יום שישי, 16 באוגוסט 2013

פירות עם קרם לימון ווניל וקינוחים בצנצנות

 קינוחים בצנצנות.
הו, כמה שהטרנד הזה מעצבן.
יש בו נונשלנטיות מעושה כזאת של "אויש זו לא טרחה בכלל! סתם שפכתי כמה דברים מהמקרר לקערה ויצא לי מוס מסקרפונה ושוקולד לבן עם קארד פסיפלורה ושטרויזל לבנדר. כוסות הקינוח שלנו היו בכיור אז זרקתי את המוס לתוך 12 צנצנות זהות בגודלן, חפות לגמרי מדבק ושאריות של מדבקות, שמצאתי במקרה בארון במטבח".
דמיינו את המונולוג הזה בטון פולני במיוחד. ככה הוא נשמע אצלי בראש.

לאסוף צנצנות בגודל שנוח לאכול מהן זה מתסכל, כי רוב הצנצנות לא מתאימות. אורחיכם ככל הנראה יחושו באי נוחות מסויימת אם תגישו להם מנות מוס בצנצנת סילאן של 700 גרם (אלא אם כן אתם מארחים אותי, אני אקבל באהבה כל קינוח שיוגש לי בצנצנת 700 גרם ואני עשויה אף לבקש תוספת).
ואז יש את הצנצנות הקטנות מדי. האלה שאתה מקבל במארז מתנה לכבוד ראש השנה ואתה אומר - הי! יש פה שלוש צנצנות זהות! סופסוף אוכל להכין קינוח בצנצנות! ואז אתה מכין את הקינוח ומגלה שלמלא צנצנת קטנטנה במוס או פודינג זה קוץ בתחת ושיש סיבה שגביעי קינוח לא מיוצרים עם פייה בקוטר שקטן מגוף הכלי.
אם בכל זאת התעקשתם ומלאתם את הצנצנות הקטנות והחמודות שלכם, אתם עשויים לגלות שיש רק כפית אחת בכל הבית שנכנסת לפייה של הצנצנת ומצליחה לחלץ ממנה את הקינוח שעמלתם כל כך קשה להכניס לתוכה. 
לא שזה קרה לי.
לסיכום, קינוחים בצנצנות זה רעיון מגוחך.


שונאת אתכם מדבקות דביקות. שונאתשונאתשונאתשונאתשונאת!!!
ועכשיו שכיליתי את זעמי בטרנד היומרני הזה, הגיע הזמן לחבק אותו לחיקי ולהביא לכם מתכון לקינוח בצנצנות. למה? כי אני עומדת חסרת אונים ועמוד שדרה לנוכח האופנות הקולינריות שחולפות על פנינו, ולעזאזל קינוחים בצנצנות קטנות זה חמוד! הם כמו כלבלב מסריח ומפורעש שעוקב אחריך הביתה ותולה בך את עיניו העגולות עד שאתה מאמץ אותו. או שם אותו בצנצנת. או משהו.

הקינוח שהחלטתי לצנצן (=להגיש בצנצנת) היום הוא קינוח של פירות טריים חתוכים עם קרם וניל ולימון. הקרם רך וטעים, קל להכנה, ועשוי מרכיבים שיש בכל בית. אין בו שמנות, גבינות עשירות או כמויות בלתי סבירות של חלמונים או חלבונים. אם אתם מארחים בהפתעה זה אשכרה קינוח שאפשר להכין מעכשיו לעכשיו עם מה שיש במקרר. אתם כמובן לא חייבים להכין אותו בצנצנות. אפשר להכין אותו בכוסות קינוח, כוסות יין, או סתם קערה או תבנית הגשה בינונית. את המתכון מצאתי בבלוג אזרי, כלומר, הכותבת היא מאזרבייג'ן. מסתבר שאומרים אזרי ולא אזרבייג'ני. עוד משהו שלמדתי בבלוג. בכל מקרה, יש בבלוג המון מתכונים מעניינים. שווה להעיף מבט.

פירות העונה עם קרם וניל ולימון
מאת: הבלוג AZ Cookbook
עלות: כ-8 ש"ח, תלוי בעלות הפירות כמובן
כמות: 4-6 מנות לא גדולות

מרכיבים
לקרם:
7 כפות סוכר
1 כף קורנפלור
2 כפות קמח
1 ביצה
1 כוס + 2 כפות חלב
1 כף מיץ לימון סחוט טרי
גרידה מחצי לימון
1 כפית תמצית וניל
10 גרם חמאה

3-4 פירות מכל סוג שאוהבים: שזיפים, נקטרינות, אפרסקים, ענבים, בננות, אגסים, פירות יער, אפרסמונים, משמשים...

הוראות הכנה
מכינים את הקרם: מערבבים בסיר קטן את הסוכר, הקורנפלור והקמח. מוסיפים את הביצה ומערבבים. מוסיפים בהדרגה את החלב תוך כדי ערבוב (כל הפרוצדורה הזאת היא כדי למנוע גושים). לבסוף מערבבים פנימה את מיץ הלימון. הלימון עשוי לגרום לתערובת החלב להיפרד ולהיהפך מעט גושישית, אל דאגה, זה נורמלי.
מבשלים את התערובת בעדינות, תוך כדי ערבוב, עד שהיא מתעבה. זה בדרך כלל קורה כשהתערובת על סף רתיחה.
מורידים את התערובת מהאש ומערבבים פנימה את הגרידה, תמצית הוניל והחמאה. 
נותנים לקרם להתקרר מעט ובינתיים פורסים את הפירות לפרוסות או קוביות, מה שאתם מעדיפים.
להגשה, מסדרים בכוסות אישיות (או צנצנות קטנות!!) שכבות של פירות חתוכים ושל קרם לסירוגין. אפשר גם לסדר את כל הפירות בתבנית מלבנית ולשפוך מעל את הקרם, אם אין לכם כוח להתעסק עם מנות אישיות.






