק
  4. מור -
    כפי שהראיתי בפוסט אין לי שום בעיה עם דברים שאין ביניהם קשר.
    1. אולי בגלל שאני אומרת את זה לעצמי בראש כבר חודש זה יותר קל לי. את תתרגלי אם רק תשקיעי בכך את המאמץ הראוי
    2. תודה לך. אמסור להם.
    3. אכן פשוט מאוד להכין אותם.
    4. תמצית מנטה זה דבר נפלא! במיוחד בשילוב עם שוקולד. תכיני בראוניז עם תמצית מנטה. תכיני טראפלס עם תמצית מנטה. תכיני בראוניז מנטה עם קרם חמאה בטעם מנטה וגנאש למעלה. זה כל כך טעים. תכיני רוטב שוקולד מנטה לגלידת וניל. תכיני גלידת שמנת עם תמצית מנטה ופליק שוקולד. טוב. אני אפסיק להגיד לך מה לעשות עכשיו.
    5. אכן יש שיק לבחורות עם קוקיות, וגם יותר קל לצייר אותן מלמעלה ושעדיין יראו מה הן.
    6.+7. אם 2 מדוייטים A ו-B יושבים בשולחן CDE בצלעות E ו-D שהזוית ביניהן 45 מעלות, ומתחילים לאכול קרטיב של 45 מעלות באותה שניה בדיוק כמדומני שמה שמקבלים זה זעזוע מוח.
    8. תמסרי לעצמך ד"ש.

    עלמה- תודה, כיף לשמוע ממך :) העניין עם הדייטולוגים גרם לי לחשוב מחדש על בחירת המקצוע שלי...

    טל - המרקם הוא בערך 65% קרטיב, 35% גלידה. אם תשימי בזה ביס זה לא יהיה מעט קרחי, לא לגמרי רך וקרמי כמו גלידה, אבל אם אוכלים את זה כמו ארטיק, זה הרבה יותר קרמי ועשיר, בהחלט כמה רמות מעל ארטיק קרח רגיל.
    ותודה על העידוד, אני מנסה ליישם את הטיפים שלך :)

    השבמחק
  5. רגע, אז בין השורות אני מבינה ממך שאין מה לעשות עם תמצית מנטה וחבל שרכשתי אותה?

    השבמחק
  6. עזבי, זרקי אותה לפח. לחלוטין בזבוז. אפילו משחת שיניים ביתית לא שווה להכין איתה.

    השבמחק
  7. וואו!!!!!! וואו!!!!!! בתור הגולשת הראשונה שמגיבה לאחר שממש הכינה את המתכון, אני מוכרחה לומר שזה מעולה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! וגלידה נמצאת בחצי הדרך בין קרטיב לבין זה, לא ההיפך. זה קרמי, עשיר, צפוף, וכשמכינים בכוס חד-פעמית מאוד קשה לגמור, גם לאנשים שבשבילם שוקולד הוא אב המזון העיקרי (פחמימות+חלבונים+שומנים = שוקולד!!). אולי פעם הבאה אכין בכוסיות קידוש חד-פעמיות, למנות קטנות יותר ומרובות יותר. ואגב, זה הרבה פחות משמין מקינוחים עתירי שמנת אחרים (תרגעו!! לא אמרתי דיאטטי, אמרתי פחות משמין באופן יחסי). הכנתי בכוסות חד-פעמיות מעליהן הנחתי מכסים חד-פעמיים של שתיה חמה, בהם עשיתי חריץ, לתוכו תקעתי את הכפית (החד-פעמית). אני מאוד בעד איכות הסביבה, ואף יש לי מתקנים להכנת קרטיב ביתי, רק הם מלאים בקרטיבים כרגע... אולי אקנה כמה מיוחדים לקרטיפאדג'. אני מוכרחה לציין שאתגר ההוצאה מהכלי הוא לא קטן. זה החסרון היחיד שלהם. תודה רבה על מתכון מנצח!!

    השבמחק
  8. יופי! אני ממש שמחה שאהבת :)
    כוסות קידוש זה רעיון מעולה. זה בטח יצא חמוד לאללה. ואני מסכימה איתך לגבי חוסר ההשמנה היחסית של המתכון - הוא מאוד שפוי יחסית לקינוח. וזה גאוני הרעיון שלך של המכסים כדי להחזיק את המקלות. את ממש פורה היום :)
    אכן גם לי היה קשה להוציא, אבל הנחתי שזה בגלל הצורה הלא כל כך מוצלחת של המתקנים שלי. מצאתי שיותר קל להוציא אותם אם מחזיקים את המתקן מתחת לברז לכמה שניות - זה משחרר קצת את הצדדים.
    תודה לך!

    השבמחק
  9. אני מצטרפת לוואו! יצא מעולה! דומה לפנים של ארטיק שוקו שוקו רק יותר טעים, עם מרקם פשוט מעולה. איזה יופי!

    השבמחק
  10. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  11. לא ניסיתי את המתכון הספציפי (עדיין, ברור שעדיין)
    אבל בעניין הוצאת קרטיבים מהמתקן, ובכלל מי שאין לו מתקן מתאים ושוקל לקנות, אני ממליצה בחום על המתקן שניתן לקנות באיקאה. למעט הצבעים המכוערים (לטעמי) בהם מגיע המתקן, זו אחת הרכישות המוצלחות שביצענו ומסבה לנו עד היום אושר רב.
    המתקן עשוי אמנם ממה שנראה כמו סתם פלסטיק פשוט, אבל מבחינת השימוש בפועל ניכר שמהנדסי הרשת השקיעו מחשבה רבה בכך שחווית השימוש תהיה נוחה. המתקן מצויד במקלות נוחים לאחיזה, המעוצבים כך שהקרטיב נצמד אליהם היטב ולא מתפרק בידיים לפני שסיימנו לאכול. כמו כן, הוא עשוי בסיס שעליו כוסיות בודדות כך שניתן לשלוף מהפריזר רק אחת בכל פעם במקום את המתקן כולו. מבחינת קלות השליפה - הוצאת כוסית בודדת מקלה מאוד לתקוע אותה כמה שניות מתחת לברז להקלת השליפה מבלי חשש לתאונות בקרטיבים הנותרים.
    מאחר שכאן זה בישול בזול אציין גם שמחיר המתקן שווה לכל כיס (למיטב זכרוני משהו כמו 9 שקלים) בייחוד יחסית לאיכות המתקן שכאמור אני מרוצה ממנה מאוד (מניסיוני הדל זה עולה בהרבה על מתקן קודם שהיה ברשותי שמחירו היה גבוה יותר).
    אציין שהכוסות להערכתי קטנות יותר מהגודל כפי שנראה בתמונת המתכון, אבל מקסימום יצאו לכם יותר קרטיפאג'ים.

    השבמחק