16 תגובות:

  1. הצחקת אותי ממש עכשיו :) גם כי את מצחיקה וגם כי וואללה, שום מצב שאני מכינה את הקינוח הזה בצנצנות.

    כוסות יין? יש דיבור... אנסה ואדווח.

    השבמחק
  2. נראה מעולה! אני חייבת טיפ להורדת המדבקות המעצבנות! איך הצלחת??

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ממש הצלחתי... השרייה במים חמים עזרה חלקית אבל עדיין נשאר דבק על הצדדים. בשביל זה יש סטיילינג, מעמידים את הצנצנות בדיוק בזוויות הנכונות כדי להסתיר את הדבק. אל תגלי ;)

      מחק
    2. תשפשפו את המדבקות עם צמר גפן ספוג באלכוהול רפואי! צ'יק צ'ק וזה עובר!

      מחק
  3. נראה מעולה , יש לי הרבה צנצנות של גרבר והפתח די רחב , יש קטנות ויש גדולות , אני מורידה את המדבקות : קערה מלאה מים רותחים מכניסה את הצנצנות אחרי שעה הם מתקלפות מעצמם
    תודה על המתכון

    השבמחק
  4. הפוסט הזה - אני אוהבת הכל בו. הכל!!
    הקונפליקט לגבי קינוחים בצנצנת - מדויק.
    הקינוח עצמו - נראה היסטרי.
    לצנצן ---> את גאון.

    השבמחק
  5. הרגת אותי מצחוק :) אין טרנד ששנוא עלי יותר מקינוחים בצנצנות, ואני לא מוכנה להיכנע לו. חוצמזה, בעיני הרבה יותר יפה להגיש בכוסות שקופות, אם כבר. בכל מקרה הקינוח מהמם, טעים וקיצי!

    נטלי

    השבמחק
  6. זה כל כך הצחיק אותי שהייתי חייבת לתת לאיש שאיתי - הלא בשלן בעליל - לקרוא את זה. אגב קרם וניל הוא הנמסיס שלי, הדבר היחיד בחיי שניסיתי כמה פעמים להכין ולא הצלחתי. היחיד!

    השבמחק
  7. פוסט מעולה!! נקרעתי מצחוק :)

    השבמחק
  8. ניסינו. לא התלהבנו.
    א. היה מתוק מידי, אפילו ששמתי הרבה פחות סוכר מאשר במתכון.
    ב. היה יותר מידי 'קרם' והוא שתלטני. בפעם הבאה יותר פירות ופחות קרם.
    ג. היה ממש קשה להיאבק בגושים שנוצרו בחימום ובסוף נאלצתי לסנן דרך מסננת, מה שסינן החוצה גם את גרד קליפת הלימון (אבל הטעם הלימוני נשמר)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, באסה לשמוע. עקבתם אחרי ההוראות של איך להוסיף את המרכיבים וזה עדיין יצר גושים? אני מוצאת שלערבב את הסוכר עם הקמח והקורנפלור, ורק אז להוסיף ממש בהדרגה את הנוזלים בדרך כלל מונע את העניין. או שהבעיה היתה רק בשלב הבישול? צריך באמת להקפיד לערבב כל הזמן, לגרוף מהתחתית בעיקר כי שם התערובת מתעבה. קשה לנפק קרם חלק לחלוטין בלי לסנן, לי אין כוח ואני מוכנה להתמודד עם טיפה חוסר אחידות במרקם, אבל זה אישי.
      בכל מקרה, תודה על הפידבק, אני שמחה לשמוע גם כשיש ביקורת.

      מחק
  9. זה נראה מעולה, אנסה בקרוב ולא בצנצנות כמובן

    השבמחק
  10. יש מצב להפוך את זה לפרווה??

    נראה מעולה!!! :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. אולי עם חלב סויה או חלב שקדים...? אני לא ממש מנוסה במרכיבים האלה אז אני לא יודעת להגיד לך סורי...

      מחק
  11. עובד כמו קסם: מלאי גיגית במים חמימים וחצי פקק נוזל כביסה או חצי כוס אבקת כביסה. הדטרגנטים ממיסים את הדבק העצבני ביותר, אפילו של צנצנות קפה ג'ייקובס!! לאחר לילה (תני להן לנוח ולכי לישון...) המדבקות מתקלפות מעצמן. תוכלי לקךף את הנייר ולהשרות עוד קצת כך שהמים עם החור ייגעו בדבק. אחרי זה גם לשפשף את שאריות הדבק זה משחק ילדים. אני משתמשת בצנצנות לאחסון קטניות וזה נראה כל כך יותר טוב בלי המדבקה!!

    השבמחק
  12. עניין הצנצנות נהדר. מומלץ אצלי. יופי של בלוג.

    השבמחק